• Lucentezza

    Amalfi kusten, Italien

    Nu har vi bokat en 2 veckors lyxresa till Amalfi kusten. Jag är såååå glad att vi hittade resmål som är nära och landet har så mkt att bjuda på! :D Vi åker dit 2 dagar efter bröllopet. Finns mera i min blogg. :)


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-15 21:16
    Har nån varit där? Vad tyckte ni? Skulle vara roligt att höra. :)
  • Svar på tråden Amalfi kusten, Italien
  • Piiiip

    Kan du inte tipsa vilket resebolag du reser med? Och lite om vad man kan göra där? Om ni varit där förrut förstås. Jag funderar nämligen på samma område...

  • Lissie84

    Gud va härligt! Är väldigt avundsjuk nu! Italien är är stor favorit hos både mig och fästmannen

  • Lucentezza

    Vi frågade flere offerter från olika resebyråer och när man skerv BRÖLLOP, steg priser till himlen. Hehe! Men sen kollade vi lite själv från www.expedia.se och hittade drömpaket!!! Först googlade jag lite om italien och "italian honeymoons" och fick den här Amalfikusten som bästa rekommendation. Finns mycket information i nätet mest på engelska. Go for it!!! :)

  • Fårävvör

    Vi ska också åka till Amalfikusten! Har inget bokat än, men har i alla fall bestämt att det blir Neapel, Capri och amalfikusten. Tycker det är jättesvårt att hitta ställen att boka genom... Tips?

  • Oberon

    Amalfi är så vackert, har inte varit själv men skickat många kunder och de är helt lyriska. Inom Europa vet jag inget ställa som gör sig bättre för honeymoon.

    VIlka hotell blev det om man får fråga?

  • Fårävvör
    Oberon skrev 2011-01-10 14:57:22 följande:
    Amalfi är så vackert, har inte varit själv men skickat många kunder och de är helt lyriska. Inom Europa vet jag inget ställa som gör sig bättre för honeymoon.

    VIlka hotell blev det om man får fråga?
    Har du några tips du vill dela med dig av? Vi har inte bokat än men hoppas åka ca 10 dagar i början av juni! Vill gärna både till Neapel, Capri och Amalfikusten.
  • Oberon

    Beror lite på prisklass iofs, Caruso på Amalfi ska vara fantastiskt, Santa Caterina likaså.

    På Capri har jag haft kunder på Caesar Augustus (om man inte är höjdrädd) eller Capri Palace.

  • Fårävvör
    Oberon skrev 2011-01-12 23:29:59 följande:
    Beror lite på prisklass iofs, Caruso på Amalfi ska vara fantastiskt, Santa Caterina likaså.

    På Capri har jag haft kunder på Caesar Augustus (om man inte är höjdrädd) eller Capri Palace.
    Ok, tack! Beställde en guidebok igår som jag ska lusläsa sen
  • Fini

    Ååååh! Amalfikusten är bästa resemålet för en romantisk resa!!!!!
    Det är otroligt vackert!
    Vart på kusten ska ni?

Svar på tråden Amalfi kusten, Italien