• TinkerBelle

    Tantvarning – om igen!

    Låt oss försöka väcka liv i det gamla tantskrället!


    Så här i höstmörkret och den annalkande vintern blir det lätt lite ensamt i mörkret.


    Fram med kaffekoppar, kakfat och krämpor…VÄLKOMNA alla tanter gamla som nya!

  • Svar på tråden Tantvarning – om igen!
  • MittiPrickBrud

    Här kom våren av sig... Men.. det är ändå helt klart på gång och jag är sååååå glad!
    I helgen ska jag gå på en kurs, mycket spännande och möjligen en utveckling av lite företagsidéer jag har haft ett tag, som komplement till mitt låtskrivande som jag självklart aldrig lägger ner!
    Ha en god helg alla fina tanter!

  • dfk

    Mitti, det där lät spännande!

    Börjar att bli lite hoppfull att våren är på G. Snödroppar har blommat ett tag nu och snart börjar man skymta fler blomster. Längtar efter mera solSolig

    Cantaton, jag såg att det ska bli något Tv-program med Carola i spetsen. Man ska tävla om vem som är mest lik orginalartisten med sång,framträdande mm. Eller har jag missförstått det hela? Det lät lite spännande iallafall.

    Stora kramar till alla tanterHjärta

  • Cantaton
    dfk skrev 2011-03-31 09:06:03 följande:
    Mitti, det där lät spännande!

    Börjar att bli lite hoppfull att våren är på G. Snödroppar har blommat ett tag nu och snart börjar man skymta fler blomster. Längtar efter mera solSolig

    Cantaton, jag såg att det ska bli något Tv-program med Carola i spetsen. Man ska tävla om vem som är mest lik orginalartisten med sång,framträdande mm. Eller har jag missförstått det hela? Det lät lite spännande iallafall.

    Stora kramar till alla tanterHjärta
    Det var en pilotinspelning som de nu ska försöka sälja in till TV-kanalerna. Jag fick faktiskt ett telefonsamtal från produktionsbolaget; de undrade om jag kunde vara en av sångerskorna som ställde upp mot Carola. Då svarade jag att jag hyser all respekt till och beundrar Carola, att jag själv mycket riktigt är sångerska och att jag har sjungit tillsammans med henne, men att min röst inte är i närheten av att låta som hennes. För det är den inte. Vi har inte ens samma röstläge.

    Jag känner en person som satt i juryn (tillsammans med Bert Karlsson och några andra). Han berättade att de inte fick SE dem som sjöng, utan höra korta strofer när de olika personerna sjöng en av Carolas låtar. Sedan skulle de avgöra vem som var Carola och vilka som inte var det. Hur det gick kanske jag inte ska berätta

    Lyssna för övrigt på Carolas nya skiva. Riktigt bra :) Och idag släpptes biljetterna till Carolas middagsshower på Tyrol.
  • dfk

    Cantaton, vad kul att få en sån fråga, men du känner ju din röst bäst själv.
    Då ska jag ta och spana in den nya skivan och ev. showen på Tyrol.
    Hoppas att det blir någon kanal som sänder programmet. Blir nyfiken nuFlört

    Hoppas att det är bra med er alla!
    Själv är det bra här men som vanligt mycket jobb. Gör mitt bästa för att stoppa in lite guldkanter i vardagen så att man ska mäkta med arbetstempot. Nästa vecka ska jag och en kollega flyga till Gotland och ha "föreläsning".
    Det ser jag fram emot!

    Kram på er!

  • Im yours

    Hej allihopa!
    Nu är det bestämt - Jag tar mitt lilla pick och pack och flyttar till Ö-vik till den 1 juni. Kollade in blocket, och fick en supermysig lägenhet, skickade dottern m pojkvän att titta på den och de gjorde tummen upp. Så simsalabim .........

    Är inne på 2.a veckan med en universitetskurs i PR, och ekonomi. Den är på engelska och lilla jag försöker hänga med så gott det går Kurskamraterna är alla i 20-25 årsåldern, utbytesstudenter och snackar liksom lärarna mycket fort. Connectade iaf redan första dagen med Tayler från Iowa USA, och vi ska göra en uppgift ihop. Tänk vad konstigt det kan vara, här kan man sitta framför tv.n och fatta all engelska och så ska man förklara något ............. och vips försvann alla ord. Jaja, det blir säkert bättre och bättre dag för dag.

    Jag är så himla less på blåst och svarta moln, måtte solen komma och värma oss frusna nordbor snarast. Annars orkar jag inte så mycket .........

    Hoppas ni har det bra! Kramar från tant Liz

  • Norrskensflamman

    Liz Så kul att se din plupp lysa grön!

