• tessanbus

Inbjudningskort... HJÄLP!

Finns det ngn där ute som skulle kunna ge mig tips på billiga, snygga inbjudningskort? Jag är helt vilse.... Jag orkar inte leta och prova och hålla på... jag vill bara att det ska vara smidigt! Kan ngn hjälpa mig? Tack på förhand!

• Svar på tråden Inbjudningskort... HJÄLP!
  • Liina86

Du har ingen konstnärlig kompis som kan hjälpa dig? Vi bad en av våra kompisar designa ett inbjudningskort till oss och nu har vi precis fått se ett provtryck. Vi är jättenöjda och de kostar 4 kr/st. Sedan har vi köpt lite lyxigare kuvert för 2 kr/st. Frimärken är ju absolut det som blir dyrast. Sammanlagt har vi ca 50 inbjudningar så det blir 600 kr för våra inkl porto. Har ingen direkt uppfattning om det är dyrt eller inte...

• Catlife

Det finns färdiga bröllopskortkit att köpa på Panduro, kanske kan vara något? Man gör dem själv, men allt  utom lim och sax och så finns i förpackningen. Vi köpte fyra paket á 10 st (119 kr styck tror jag de kostade, inklusive kuvert) och vi har köpt lite annat som jag också klistrar på dem så att de blir lite mer personliga. Det blev inte direkt superbilligt, men du slipper vara kreativ och kan ändå göra lite som du tycker utifrån en färdig idé, passade oss bra. Det kräver dock att man har ett visst tålamod med att pyssla ihop dem, de som vi köpte innehöll många små detaljer.

• FruFiddeli

Var bor du? För iaf i Malmö så finns panduro outlet och där fanns det också sådanna paket att köpa, så bara pysslar man ihop dem själv, där var 20 kort+ 20 kuvert i och de kostade 49 kr, super billigt!

• Moster Stina

Eller så kan man skriva ut sin inbjudan på dator, och klistra på en bit snygg tapet.
    Det skall vi göra. Ungefär som en port som öppnas.

Har varit runt och kollat tapeter och de absolut mest prisvärda fannshelt klart hos det kooperativa...

• ClaraH

Moster Stina skrev 2010-11-19 07:10:33 följande:
    Eller så kan man skriva ut sin inbjudan på dator, och klistra på en bit snygg tapet.Det skall vi göra. Ungefär som en port som öppnas.Har varit runt och kollat tapeter och de absolut mest prisvärda fannshelt klart hos det kooperativa...

Får jag bara fråga, för jag har tänkt på samma sak. Hur gör du med fram- och baksida. Viker du tapeten dubbel och klistrar ihop den och satter på ett papper eller hur ska man göra för att det ska bli snyggt?

• Salat

Hej!
    Det enklaste måste väl endå vara paketen med färdigskrivna bröllöpskort,där du bara fyller i dina egna detaljer. Hittar du där du köper alla andra kort. Lycka till!

• Velozirippa

www.kortdesign.se vi har beställt våra därifrån. bröllop med 70 gäster, någor färre kort då det är familjer och par till största del. hamnade på 2-3000kr totalt med save the date kort, inbjudan, festprogram, placeringskort, tackkort. helt klart värt det. snygga kort och lite arbete.

• Moster Stina

ClaraH skrev 2010-11-19 10:23:30 följande:
      Får jag bara fråga, för jag har tänkt på samma sak. Hur gör du med fram- och baksida. Viker du tapeten dubbel och klistrar ihop den och satter på ett papper eller hur ska man göra för att det ska bli snyggt?

Jag köpte tre olika tapeter, alldeles själv. Bad sen Fästmannen att välja två av dem till att använda till festprogramspärm.

Då blev det en ljusgrön sort över.
    Jag har alltså inte börjat testa än, men jag tänkte som så att att man klipper ut typ a4-stora ark av tapeten. ( i alla fall blir det någon form av rektangel) Lägger den med långsidan mot mig, och utsidan neråt mot bordet.
    Sen klistrar jag fast en inbjudan utskriven på datorn. (format har jag ännu ej bestämt)
    Sen viker jag in kanterna mot mitten. Så det blir ett sånt där kort som man öppnar med TVÅ "dörrar".
    Kanske målar jag något snyggt hjärta, ringar eller något annat fint med guldfärg utanpå "porten".
    Tycker att det BORDE gå bra att fixa.

Själv har jag alltså HELT struntat i att allting skall följa exakt samma färgtema. Har varit på massor av bröllop där man fått inbjudan ett halvår innan, och verkligen varken brytt sig eller kommit ihåg på plats om temat i färgerna är desamma som i inbjudan.

Men tapeter kan jag verkligen rekommendera. Jag hittade supersnygga på det kopperativa stället som sagt. Har kollat på Rusta och andra ställen. Inte lika snygga, och inte lika stort spann av billiga men prisvärda! Det kostar absolut mycket mindre per ark, än om vi köpt färdiga finpappersark.

• Moster Stina

Glömde skriva att våras festprogram, i två olika tapeter, plus inbjudningarna, (med kopierade vanliga papper fastklistrade) kostade 3X79 kr! Det tycker jag inte är mycket!

• african love

Om du är intresserad av att göra egana kort och vill se några enkla varianter så kan du skicka ett meddelande till mig så kan jag visa dig. Jag älskar och pyssla och det behöver inte vara så svårt. Framförallt blir det billigare att göra själv. :)

• fryser

vi beställde våra från annabor.com.  jättenöjda . bra kvalitet på korten o annourluna. hon var trevlig o inga bekymmer med att ta fram färger hon inte hade i sortimentet

• min hemlighet
    Moster Stina skrev 2010-11-19 16:11:41 följande:
       Så det blir ett sånt där kort som man öppnar med TVÅ "dörrar".Kanske målar jag något snyggt hjärta, ringar eller något annat fint med guldfärg utanpå "porten". Tycker att det BORDE gå bra att fixa.
    Vill bara flika in med tipset att köpa lackstång och sigillstämpel - det blir supersnyggt!

Vi hade guldlack och ett hjärtesigill som vi köpte på panduro till vår svarta tapet och vi har fått massa beröm för hur snyggt och exklusivt det ser ut. Är lite pilligt att göra de första sigillen men när man får in snitsen är det inte alls svårt.

• Fragola

Vi har gjort våra på www.vistaprint.se Det finns flera olika mallar man kan välja på, olika färger eller så kan man ladda upp en bild eller eget foto.
    Billigt är det också. :)

• Bäste vän

Tjena. Vi ska inte gifta oss förrän i juli.. Men gjorde en kul grej skickadeut julkort som inbjudningskort.. Faktiskt lite annorlunda eftersom alla förväntar sig ngt tjusigt kort till inbjudan... De va mitt tips.. Lycka till. Kramiz

• Bäste vän

De va sådan som va handgjorda lite finare än de vanliga. Lycka till.

• sjuttiosexa

Jag beställde våra inbjudningskort via calligrapehen.se men kostnaden beror ju lite på hur många kort ni ska ha!! Jag beställde bara 10 så det blev ju förhållande billigt! de är jätte fina & då ingick kuvert oxå.

• Houdini

Vi gjorde det väldigt enkelt för oss. Vi hade snygga brevpapper hemma som vi använde. Inget krångel eller massa knep och knåp och billigt blev det. Skrev ut det på skrivaren. Gör likadant med tackkorten, coop hade utförsäljning på brevpapper med kuvert i vad som är min stil för en tia, det var 20 st i en förpackning. Så det vart enkelt och bra.

Svar på tråden Inbjudningskort... HJÄLP!