• 2010 2010

Kostnad?

Undrar bara över hur mycket en håruppsättning går på? Blir lite stressad över tim.pris måste jag erkänna. Så hur mycket mycket kostade er håruppsättning, hur lång tid tog den samt vad ingick i priset?

Vore jätteglad med lite vägledning för det är mitt största problem just nu, och bröllop är i pingst och det finns säkert fler som gifter sig då så bör väl boka tid rätt snart!

• Svar på tråden Kostnad?
  • gelehallon

Jag har konsulterat bara en frisör inför mitt bröllop sommaren 2011. Hon kan inte riktigt ge mig ett pris heller. MEN hon har gett mig maxpris, be om det...

Jag får betala hos henne 2500kr och då har jag en stor frisyr planerad. Det ingår bubbel och snacks under tiden och löshår till låns. Och hjälp med påklädning och allt.

Men, jag ska kolla runt, tycker det är liite häftiga pengar för en frilla liksom, men har inget hum om vad det borde kosta heller...

• 2010 2010

Jag bor i Hjo, sökte på eniro och fick upp en liten salong  och ringde på den. Hon var väldigt trevlig och tog 500 kr/timme. Ska dit och klippa mig mellan jul och nyår och se hur det blir och känns. Det kändes som ett rimligt pris. Det dyraste måste ju inte alltid vara bäst.

• 4Juni2011

Min uppsättning med sminkning går på max 2600 kr sa frisören till mig,
    Sen får jag köpa löshår också då de inte lånar ut för isåfall skulle de behövt en jäkla massa varianter, färger, men de skulle hjälpa mig köpa så jag får rätt...

• SnartFruSir

Jag kommer betala 3300 kr (fast pris) för min uppsättning och ca 1000 kr per tärna (800 kr/timme). De serverar snittar, mousserande och hjälper mig att klä på mig. Min frisör kan även sminka mig och hon tar också kort under tiden hon jobbar.

De har två varianter kan jag tillägga. Den ena är lite dyrare och inkluderar det jag skrivit. Den andra tror jag kostar 1750 och det är mer för att locka håret. Mindre avancerad helt enkelt.

• Flodis Hjärtat

Frisyr samt smink ca 3-3 1/2 h kostar mig ca 3000 kr enligt uppgift. Ska träffa henne snart och få känna av hur det känns, Men ok tycker jag.

• MrsT2011

Låter som ett bra pris TS, det bör inte ta mer än tre timmar för endast hår. (Smink gör du separat eller?)

Jag tycker det är SVINDYRT med hår och smink, jag ska bara locka håret i princip, samma med min tärna, men jag är samtidigt noga med att min egen frissa ska fixa det och inte någon okänd. Hela kalaset med hår & smink för två personer går ändå på 4000 kr. (Göteborg)

• gelehallon
    say yes skrev 2010-11-16 10:12:03 följande:
    vart i sverige bor du?
    Sandviken, Gästrikland

Verkar som om även jag ska vaa ganska nöjd med priset jag fått av min frisör... ;)

• c4trin

Har bokat smink och hår. Det ska gå mellan 2000 och 2500 kr inklussive allt.

Svar på tråden Kostnad?