• orangegirl

Kläder vid borgerlig vigsel

Hej!
    Ska gifta oss borgerligt (hemligt), för att sen åka till Thailand och genomföra den "riktiga" ceremonin där med vit bröllopsklänning osv.

Detta kommer att ske februari, hur hade ni tänkt kring klänning för er? M2b kommer ju att ha en snyggare kostym, men jag? Vilken färg och modell på klänning??

• Svar på tråden Kläder vid borgerlig vigsel
  • liiine89

En vit kjol och vit kavaj hade du kunnat ha? Hade jag tyckt var snyggt, och ett par snygga skor till det. :)

• Houdini

Det  första jag kommer att tänka på är att det bör vara bekväma kläder också eftersom ni ska sitta på ett plan i massa timmar efteråt ;)

• orangegirl

Houdini: Vi ska gifta oss borgerligt 5 dagar innan vi lyfter för den långa trippen, så vi behöver inte tänka på bekväma kläder.

Jag har förstått att de som gifter sig borgerligt har alla möjliga olika outfits, att en del kör på vit klänning och gör det till en fin grej utan att det är i kyrkan. Och så finns det andra som har röda, svarta, gröna och blå klänningar osv.

I mitt fall tänker jag bara att vi ska ju ha den stora fina ceremonin på en strand i Thailand några dagar senare, kan man ha en snygg tunika, leggings, kavaj/tröja osv?
    Färg? Det är ju i februari, i kalla Sverige. Kan jag köra med svart? rött? vitt?

Känner mig vilsen...

Har någon tips på var man kan hitta nåt "lagom"?

• Houdini

Eftrersom din m2b ska ha kostym tycker jag att du också kan klä upp dig lite ;)

men vad känner du dig snygg i? I vilken färg känner du dig mest hemma liksom.

jag skulle utgå från det
    . Är du en byxtjej, kjoltjej osv. jag tror att man vill vara fin även om den "riktiga" bröllopet sker i Thailand

Jag har problem med tangentbordet så orden kanske blir konsttiga ibland ;)

• orangegirl

Jo, jag känner nog att jag vill vara "finklädd", dock inte "bröllopsklädd".
    Jag är nog en tunika-tjej skulle jag vilja säga, och det funkar väl, men jag tänker på färgerna, vilka färger väljer man. Jag kanske kan köra på en fin tunika i svart och vitt, svarta leggings och nån vit bolero el nåt upptill...

Måste börja leta på nätet tror jag!

• Houdini

Vad brukar du ha för färger?

du låter som jag, svart och vita kläder.
    Det är dumt tycker jag att helt plötttsligt ta en färg man inte brukar använda, då är risken att du känner dig obekväm.

Jag skulle ha kört med kornblå för jag älskar den färgen fast min klänningen jag ska ha är vinröd.

Ta något du känner dig fin och bekväm med strunta i vad andra tycker ;)

• Brudtillslut

Vi gifter oss också i februari, på Arlanda, en hemlig borglig vigsel för att sedan dagen efter åka utomlands. Jag kommer inte ha bröllopsklänning utan en snyggare vintrig festklänning, typ nyårsfest-klänning i svart och så snygga skor eller stövlar till. Blivande maken kommer nog att ha kostym, han har inte bestämt sig än.

• ClaraH

Om din blivande ska ha kostym tycker jag att du ska klä dig på samma klädnivå som han, ni kanske tar några kort osv. Då skulle en fin klänning i en färg du trivs med vara snyggast, med ett par högklackade skor eller stövlar. Du får ursäkta men jag tycker inte att tunika och leggings matchar en kostym särskilt väl.

Svar på tråden Kläder vid borgerlig vigsel