• liiine89

Är det billigt?

Är det billigt för 30kr/biten på en bröllopstårta?
    Vi planerar att låta Ica Maxi göra vår bröllopstårta, har ni beställt bröllopstårta därifrån, isf var den god och gick allt bra?

Tycker väl själv att 30kr/biten låter relativt billigt, samt att man får låna tårtställningen utan kostnad.

Vad gav ni för en bit / hela tårtan?

• Svar på tråden Är det billigt?
  • Sebastiána

Vi beställer vanliga supergoda tåror från ett konditori och då blir det c.a 26:-/bit max (beror på hur många bitar vi beställer).

• Sebastiána

Tårtor ska det ju vara. Det blir någon chokladvariant. Jag och min BM avskyr princesstårta

• say yes

Jo men det beror ju på vart i Sverige man bor, tyvärr. I sthlm city är allt mycket dyrare, så är det bara. Vi skall med största sannolikhet ha en tårta helt i choklad. Tycker många glömmer att njuta på/inför bröllopsdagen och tar det som är billigast ist för det de verkligen vill ha. Detta händer ju (oftast) bara en enda gång i livet!
    Dock är det ett kap ni gjort m 12kr/bit, emblas mamma 

• Alorna

Min tårta kommer kosta ca 10kr/bit men då ska jag ju göra den själv också :) Så för mig blir det ju ingen arbetskostnad :)

• SnartFruSir

Vi betalar 47 kr/ bit för vår hallon och choklamoussetårta med vit choklad runt om. Jämfört med Steinbrenner Nybergs ("top notch") så är det bra pris i Göteborg för de ska ha 57 kr/bit.

kanske lite OT men Räknar ni med en bit per person eller mindre? Jag tänker lite på att o r k a r man en normalstor tårtbit efter 3 rätters middag? Ville ju inte att det ska se snålt ut, men vill inte behlva slänga heller.

• Moster Stina

På alla bröllop jag varit på så har det blivit MASSOR av tårta över. Även fast folk har älskat den!

Hmmm, det får en ju att fundera lite. Kanske att man skulle be om att få en tårta för betydligt färre än sina 110 gäster!?

Vad tror ni om det?
    Har NI sett tårtorna någonsin ätas upp?

På själva festen alltså! (dagen efter räknas INTE!)

• Etheleglin

Jag tycker priset låter jättebra.

Att beställa prinsesstårta bara för att det är billigt känns helt värdelöst så till vida man inte älskar prinsesstårta. Och det gör verkligen inte jag eller blivande maken. Jag tycker att man ska välja tårta efter vad man tycker är riktigt gott och sedan se till att få ett okej pris på det.

Jag har varit med om att tårtor blivit uppätna, ja. Efter en normal trerättersmiddag som tagit några timmar är det för de flesta inget problem att klämma en tårtbit också. Om däremot portionerna är större eller middagen gått snabbare så äter folk mindre tårta eftersom de helt enkelt är mättare.

• SnartFruSir

Etheleglin skrev 2010-11-16 12:29:47 följande:
    Jag tycker priset låter jättebra. Att beställa prinsesstårta bara för att det är billigt känns helt värdelöst så till vida man inte älskar prinsesstårta. Och det gör verkligen inte jag eller blivande maken. Jag tycker att man ska välja tårta efter vad man tycker är riktigt gott och sedan se till att få ett okej pris på det. Jag har varit med om att tårtor blivit uppätna, ja. Efter en normal trerättersmiddag som tagit några timmar är det för de flesta inget problem att klämma en tårtbit också. Om däremot portionerna är större eller middagen gått snabbare så äter folk mindre tårta eftersom de helt enkelt är mättare.

