• Megi

    Någon som varit på Kuba el Mexico?

    Hej!

    JAg undrar om någon varit på Kuba el Mexico nyligen?

    Många vi pratat med säger att man inte bör åka dit för att det är så hög kriminalitet där..

  • Svar på tråden Någon som varit på Kuba el Mexico?
  • Granatöga

    Mexico har avsevärt högre brottslighet än på Kuba..Det är ett ganska strikt land så folk håller sig i skinnet mer. Syrran har varit i Mexico och det är ett fint land , fina stränder m.m. Men de upplevde att det var en lite obehaglig feeling, de hade velat ha ögon i nacken typ..
    Om man kollar runt lite på nätet så står det ofta om Kuba just att det är låg brottslighet där.
    Min MTB och jag har pratat om att kanske åka till Kuba på smekmånad sen, det verkar bra tycker vi salsa, mojito m.m.

  • 20110820

    Nyligen och nyligen men vi var i Mexiko i februari 2009. När "folk" pratar om hög kriminalitet åsyftas oftast Mexiko City och området kring gränsen mot USA. De allra flesta som åker till Mexiko som turister gör det till Yucatanhalvön, så även vi.

    Vi var i  Playa del Carmen och jag kan å det varmaste rekommendera detta! Kritvita stränder som inte blir varma och turkost vatten. Utflyktsmålen är obegränsade, här finns hur mycket som helst att se! Är det så att ni åker till Mexiko måste ni åka till en cenote, en underjordisk grotta, det finns mängder av dem. Sen är väl Chichen Itza ett ganska givet utflyktsmål om man är i närheten, inget superspeciellt att se men dock ett av världens sju nya underverk :)

    Vi upplevde inga obehagskänslor eller annat märkligt. Samma sak gäller väl här som i alla andra länder, använd sunt förnuft och undvik smågränder när det är mörkt... Tror detsamma gäller Kuba.


Svar på tråden Någon som varit på Kuba el Mexico?