• Minous

    Var köpa papper till trycksaker?

    Trots att jag är allt annat än pysslig har jag bestämt mig för att göra egna inbjudningskort, festprogram etc. Var hittar jag billigt papper och annat som behövs?På nätet? panduro?

    Tacksam för tips! :)

  • Svar på tråden Var köpa papper till trycksaker?
  • Emdyl

    Beror ju lite på vad du är ute efter...
    Fnns ju en hel del billiga färgade papper som du kan beställa på olika sido på nätet, men kan vara svårt att se den exakta färgen.

    Panduro har ju massor, men är inte direkt billiga.

    Vi körde med tapet, det är också ett alternativ! :)

    www.quill.se

    www.mattonbutiken.se

    www.stampelgarden.se

    www.panduro.se

    www.stellas.se

    www.scrapaddicted.se

    http://mycards.se

    http://www.scrapbook.se/

  • Gotländskan

    Jag gick in på våran panduro butik och beställde kort och kuvert till suveräna paketpris, men det beror lite på vad du tänkt dig för färger?

  • Minous

    Tack för snabba svar! Vet knappt själv vad jag tänkt än, har en hyffsad skrivare o tänkte designa korten i illustrater, iaf inbjudningarna.
    Vill ha väldigt stilrent och gärna vitt/cremefärgat papper. Så det jag är ute efter är papper man kan skriva ut på anatr jag, med lite lyxig känsla fast gärna billigt om ni förstår?

  • förlovadflicka

     


    Emdyl skrev 2010-11-05 16:20:09 följande:
    Beror ju lite på vad du är ute efter...Fnns ju en hel del billiga färgade papper som du kan beställa på olika sido på nätet, men kan vara svårt att se den exakta färgen.Panduro har ju massor, men är inte direkt billiga.Vi körde med tapet, det är också ett alternativ! :)www.quill.sewww.mattonbutiken.se www.stampelgarden.sewww.panduro.se www.stellas.sewww.scrapaddicted.semycards.sewww.scrapbook.se/

    Hur gjorde ni dem sen då? :)

  • Fröken Söt

    Jag brukar köpa enfärgat bazzill-papper på scraphuset: scraphuset.se/


    Man får paketpris om man köper mer papper. Det går att skriva ut på bazzill-papper också, fast man kanske ska vara lite försiktig och kolla så att skrivaren klarar lite tjockare papper (jag har aldrig haft problem med det).

  • hoodilady

    Håller med om MAP, de finns även i Malmö och götet.
    Där kan du få känna på alla papper och få grym hjälp av kunnig personal.


    Annars är alternativet Matton också jättebra, men de har inte lika mycket utbud.

  • Skumboll
    hoodilady skrev 2010-11-08 10:48:28 följande:
    Håller med om MAP, de finns även i Malmö och götet.Där kan du få känna på alla papper och få grym hjälp av kunnig personal. Annars är alternativet Matton också jättebra, men de har inte lika mycket utbud.
    Ja just det, de finns ju även i de två andra storstäderna. Tur du flikade in, jag måste fått hjärnsläpp.
Svar på tråden Var köpa papper till trycksaker?