• JustMeAndMyLove

Mardrömmar om bröllop - igen

Nu har det satt igång igen. Mardrömmar om bröllopet!

Inatt drömde jag att min mamma hade betalat HELA bröllopet, allt från ringarna till maten. Och vist, jättesnällt MEN hon hade också tagit över hela planeringen!!

Så jag hade pyjamas på mig och fettigt hår när hon kom in och sa:
    Nu ska du gifta dig om en timme. Här är klänningen! Byt om!

Sen hade hon en "gång-tävling" med långa gubbar som underhållning och bara sina vänner som gäster :S och min klänning satt så löst så mina bröst syntes om jag inte höll i den och jag hittade INGEN bh. IIHH!

Sen helt plötsligt när vi väl gifte oss var det inte min sambo som kom utan en gammal barndomskompis! Men jag tyckte det var så pinsamt eftersom alla redan var där så jag gifte mig med henne ändå :P

Vaknade alldeles skräckslagen av att min sambo väckte mig och sa att jag låg och gnydde och vred på mig jättemycket. 

Men så nu vet jag vad det värsta som skulle kunna hända är! Att jag ska byta om till klänningen och inte har någon BH och att det verkligen behövs en! Fy vad jobbigt det var :P

• Svar på tråden Mardrömmar om bröllop - igen
  • Moster Stina

Ja...mardrömmar  tror vissa forskare är till för att träna en.
    De finns i alla kulturer, och verkar handla mycket om just de faror som man rimligtvis kan råka ut för.

Bor man på savannen handlar det säkert om att undkomma ett lejon, och hos oss handlar det om att komma till bröllopet utan bh, med flottigt hår, sminket utsmetat osv.

Men det är ju bra att man drömmer sånt där! För då förbereder man sig ju EXTRA noga för att inte glömma något.
    Själv brukar jag skriva så mycket listor jag bara kan, med saker jag ska komma ihåg.
    Har man väl skrivit ner det, så behöver ens hjärna inte fokusera på att försöka minnas det i drömmen, utan man kan FÖRHOPPNINGSVIS sova lite lugnare.

Men OJ vad jag skall drömma mycket om det där ändå, närmare mitt eget bröllop!!! :-/

• mojikanan

Hade själv min första bröllops mardröm härom natten.. det var verkligen hemskt!! vaknade kall svettig och visste inte riktigt vad ja skulle tro.. 

• J och H

Usch! Har också haft min första bröllops-mardröm!

Jag står i affären och ska välja brudklänning. De har inte ens någon som är i närheten av rätt storlek... Och absolut inte någon som är fin! Alla väntar på mig i kyrkan för bröllopet börjar om 10 min. Kyrkans klockor ringer. Jag har inte ens duschat. (Yes, fett hår precis som JustMeAndMyLove). Jag gråter och gråter och försöker komma på hur jag ska få min älskling att förstå att vi måste skjuta på bröllopet till en annan dag när jag hunnit snygga till mig...

Ska ta det som en varning och försöka att inte vara ute i sista minuten som jag brukar vara med allt annat...

• JustMeAndMyLove
    J och H skrev 2010-12-09 21:43:25 följande:

Usch! Har också haft min första bröllops-mardröm!

Jag står i affären och ska välja brudklänning. De har inte ens någon som är i närheten av rätt storlek... Och absolut inte någon som är fin! Alla väntar på mig i kyrkan för bröllopet börjar om 10 min. Kyrkans klockor ringer. Jag har inte ens duschat. (Yes, fett hår precis som JustMeAndMyLove). Jag gråter och gråter och försöker komma på hur jag ska få min älskling att förstå att vi måste skjuta på bröllopet till en annan dag när jag hunnit snygga till mig...

Ska ta det som en varning och försöka att inte vara ute i sista minuten som jag brukar vara med allt annat...

Hahaha, ush och fy. Jag undrar jag vad bröllops-stress egentligen gör med än :P Med tanke på att hjärnan tydligen tycker det behövs bearbetas!
  • Nali

Samma här, också bröllopsmardrömmar. Tror min hjärna helt enkelt går på högvarv och att man måste bearbeta det, ganska likt när man väntar barn och drömmer massa konstiga drömmar.

Drömde att mina syskons pappa stod och skalade potatis och att vi var jättesena med allt, att vi verkligen inte skulle hinna i tid. Inatt drömde jag att min blivandes ex syster (såg inte ut som hennes syster dock) duschade här när vi kom hem och jag var jättearg för att han inte sagt att hon skulle duscha här, jo men det hade han ju gjort, nej sa jag och så puttade jag till honom lite och då sa han att han inte ville vara ihop med mig längre.

Listor var nog ett bra förslag, känns nog bättre om man får ner allt någonstans.

• J och H

Det här med duscha/inte duscha låter som någonting återkommande i våra drömmar... :) Mojikanan: 4 juni är vårt datum så jag hinner nog med många drömmar innan dess...

• mojikanan
    J och H skrev 2010-12-29 14:34:05 följande:
    Det här med duscha/inte duscha låter som någonting återkommande i våra drömmar... :) Mojikanan: 4 juni är vårt datum så jag hinner nog med många drömmar innan dess...
    Jo nog kan de bli knäppa drömmar..  Tycker att de ät ofta det är något bröllops relaterat i de flesta drömmar ja har numera.. 
  • BrideBecks

Jag kan bara konstatera att jag känner igen mig från tiden innan vårt bröllop. Jag drömde allt möjligt konstigt om saker som gick snett och inte blev som det var tänkt. Men jag tror faktiskt drömmarna hjälpte till lite också även om de var riktigt jobbiga ibland. Drömde flera gånger massa objudna gäster kom till bröllopet så till slut var det vara att sätta sig med gästlistan och skicka ut inbjudningar till de som verkligen var välkomna till bröllopet, och efter det upphörde de drömmarna.

Ju närmare bröllopet vi kom desto mindre knäppa drömmar dök upp, då man fick mer och mer kontroll över planeringen allt eftersom.

Svar på tråden Mardrömmar om bröllop - igen