• Aylas

Tidsplanering för den stora dagen

Nu har vi vi kommit igång med planeringen av bröllopsdagen "på riktigt".
    Budgeten är klar och givetvis aldeles för hög Men det hade vi båda räknat med.

Däremot höll jag på att sätta i halsen när vi kom till en tidsplanering av dagen. Kl 23.30 skulle vi få dansa första dansen som gifta. Kort så är vigsel kl 16.00 och vi sätter oss till bords kl 18.00. Middagen med tal tror vi minst tar 4 timmar och sen ska det ätas tårta och dansas.

Hur lägger ni upp dagen, eller rättare sagt kvällen

• Svar på tråden Tidsplanering för den stora dagen
  • förlovadflicka

Vi tar vigseln kl 13 och sedan öppet hus kl 15-18 och festen med middag börjar 19. Vi ska inte ha dans (vi strejkar) men tror det här blir bra :)

• Aylas

förlovadflicka skrev 2010-11-22 09:16:06 följande:
    Vi tar vigseln kl 13 och sedan öppet hus kl 15-18 och festen med middag börjar 19. Vi ska inte ha dans (vi strejkar) men tror det här blir bra :)

Det låter hur bra som helst! Mysikgt med öppet hur innan!
    Hur lång tid tror ni att er middag tar?

Gahh - det är 9 månader kvar, men så mycket att tänka på redan...

• förlovadflicka
    Aylas skrev 2010-11-22 09:33:57 följande:
      Det låter hur bra som helst! Mysikgt med öppet hur innan!Hur lång tid tror ni att er middag tar? Gahh - det är 9 månader kvar, men så mycket att tänka på redan...
    Jag vet inte alltså! Hur lång tid brukar en trerätters ta??
  • Emdyl

Vi kommer ha 3-rätters, och runt hundra gäster. När jag pratade med restaurangen och deras erfarenheter av tid sa det att man får räkna med MINST fyra timmar, men att det mycket väl kan bli fem beroende av antal tal osv...
    Och sen tårta på det. Så det tar sin lilla tid allting!

• förlovadflicka
    Emdyl skrev 2010-11-22 13:07:13 följande:
    Vi kommer ha 3-rätters, och runt hundra gäster. När jag pratade med restaurangen och deras erfarenheter av tid sa det att man får räkna med MINST fyra timmar, men att det mycket väl kan bli fem beroende av antal tal osv...Och sen tårta på det. Så det tar sin lilla tid allting!
    Ok :) Vi kommer ha ca 40 gäster så kanske inte tar lika lång tid då :)
  • Aylas

Emdyl skrev 2010-11-22 13:07:13 följande:
    Vi kommer ha 3-rätters, och runt hundra gäster. När jag pratade med restaurangen och deras erfarenheter av tid sa det att man får räkna med MINST fyra timmar, men att det mycket väl kan bli fem beroende av antal tal osv...Och sen tårta på det. Så det tar sin lilla tid allting!

Vi ska ha tre rätter och två mellanrätter, 100 sittande och räknade ganska snabbt till nästan 15 tal...

Vi får dansa till midnat helt enkelt

• förlovadflicka

Aylas skrev 2010-11-22 21:20:39 följande:
      Vi ska ha tre rätter och två mellanrätter, 100 sittande och räknade ganska snabbt till nästan 15 tal...Vi får dansa till midnat helt enkelt

Eller ha tredagarsfest ;)

• Aylas

Hihi, det är så man löser det?

• inwe

Vi kommer vigas klockan 15 & hoppas på att sitta till bords vid 17-18 för att sen dra igång festen vid 21.. vi kommer att vara ca 67 personer under middagen..

Får se om det går ;)

• Aylas

inwe skrev 2010-11-29 20:56:36 följande:
    Vi kommer vigas klockan 15 & hoppas på att sitta till bords vid 17-18 för att sen dra igång festen vid 21.. vi kommer att vara ca 67 personer under middagen.. Får se om det går ;)

Hur har ni resonerat då? är det servering eller buffé? Hur många tal osv...
    Är full av frågor Spännande och höra hur andra planerar!

Svar på tråden Tidsplanering för den stora dagen