• Brud011

Brukar provsminkning kosta något?

Eller ingår det i priset? Kanske är olika... 

sen undrar jag lite över de som har fina hårnålar eller blommor etc i sin brudfrisyr, har de köpt det själva (antar jag) och tar med till frissan, eller har frisören lite sånt också?

• Svar på tråden Brukar provsminkning kosta något?
  • Ezna

I en brudmakeup så ingår oftast en provsminkning! Men enklast är ju att du kolla där du tänkt bli sminkad.

Vanliga hårnålar har frisören, men finare eller blommor får du stå för. 
    Nåt annat har då inte jag hört!

• Brud011
    Ezna skrev 2010-11-18 22:27:32 följande:
    I en brudmakeup så ingår oftast en provsminkning! Men enklast är ju att du kolla där du tänkt bli sminkad. Vanliga hårnålar har frisören, men finare eller blommor får du stå för. Nåt annat har då inte jag hört!
    nej det verkar logiskt, tänkte bara kolla :)
  • sallyvally

Ezna skrev 2010-11-18 22:27:32 följande:
     Vanliga hårnålar har frisören, men finare eller blommor får du stå för. Nåt annat har då inte jag hört!

Har köpt fina nålar själv på www.tiaror.se då min frisör hade väldigt lite att välja på.

• Optimia

Det beror väl på om man tänkt göra sin "riktiga" sminkning hos samma person som man gör provsminkningen. Gör man bara provsminkning utan att boka in en riktig sminkning får man antagligen betala en slant för provsminkningen.

• Brud011

ja tiaror.se har jag kollat, mkt bra saker! billiga tiaror bl a och slöjor. någon som köpt slöja eller tiara därifrån?

ja tiaror.se har jag kollat, mkt bra saker! billiga tiaror bl a och slöjor. någon som köpt slöja eller tiara därifrån?

sallyvally skrev 2010-11-19 10:41:22 följande:
      Har köpt fina nålar själv på www.tiaror.se då min frisör hade väldigt lite att välja på.
  • sallyvally

Jag har inte köpt tiara men hårnålar, hårsmycken och slöja därifrån och speciellt hårnålar och hårsmycken var finare än på bilderna men jag är supernöjd med slöjan också Snabbt gick det också, det tog bara några dagar så var grejerna hemma.

• Brud011
    sallyvally skrev 2010-11-19 12:05:24 följande:
    Jag har inte köpt tiara men hårnålar, hårsmycken och slöja därifrån och speciellt hårnålar och hårsmycken var finare än på bilderna men jag är supernöjd med slöjan också Snabbt gick det också, det tog bara några dagar så var grejerna hemma.
    får jag fråga vilken slöja det var? såg en L2525 eller vad den hette, såg fin ut :)
  • sallyvally

Kommer inte riktigt ihåg om det är en 2211 eller 2315. Den är lite halvlång och har ett fint fall och tyget är alldeles lagom tunt så att klänningen syns igenom.

Svar på tråden Brukar provsminkning kosta något?