• Skitliten

Lösfransar eller inte?

Jag gifter mig 11 juni och skall sminka mig själv. Haller pa och provar mig fram med olika stilar och stora fragan just nu är om jag skall använda lösfransar eller inte.

Jag har ganska langa fransar normalt, men man far ju alltid en extra "schvung" med lösisar. Men jag vill heller inte se för spacklad ut.

Funderar pa de som är i styckvis, men det känns lite osäkert pa hur bra de sitter...

Nagon som har provat dessa sma styckvarianter? 

• Svar på tråden Lösfransar eller inte?
  • jkbr

Jag älskar dom i styckvis ! lite svårare att sätta dit med ser mycket mer naturliga ut och blir jätte mycket mer festligt än utan:)  sätt några i ögonvrån så blir det jätte fint.

• Kiwiplay

Jag ska ha hela lösögonfransar, tycker det är riktigt snyggt. Men kompenserar det med att bara ha lite ögonskugga. vill som sagt inte se för spacklad ut. Men de som du sätter styckvis är också super bra.

De är ju så många i en paket så du kan väl prova när du ska på fest eller så. Tycker de är ganska lätta att använda, men det är alltid en fördel om du har "övat" innan. Som jkbr skriver så tycker jag några i ögonvrån blir festligt och ger en väldigt fin fyllighet.

Lycka till!

• Jessan83

Ingen som har svårt att inte få det klumpigt? Tycker det är svårt att få det att se naturligt ut på ögon locket utan att man behöver dölja med mörk skugga?

• förlovadflicka

har provat att sätta på, jag kan bara inte! Nåt tips??

• karamellqueen

Leta upp någon som gör franssättning. Lösfransar som klistras på en och en på dina egna. Håller i några veckor, men räkna med att fylla på några gånger för att få ett perfekt resultat.

• Hoppe
    förlovadflicka skrev 2010-11-15 20:29:03 följande:
    har provat att sätta på, jag kan bara inte! Nåt tips??
    jag har också jätteproblem att sätta på lösfransar, men jag tror att övning ger färdighet. fick tipset att ha en spegel i knäet/på bordet och titta ner i den, på så sätt sänker man ögonlocket utan att blunda.
  • Moster Stina

karamellqueen skrev 2010-11-15 21:58:22 följande:
    Leta upp någon som gör franssättning. Lösfransar som klistras på en och en på dina egna. Håller i några veckor, men räkna med att fylla på några gånger för att få ett perfekt resultat.

Har sett sådana på Josefin Craaford. De kostar 3000 spänn! Och (JAG!) tycker det ser jättekonstigt ut på henne, även om jag förstår själva idén liksom.

Ett tips till lösögonfransar är att köpa ett ögonfranslim extra. Det är jättebra att ha!

• Skitliten

Tack för alla bra tips! Jag skall definitivt prova de i styckvis da, tror de blir bäst. Och extra lim har jag alltid, man vill ju inte att de skall falla av under vigseln

Mycket bra tips med spegeln i knät, annars är det  bara att ha talamod och göra det sakta sa funkar det att fa till dem snyggt. Lättast tycker jag är att börja utifran och fixera den innersta sist, men det är nog en smaksak.

Kan lägga upp bilder när jag har provat tre varianter sa kan ni kanske hjälpa mig att avgöra

Ha en bra dag blivande brudar!

• Moster Stina

Skitliten skrev 2010-11-16 10:42:37 följande:
    Tack för alla bra tips! Jag skall definitivt prova de i styckvis da, tror de blir bäst. Och extra lim har jag alltid, man vill ju inte att de skall falla av under vigseln Mycket bra tips med spegeln i knät, annars är det  bara att ha talamod och göra det sakta sa funkar det att fa till dem snyggt. Lättast tycker jag är att börja utifran och fixera den innersta sist, men det är nog en smaksak. Kan lägga upp bilder när jag har provat tre varianter sa kan ni kanske hjälpa mig att avgöra Ha en bra dag blivande brudar!

Jaaa. Jag vill GÄRNA se olika varianter!
    Lycka till!

• Flodis Hjärtat

jag kommer att ha lösögonfransar, ha rej bestämt om de blir i rad eller stycvis. har provat permanenta som sätts på på salong. Men för bröllopet kör jag på lösisar. Kommer bli kanonbra tror jag.

• Alorna

Jag ska ha en rad med lösögonfransar. Men det kan ju bero på att jag inte har några ögonfransar själv *s* :D

• Hoppe
    Skitliten skrev 2010-11-16 10:42:37 följande:
    Tack för alla bra tips! Jag skall definitivt prova de i styckvis da, tror de blir bäst. Och extra lim har jag alltid, man vill ju inte att de skall falla av under vigseln Mycket bra tips med spegeln i knät, annars är det  bara att ha talamod och göra det sakta sa funkar det att fa till dem snyggt. Lättast tycker jag är att börja utifran och fixera den innersta sist, men det är nog en smaksak. Kan lägga upp bilder när jag har provat tre varianter sa kan ni kanske hjälpa mig att avgöra Ha en bra dag blivande brudar!
    Jaa lägg jättegärna upp bilder så får vi se!! :)
  • Hoppe

För er som vill ha långa fransar men inte lösfransar så kan jag verkligen rekommendera Neulash! (medel man penslar på längst franskanten och som får fransarna att växa).

Jag var rätt skeptisk men började för ett par månader sen och OJ vilken skillnad det är! De har blivit betydligt mycket längre och ser tjockare ut.

Kommer aldrig att sluta använda det! :)

Svar på tråden Lösfransar eller inte?