• Emblas Mamma

    Nu böjar det närma sig att kunna beställa resor!

    Vi vill åka till thailand ett halvår efter bröllopet, ca..  i januari eller februari 2012. Om lite mer än ett år bara :D


    Och nu börjar resorna komma till thailand i september nästa år i alla fall! Så det börjar närma sig nu tills man kan drömma lite på riktigt och se ut resemål och hotell :)


     


    Vart vill ni resa på bröllopsresan ? :9

  • Svar på tråden Nu böjar det närma sig att kunna beställa resor!
  • helena86

    Vi vill åka på en riktig upplevelse resa, så vi har tänkt oss Orlando i USA :D Där finns det ju så otroligt mkt man kan göra!

  • skruttisOmuffis

    Vad roligt att höra om allas planer!

    Det är riktigt svårt att hålla sig på jorden och fokusera på bröllopet nu när man har en resa man kan drömma sig bort till... hehe


    Emblas Mamma skrev 2011-01-16 09:06:51 följande:
    Vi bokade för en vecka sen.
    Vi åker Till Thailand, Phuket, Blue Village Exotic - Merlin Beach Resort.
    Jättefint hotell, och lite för vår dotters skull att det var mycket familjevänligt! :)

    Vå åker två veckor den 12 Januari. Mer orkar jag inte vara borta då jag har en sån fruktansvärd hemlängtan!
    Men vi ska se till att hitta på massor av skoj och utflykter! Tycker det är trist att slappa vid stranden hela dagarna, jag vill ut i djungeln lite och massa annat spännande :)
    Vilket trevligt hotell! Och vilken strand!
    Vi åker också med fritidsresor faktiskt, men vi flyger reguljärt med Qatar Airways  för de har inga egna flyg till maldiverna... fast Qatar ska tydligen vara snäppet bättre än tuifly. Men jag tror inte att vi får välja sittplats med detta flygbolag
    Djungeln i thailand är ljuvlig....stranden och havet är också ljuvligt! Ni kommer njuta av varje dag!
    Fårävvör skrev 2011-01-16 11:28:11 följande:
    Vi har inte bokat än. Väntar på att få hem en guidebok om Neapel och amalfikusten först (ja vi har ändrat oss igen...). Men snart hoppas jag att vi kan boka!
    Vad roligt! Jag har faktiskt en sådan guidebok och jag har drömt om en resa till den kustlinjen många gånger...
    Det verkar vara en perfekt plats för romantik!
  • Fårävvör
    skruttisOmuffis skrev 2011-01-16 19:13:02 följande:
    Vad roligt! Jag har faktiskt en sådan guidebok och jag har drömt om en resa till den kustlinjen många gånger...
    Det verkar vara en perfekt plats för romantik!
    Ja eller hur?! Ett tag var jag lite anti till att åka dit för "alla" verkade åka till Amalfikusten, men det verkar ju inte som det, i alla fall inte i den här tråden! Dessutom känns det väldigt oss med god mat, vin och fina utsiker och lite hav!
  • mri

    Vi åker nog till USA, några dagars runtresande hos släktingar på olika ställen och sen lite sol och bad och olika aktiviteter i Florida, eventuellt oxå LA.

  • crea diem

    Vi planerar att åka till Barcelona två dagar efter vår vigsel, ganska skönt att få vila ut på söndagen innan vi åker.

  • skruttisOmuffis
    Fårävvör skrev 2011-01-16 22:14:05 följande:
    Ja eller hur?! Ett tag var jag lite anti till att åka dit för "alla" verkade åka till Amalfikusten, men det verkar ju inte som det, i alla fall inte i den här tråden! Dessutom känns det väldigt oss med god mat, vin och fina utsiker och lite hav!
    Jag tror ni får det fantastiskt där! Åh, vad härligt
    Jag har varit på Sardinien i Italien och maten och vinet är ju bara för bra för att vara sant. Plussa på en fantastisk kustremsa, makalös utsikt och en romantisk atmosfär...kan ju inte bli bättre.

    Fasiken. Nu blev jag också sugen på Amalfikusten...en sväng till pompei vore skoj också...
    Nä, Maldiverna blir makalöst det med ...vi får ta amalfi en annan gång
  • TheD

    Florida, Orlando osv.. Universal studios, Disney och Se World är ju bara måsten. Jag älskar Sea World. Den på västkusten skiljer sig lite men så är det.

  • mri

    Vilken tid på året har ni som ska till Orlando med omnejd tänkt åka?

  • helena86
    TheD skrev 2011-01-16 23:51:48 följande:
    Florida, Orlando osv.. Universal studios, Disney och Se World är ju bara måsten. Jag älskar Sea World. Den på västkusten skiljer sig lite men så är det.
    Vi hade tänkt besöka Universal och Disney land sen får vi se om ska åka till sea world :D Har en släkting som ska åka till Orlando i sommar så hon får säga vad som var bäst och sämst :D
    '
    mri skrev 2011-01-17 16:21:32 följande:
    Vilken tid på året har ni som ska till Orlando med omnejd tänkt åka?
    Vi hade tänkt åka april eller maj men vi får se när det är bäst att åka :D
  • Emelie 87

    Det blir Californien för oss. Först till Los Angeles, sedan San Diego och San Francisco. Vi ska hinna med en tur till Napa Valley och redwoodskogen. Vi avslutar det hela med en snabbvisit till New York.
    Vi åker en vecka efter bröllopet och vi är borta en månad.


    En fästis, två barn, oändligt med kärlek
  • Emelie 87

    Det finns ett helt gäng platser i Los Angeles som måste besökas:

    Disneyland (Anaheim)
    La Brea Tar Pits
    Universal Studios
    Hollywood
    Och mycket annat... vi har en vecka på oss.


    En fästis, två barn, oändligt med kärlek
  • Emelie 87
    Emelie 87 skrev 2011-01-18 18:28:00 följande:

    Det finns ett helt gäng platser i Los Angeles som måste besökas:

    Disneyland (Anaheim)
    La Brea Tar Pits
    Universal Studios
    Hollywood
    Och mycket annat... vi har en vecka på oss.


    En fästis, två barn, oändligt med kärlek

    Stilla Havet för sjuttsingen.. får aldrig glömmas... stränderna.


    En fästis, två barn, oändligt med kärlek
  • Emelie 87
    Emelie 87 skrev 2011-01-18 18:28:00 följande:

    Det finns ett helt gäng platser i Los Angeles som måste besökas:

    Disneyland (Anaheim)
    La Brea Tar Pits
    Universal Studios
    Hollywood
    Och mycket annat... vi har en vecka på oss.


    Stilla Havet för sjuttsingen.. får aldrig glömma stränderna. :)
    En fästis, två barn, oändligt med kärlek
Svar på tråden Nu böjar det närma sig att kunna beställa resor!