    Och så underbara nyheter du kommer med! Back to Norrland *gör vågen* Åh vad jag önskar dig lycka till och jag är glad i hjärteroten. Nu får du närmare till de dina också!
    You go girl Du är så fantastiskt modig och handlingskraftig min vän.

    Ö-vik är ett perfekt stopp tycker jag, för norrbottningar på väg söderut. Tycker inte du det
    Stor kram!

  • Diz

    Hej på er tanter!

    Hittar ingen nyare tråd så jag skriver här. I miss you guys! MYCKET har hänt sen jag var inne senast, det mest drastiska är väl nytt jobb nere i malmö. Långa dagar men mer pengar.

    Pojkarna växer och jag har svårt att tro att det snart är 2 år sen vi gifte oss...

    Är det några tanter kvar här?

    Kram!

  • Cantaton
    Diz skrev 2012-05-06 13:06:40 följande:
    Hej på er tanter!

    Hittar ingen nyare tråd så jag skriver här. I miss you guys! MYCKET har hänt sen jag var inne senast, det mest drastiska är väl nytt jobb nere i malmö. Långa dagar men mer pengar.

    Pojkarna växer och jag har svårt att tro att det snart är 2 år sen vi gifte oss...

    Är det några tanter kvar här?

    Kram!
    Jag är här :) 
  • Cantaton
    Diz skrev 2012-05-06 22:36:32 följande:
    Härligt! Hur går det med sjungandet och företagandet ?
    Åh, helt strålande, tack! Har just nu 16 vigslar för sommaren, fantastiskt! Mitt mål är 20. Fast det är svårt när alla gifter sig samma tider och bröllopen således krockar... Men har en hel del begravningar och dop också, samt någon familjefest och så. Det är en underbar tid som kommer just nu. 

    När det kommer till företagandet i övrigt har jag lagt till en gren och har två (tre) till på gång! Det händer mycket och jag trivs som fisken i vatten.

    Hur är det själv? Vad innebär ditt nya jobb? 
  • Diz

    Trivs som fisken jag också.

    Jag jobbar som orderbehandlare inom kemibranschen, lägger orders (alltså plural på "order", finns det nåt bra ord för det?   ) för många pesetas varje dag. Kul, och jag blir uppskattad och hyllad, vilket för mig är helt nytt. I love it! :D Dessutom jobbar jag i ett team där vi stöttar och pratar med varandra hela tiden, har någon mycket en dag så hjälper vi andra till, helt underbart. <3

    Jag har förresten börjat i en kör också, Divertimento heter den och har en reppertoar som är stoooor. Vi sjunger allt möjligt och en gång om året har vi en sångshow (tänk blandning mellan konsert, musikal, fars och buskis - typ :P  ) som sätts upp i ett par veckor på teatern. ..och så är det sommargospel i sommar - läääängtar. :D

    Allt som allt, även om det finns några bulor på vägen så känner jag mig lycklig och tacksam för allt jag har.
    (förra veckan var det dock kaos, men det är vatten under bron nu)  ;D

  • Cantaton

    Ordrar skulle jag kalla order i plural  

    Wow! Låter ju strålande och roligt! Kul att du får den uppskattning du förtjänar. Livet blir så mycket roligare då. Jag har ju ett sådant yrke där beröm liksom faller sig naturligt för många, men i en av mina nya företagsgrenar får jag nu jobba i ett fantastiskt team med peppning, beröm och stöttning. Det är ovärderligt efter alla år som egenföretagare med betoning på egen. Ett fint komplement, liksom. Även om sången fortsatt är min huvudsakliga sysselsättning

    Låter som en superrolig kör! Sång är glädje. Jag var alldeles uppfylld och rörd till bredden efter dagens begravning. Men också helt mentalt slut. Väl hemma orkade jag inte många knop, sedan gick jag en promenad med sambon och somnade. Vaknade av att han ställde fram mat. Det är en enorm spänning, ett fokus och så känslofullt vid sådana tillfällen. Och just idag var det en kvinna som, innan hon dog, hade önskat just att jag skulle sjunga på hennes begravning. Det blir extra speciellt.

    Alla har vi kaos ibland. Jag håller på att arbeta bort mitt kaos just nu.  

  • Diz

    Vi hade vårkonsert för någon vecka sedan, och jag kom också hem och var helt slut. Men det är så skönt att veta att man gav så mycket av sig själv. Hellre helt slut än sjunga "tom".

  • Cantaton
    Diz skrev 2012-05-08 22:26:25 följande:
    Vi hade vårkonsert för någon vecka sedan, och jag kom också hem och var helt slut. Men det är så skönt att veta att man gav så mycket av sig själv. Hellre helt slut än sjunga "tom".
    Ja, verkligen!
Svar på tråden Tantvarning – om igen!