• Helena Mikael

    Destinationer för Bröllopsresan bestämd!!!

    Är så lycklig!
    Vi har äntligen bestämt vart vi ska åka på vår bröllopsresa!
    Visst är det jobbiga val man har nu när man ska gifta sig? hahaha

    Vilka diamanter ska jag har, vilken klänning ska jag ha, vart ska vi resa...
    Lyxigt :)

    Så här blev det i alla fall...
    Först åker vi till NYC bara jag och min Man, vi är där i ca 5 dagar.
    Sedan flyger vi ner till Florida för att möta upp min brudtärna och hennes kille. Här ska vi bila runt i 7-8 dagar.
    Vi avslutar bilresan i Miami för att hoppa på ett kryssnings fartyg som på 8 dagar tar oss till Haiti (om det går med tanke på hur läget är där nu), Jamaica, George Town, Mexico, Key west & Miami.
    Sedan bär det av hem till sverige igen :)

    Tot restid ca 3veckor.

    Åhh så jag längtar!

  • Svar på tråden Destinationer för Bröllopsresan bestämd!!!
  • AmeMarc

    Åhh det låter härligt!! Lite av allting - storstad, bila med stopp där man känner för det och sedan kryssning med olika stopp.


    Mysigt!


    Får jag fråga vad det kostar för er?


     

  • Helena Mikael

    Ja det ska bli helt underbart!
    Vi är lite förälskade i USA så vi försöker så gott det går att se så mycket av det landet som möjligt :) Vi bilade runt i kalifornien för 2 år sedan så nu är det dags att ta andra sidan.

    Vi vet inte riktigt ännu, men vi räknar runt 20.000:-/pers exkl fickpengar.
    Så för boende, bil, flyg & mat borde vi landa runt den summan.
    Men då ingår maten på kryssningen, och kryssningen landar på max 7000:-
    Man bor rätt billigt om man bor på Motel. DÅ kan man komma undan med max 200:-/ natt & rum. Bensin kostar ingenting om man jämför med sverige.
    Det som kostar mest är ju shopping om man vill göra det, samt alla sevärdigheter.
    Kommer önska oss Dollar i bröllopspresent :)

  • 4Juni2011
    Helena Mikael skrev 2010-11-25 07:30:42 följande:

    Ja det ska bli helt underbart!
    Vi är lite förälskade i USA så vi försöker så gott det går att se så mycket av det landet som möjligt :) Vi bilade runt i kalifornien för 2 år sedan så nu är det dags att ta andra sidan.

    Vi vet inte riktigt ännu, men vi räknar runt 20.000:-/pers exkl fickpengar.
    Så för boende, bil, flyg & mat borde vi landa runt den summan.
    Men då ingår maten på kryssningen, och kryssningen landar på max 7000:-
    Man bor rätt billigt om man bor på Motel. DÅ kan man komma undan med max 200:-/ natt & rum. Bensin kostar ingenting om man jämför med sverige.
    Det som kostar mest är ju shopping om man vill göra det, samt alla sevärdigheter.
    Kommer önska oss Dollar i bröllopspresent :)


    Vi har oxå tänkt bila i usa och eventuellt ta en kryssning. Var bokade ni?
  • Helena Mikael

    Vi avbokade Kryssningen och bestämde oss för att bila 2 veckor runt hela Florida istället :)
    Efter NYC då...

    Men vi skulle boka Kryssningen via RoyalCarribean.
    Sedan kommer vi köpa dem billigaste flygstolarna, väntar dock lite med den bokningen.
    Bil kommer vi hyra via Heartz, helt klart billigast. Det blir en stor stadsJeep i 2v för 2400:- tot.
    Boende bokar vi inget utan vi tar in på motell allt efteroms vi åkeromkring. Helt klart billigast och roligast när man är på vägen :)

    Vi har precis inhandlat en Florida bok också så man kan läsa lite om allt man kan göra, info etc.
    Mysiga kvällar blir det hemma :)

    Vart har ni tänk att åka?