Men då kanske frågan är om de beställt en bit per person eller inte? Vi kommer vara runt 120 st men 10 av dom är barn. Funderar på om det inte räcker med 100 bitar eller möjligtvis 110 då. Men jag vill absolut inte att tårtan skulle ta slut utan att alla fått. Det hade varit katastrof. Får fundera vidare helt enkelt. :)

• Karamellen
    Sebastiána skrev 2010-11-16 08:17:51 följande:
    Tårtor ska det ju vara. Det blir någon chokladvariant. Jag och min BM avskyr princesstårta
    Min BM hatar också prinsesstårta så vi väljer choklad vi med! Vårt konditori kallar sin variant för "operatårta". Det är typ en prinsesstårta fast med chokladbotten och nån annan god fyllning istället. Vita överdrag
    Ska köpa ett brudpar att sätta på tårtan  

Enkelt och billigt. dessutom behöver man inte beställa flera månader i förväg. Vi har inte beställt ännu och vi gifter oss den 11 dec

• MrsT2011

Jag förstår inte riktigt TS, menar du att ICA Maxi tar 30 kr biten för att göra era tårtor? På min ICA Maxi i Göteborg tar bageriet 19 kr biten för sina dyraste tårtor! (Finns även för 17 kr biten.) Antar att du väljer något helt utanför deras standardutbud i så fall? Om så är fallet är jag positivt överraskad, visste inte att Maxi tar emot specialbeställningar, trodde det var standard som gällde!

Vid en jämförelse med de flesta konditorier låter 30 kr som ett jättebra pris, inte alls ovanligt med 45 kr biten och liknande.

• liiine89

liiine89 skrev 2010-11-15 18:40:53 följande:
    Är det billigt för 30kr/biten på en bröllopstårta?Vi planerar att låta Ica Maxi göra vår bröllopstårta, har ni beställt bröllopstårta därifrån, isf var den god och gick allt bra?Tycker väl själv att 30kr/biten låter relativt billigt, samt att man får låna tårtställningen utan kostnad.Vad gav ni för en bit / hela tårtan?

Vi har valt Princesstårta med mycket fina detaljer som ingår i priset, dvs 30kr biten. Sen fick vi låna tårtställningen som sagt.. Vi får välja dekoration helt själva och hur vi vill. Så gör dem det. Dem ska även beställa hem ett brudpar deko för att där fanns bara brudpar där burdens hår va blond. Så dem var jätte snälla och trevliga. :D

Får också välja vilken färg vi vill ha på marsipanen =)

• Moster Stina

Alla Icahandlare är ju sina egna, så priser kan säkerligen variera. Men specialbeställa det tror jag man kan göra på många av deras bagerier.

• Emblas Mamma
    liiine89 skrev 2010-11-16 15:56:16 följande:
      Vi har valt Princesstårta med mycket fina detaljer som ingår i priset, dvs 30kr biten. Sen fick vi låna tårtställningen som sagt.. Vi får välja dekoration helt själva och hur vi vill. Så gör dem det. Dem ska även beställa hem ett brudpar deko för att där fanns bara brudpar där burdens hår va blond. Så dem var jätte snälla och trevliga. :DFår också välja vilken färg vi vill ha på marsipanen =)
    då förstår jag att det är lite dyrare:)

Men det blir nog supergott och snyggt!

jag ska vara lite vågad och göra dekorationer själv. haha, får se om det går:)

tips på hur man dekorerar någon? :P

• say yes

jag kommer nog att beställa 10 bitar mindre då jag vet att tårtan är extremt mäktig. Vill gärna innan tårtan blir serverad servera en fräsch fruktsallad som dessert. Men blir det tårta över ändå så tar vi med den och har den dagen efter då de närmsta skall träffas och äta middag ihop.

• JustMeAndMyLove

Låter som ett vanligt pris :)

Vi hoppas på att hitta en tårta för strax under 30kr/bit. Är det nån som vet nån bra hemsida där man kan se olika tårtor och ungefärliga priser? 

(kommer sluta med att jag går ner och nattbakar igen, hehe)

Svar på tråden Är det billigt?