• C C W

Bröllopsmiddag på bästa vännens ställe??

Jag vet inte hur jag ska göra.. Förra sommaren gifte sig min bästa kompis. De hade hade en jättefin vigsel och hade bröllopsmiddag på en restaurang i Göteborg. Allt var superlyckat! Restaurangen de valde var jättefin och var perfekt för mindre sällskap! Nästa sommar ska jag och min sambo gifta oss. Vi har ganska stram budget och har svårt att hitta en restaurang som kan erbjuda bra priser. Idag kikade jag på hemsidan till stället min kompis hade sin bröllopsmiddag på och deras priser var helt i vår budget. Min sambo tycker inte att det är nått konstigt med att ha vår bröllopsmiddag på samma ställe, men jag vet inte riktigt vad jag tycker... Det känns lite fantasilöst och som att vi kopierar dom. Jag och min kompis har inte lika bra kontakt längre som förra året, men hon och hennes man kommer ju naturligtvis vara bjudna. Vad tycker ni? hjälp

• Svar på tråden Bröllopsmiddag på bästa vännens ställe??
  • JT2010

Klart ni kan ha på samma ställe. Ni kommer väl inte ha exakt samma meny, exakt samma dekorationer och exakt samma gäster? :) Kör på :)

• lemfi

Tycker också ni kan köra på och ha på samma ställe.

• GnuGS

Låter som att ni två behöver träffas för att

a) du helt enkelt ska återupprätta kontakten med din bästis

och

b) diskutera restaurangvalet med henne.

Jag skulle själv inte tycka det gjorde något om någon ”härmade” mitt val av festlokal, men kan tänka mig att en del reagerar.

Bäst är nog om du bjuder henne på middag eller att ni ses på annat sätt, och att du efter ett tag kommer in på din bröllopsplanering och att du vill ha allmänna råd.

Då kan du försynt ta upp att du tyckte att deras fest var så fantastiskt lyckad och att du inte kan tänka dig något bättre än att vara på samma ställe (men att du även kollar på andra möjligheter). Be om hennes råd inför valet, så kanske hon rentav känner sig delaktig. Skulle hon vara en sådan som verkligen tar illa upp av att bli kopierad lär du genast märka det då.

• mattiasFästmö

jag tror inte att det är något problem, men jag tycker att du ska ta upp frågan med din vän hursom, av respekt om inte annat

Svar på tråden Bröllopsmiddag på bästa vännens ställe??