• Diamanten90

Slöja ovanför eller under

Jag har ett dilemma. Kan inte bestämma mig för om slöjan ska sitta under eller ovanför håruppsättningen... Jag ska ha en tiara som är ganska liten, håret lite halvuppsatt i lockar. Tänkte att det får hänga några slingor på sidorna men jag vet inte om jag ska ha slöjan ovanför frisyren eller under? Ska sy slöjan själv. Vad tror ni är bäst?

• Svar på tråden Slöja ovanför eller under
  • SnartFruSir

Oj, svår fråga. Hade du tänkt "täcka" ansiktet när du går fram är nog ovanför att föredra. Du kanske kan fråga din frisör vad hon tycker?
    Mitt personliga tycke är att långa slöjor passar bäst under och kortare passar bäst ovanpå:)

• Diamanten90

Jag har inte tänkt täcka ansiktet. Min frisör är min kompis och hon blir färdig utbildad frisör bara dagen innan bröllopet så hon har inte så stor erfarenhet av det. Min slöja ska inte vara så lång hade jag tänkt och i 2 lager.

• MrsT2011

Jag ska ha tiara och slöjan precis bakom, alltså uppe på huvudet. Nu väljer jag utsläppt hår som endast lockas, tänk marilyn monroe typ.

Hade jag valt en vacker håruppsättning som verkligen ska synas hade jag valt att ha slöjan under frisyren.

Hoppas att detta resonemang hjälper, det hänger på din frisyr alltså! =)

• Diamanten90

Tack för svaret:) Får se hur jag gör:) Det är ju ingen panik med det nu ännu:p

Svar på tråden Slöja ovanför eller under