  • 4Juni2011
    Helena Mikael skrev 2010-12-20 15:22:04 följande:
    Vi avbokade Kryssningen och bestämde oss för att bila 2 veckor runt hela Florida istället :)
    Efter NYC då...

    Men vi skulle boka Kryssningen via RoyalCarribean.
    Sedan kommer vi köpa dem billigaste flygstolarna, väntar dock lite med den bokningen.
    Bil kommer vi hyra via Heartz, helt klart billigast. Det blir en stor stadsJeep i 2v för 2400:- tot.
    Boende bokar vi inget utan vi tar in på motell allt efteroms vi åkeromkring. Helt klart billigast och roligast när man är på vägen :)

    Vi har precis inhandlat en Florida bok också så man kan läsa lite om allt man kan göra, info etc.
    Mysiga kvällar blir det hemma :)

    Vart har ni tänk att åka?
    Min lillebror bor i GreenBay Wisconsin så vi ska hälsa på han i en vecka och vara en vecka i chicago med mina föräldrar (de har haft med mina andra bröder dit så nästa år var det vår tur) sen ska jag och min blivande man åka runt i ca 2 veckor. vi har funderat på niagara fallen, toronto, boston med new england distriktet, washington och new york... Är dock  lite småsugen på bila runt på västkusten eller florida, ska ni flyga från nyc dit eller bila?
  • Helena Mikael

    ÅÅhh va roligt det lät! Då kommer ni få se en hel del :)

    Ja, vi var ju på västkusten, runt hela kalofornien och in till LasVegas etc för 2år sedan.
    Helt underbar resa! Men svårt att ta in allt på så kort tid, så det gällde at vara effektiv ;)

    VI flyger från New York, det är tanken än så länge.
    Kostar bara runt 600:-/pers att flyga internt.
    Så hämtar vi ut vår bil på flygplatsen direkt.

    Vi bokar nog flygbiljetter efter årsskiftet.

  • 4Juni2011

    Känns dock lite konstigt att först semestra 2 veckor emd mina föräldrar, men men de betalar ju de 2 veckorna så det får väl gå an...
    Ja det blir nog intensivt, men förhoppningsvis riktigt kul.... Min sambo är riktgt nöjd att det blev bilkörning istället för strand, han älskar att köra bil och är inte så mycket för att ligga och slappa på en strand som jag är...

  • Helena Mikael

    Haha! Va roligt! VI har det precis likadant!
    Miakel är inte alls en sån som jag, som kan ligga flera timmar på en solstol o njuta. Han får panik.
    Så visst är bila en bra kompromiss?

    Ja visst, huvudsaken är ju att ni får en del ensamtid tillsammans. 
    Man ska njuta så länge man kan umgås med sina föräldrar :)

    Vi är ju också bara själva ett par dagar för i Florida möter vi upp 2 vänner.
    Kommer nog gå varandra på nerverna om vi ska vara själva i över 3 veckor! Vi är alldeles för sällskapsjuka för sånt hehehe.

  • 4Juni2011
    Helena Mikael skrev 2010-12-21 08:23:09 följande:
    Haha! Va roligt! VI har det precis likadant!
    Miakel är inte alls en sån som jag, som kan ligga flera timmar på en solstol o njuta. Han får panik.
    Så visst är bila en bra kompromiss?

    Ja visst, huvudsaken är ju att ni får en del ensamtid tillsammans. 
    Man ska njuta så länge man kan umgås med sina föräldrar :)

    Vi är ju också bara själva ett par dagar för i Florida möter vi upp 2 vänner.
    Kommer nog gå varandra på nerverna om vi ska vara själva i över 3 veckor! Vi är alldeles för sällskapsjuka för sånt hehehe.
    Visst är det underbart att bara slappa i en solstol och läsa en bok...  Men men nu gör vi nåt annorlunda som min sambo gillar och jag med om jag får shoppa ;)

    Ja vi är nog också för sällskapssjuka för att va själva för länge....

    Hyrde ni bil av hertz när ni var i USA sist? 
  • Helena Mikael

    Shopping är inte fel :)
    Läste även att sista veckan i Juli samt första veckan i Aug är det skattefria veckor i Florida!
    Shopping Shopping!

