ClaraH skrev 2010-11-19 10:23:30 följande:
Får jag bara fråga, för jag har tänkt på samma sak. Hur gör du med fram- och baksida. Viker du tapeten dubbel och klistrar ihop den och satter på ett papper eller hur ska man göra för att det ska bli snyggt?
Jag köpte tre olika tapeter, alldeles själv. Bad sen Fästmannen att välja två av dem till att använda till festprogramspärm.
Då blev det en ljusgrön sort över.
Jag har alltså inte börjat testa än, men jag tänkte som så att att man klipper ut typ a4-stora ark av tapeten. ( i alla fall blir det någon form av rektangel) Lägger den med långsidan mot mig, och utsidan neråt mot bordet.
Sen klistrar jag fast en inbjudan utskriven på datorn. (format har jag ännu ej bestämt)
Sen viker jag in kanterna mot mitten. Så det blir ett sånt där kort som man öppnar med TVÅ "dörrar".
Kanske målar jag något snyggt hjärta, ringar eller något annat fint med guldfärg utanpå "porten".
Tycker att det BORDE gå bra att fixa.
Själv har jag alltså HELT struntat i att allting skall följa exakt samma färgtema. Har varit på massor av bröllop där man fått inbjudan ett halvår innan, och verkligen varken brytt sig eller kommit ihåg på plats om temat i färgerna är desamma som i inbjudan.
Men tapeter kan jag verkligen rekommendera. Jag hittade supersnygga på det kopperativa stället som sagt. Har kollat på Rusta och andra ställen. Inte lika snygga, och inte lika stort spann av billiga men prisvärda! Det kostar absolut mycket mindre per ark, än om vi köpt färdiga finpappersark.