    Ja, vi hyrde av Heartz sist också.
    Jämförde lite olika sidor nu också och det verkar fortfarande vara ett vinnande koncept.

  • SnartFruSir

    Om ni hinner kan ni även besöka en jättestor Outlet som ligger precis utanför New York. Där har bl.a. Gucci, Prada och L V sina affärer. Allt fylls bar apå inför öppning, och sedan töms i princip butikerna på en dag. Så det gäller att sikta in sig på de affärer man är sugen på och sedan får man köra. En Gucciväska med 70% rea är inte helt fel..  :=)

  • 4Juni2011
    SnartFruSir skrev 2010-12-21 09:20:17 följande:
    Om ni hinner kan ni även besöka en jättestor Outlet som ligger precis utanför New York. Där har bl.a. Gucci, Prada och L V sina affärer. Allt fylls bar apå inför öppning, och sedan töms i princip butikerna på en dag. Så det gäller att sikta in sig på de affärer man är sugen på och sedan får man köra. En Gucciväska med 70% rea är inte helt fel..  :=)
    Oj det lät ju inte helt fel.... Du vet inte vad heter och var den ligger?
  • TheD

    I Florida finns världens största outlet. Vi gick aldrig klart den ;) Sommaren då jag skulle flytta hem till Sverige igen kom min familj ner till USA så körde vi semester i Florida och NY. Sarasota är mitt favoritställe i Florida! Men annars är Chicago mitt hem eftersom jag bodde strax utanför :D

  • 4Juni2011
    Helena Mikael skrev 2010-12-21 09:14:25 följande:
    Shopping är inte fel :)
    Läste även att sista veckan i Juli samt första veckan i Aug är det skattefria veckor i Florida!
    Shopping Shopping!

    Ja, vi hyrde av Heartz sist också.
    Jämförde lite olika sidor nu också och det verkar fortfarande vara ett vinnande koncept.
    Nice inte fel... få kolla om det är så dit vi ska... Annars så har de tydligen rabatt på rabatten i Green Bay =)

    Får kolla upp dem... Är bra att få lite tips på vilka man ska hyra av...
    Bokade ni innan ni reser eller på plats?

    Har du någon koll på prisvärda hotell i new york?
  • 4Juni2011
    TheD skrev 2010-12-21 10:01:27 följande:
    I Florida finns världens största outlet. Vi gick aldrig klart den ;) Sommaren då jag skulle flytta hem till Sverige igen kom min familj ner till USA så körde vi semester i Florida och NY. Sarasota är mitt favoritställe i Florida! Men annars är Chicago mitt hem eftersom jag bodde strax utanför :D
    Suck måste du säga sånt ;) Var i florida ligger den? Får kanske försöka planera florida oxå ;)

    Vi ska va i chicago i 1 vecka =) finns det nån bra outlet i eller utanför chicago?
  • SnartFruSir

    4Juni2011, det finns typ Outlets överallt :) För tillfället står det dock extremt still i min hjärna, men jag tror den hette något på W (woodbury???) och sedan Premium Outlet. Det ligger i alla fall precis norr om New York, ungefär 1 timmes bilfärd bort.

  • Helena Mikael

    Woodbury finns strax utanför New YOrk, men köp en bok om oråder ni ska till. T.ex så har vi en Florida bok nu, och hade en annan till Kalifornien. Där står ALLT! :)
    Dem bästa Outlets kommer man åt med bil då man kan ta sig utanför storstäderna.
    Bara att från folk annars, som sagt, dem finns överallt.
    Vi var på ett Outlet på vägen ut till LasVegas, det var ENORMT! Och det hittade vi tack vare skyltar på motorvägen.

    Vi hyr bil hemifrån, så allt är klart när vi kommer ner.

    Ja, jag och min mamma hyrde en lägenhet i Brooklyn i somras som var lite billigare alternativ och TOPPEN bra läge o allt.
    Men när man är på sin Bröllopsresa vill man ju ha lite mer Lyx i vardagen :)
    Så jag klickade in mig på hotels.com och hittade ett hotell som heter The Strand Hotel.
    Det ligger mitt i Gröten med utsikt över The Empire State.
    Det har även en egen RoofTop Garden vilket jag tycker är det ultimata på ett hotell.
    Där kan man ta en drink och blicka ut över Manhattans overkliga gator! Grymt häftigt.
    Vi fick 4 nätter & 5 dagar för 1100:- dollar! Grymt bra pris med tanke på laget och standarden på hotellet.
    så kika på det, fast via hotels.com Det brukar ge bäst pris :)

  • 4Juni2011
    Helena Mikael skrev 2010-12-21 11:07:14 följande:
    Woodbury finns strax utanför New YOrk, men köp en bok om oråder ni ska till. T.ex så har vi en Florida bok nu, och hade en annan till Kalifornien. Där står ALLT! :)
    Dem bästa Outlets kommer man åt med bil då man kan ta sig utanför storstäderna.
    Bara att från folk annars, som sagt, dem finns överallt.
    Vi var på ett Outlet på vägen ut till LasVegas, det var ENORMT! Och det hittade vi tack vare skyltar på motorvägen.

    Vi hyr bil hemifrån, så allt är klart när vi kommer ner.

    Ja, jag och min mamma hyrde en lägenhet i Brooklyn i somras som var lite billigare alternativ och TOPPEN bra läge o allt.
    Men när man är på sin Bröllopsresa vill man ju ha lite mer Lyx i vardagen :)
    Så jag klickade in mig på hotels.com och hittade ett hotell som heter The Strand Hotel.
    Det ligger mitt i Gröten med utsikt över The Empire State.
    Det har även en egen RoofTop Garden vilket jag tycker är det ultimata på ett hotell.
    Där kan man ta en drink och blicka ut över Manhattans overkliga gator! Grymt häftigt.
    Vi fick 4 nätter & 5 dagar för 1100:- dollar! Grymt bra pris med tanke på laget och standarden på hotellet.
    så kika på det, fast via hotels.com Det brukar ge bäst pris :)
    Har reserverat en bok om new york och usa på biblioteket, hittade konstigt nog ingen bok varken där eller på bokus om niagarafallen, toronto eller boston..

    Ja det var ju ett kanonpris...  Självklart vill man ha lite extra lyx på bröllopsresan... Får kolla upp det hotellet, tycker det är svårt att boka hotell utan att veta nåt om det, man vill ju inte bli besviken...
  • Mariabridetobe

    Åh vad kul med fler som ska till Florida på bröllopsresa =) Vi ska oxå dit.. Har min farbror i Sarasota, vilket jag rekomenderar  varmt, speciellt Siesta Key och den otroligt vackra och underbara stranden med kristall sand =) Vi tänkte hyra ett ställe på västkusten att utgå ifrån och vill till Miami och ner till små öarna.... sen får vi se vad vi hittar på.. Florida har allt: Sol, bad, mycket att bara titta på och otroligt bra shopping!! Ha en underbar bröllopsresa!!

  • Helena Mikael
    Mariabridetobe skrev 2010-12-21 11:32:36 följande:
    Åh vad kul med fler som ska till Florida på bröllopsresa =) Vi ska oxå dit.. Har min farbror i Sarasota, vilket jag rekomenderar  varmt, speciellt Siesta Key och den otroligt vackra och underbara stranden med kristall sand =) Vi tänkte hyra ett ställe på västkusten att utgå ifrån och vill till Miami och ner till små öarna.... sen får vi se vad vi hittar på.. Florida har allt: Sol, bad, mycket att bara titta på och otroligt bra shopping!! Ha en underbar bröllopsresa!!
    Låter Underbart!
    Mikaels syster har bott i Florida så hon hade massor av restips till oss, bl.a dens tranden :)
    Ska bli helt underbart att bila omkring i detta paradis! :)
    När åker ni?
Svar på tråden Destinationer för Bröllopsresan bestämd!!!