• Mrs June

    Brölloppsförsäkring - var finns villkoren??

    Jag funderar på att skaffa en bröllopsförsäkring och kollar runt lite här för inspiration. Hittar sidan med info om Atavas (heter de så?) försäkring, där man också kan teckna försäkringen (här på BT alltså). Där finns en länk till försäkringsvillkoren. När man klickar på länen kommer man till ngn typ av bilförsäkring(!?)...känns inte helt rätt.

    Finns det några villkor eller?
    Ska man lita på en försäkring som blandar ihop bröllop med bilar?

    Är det någon som tecknat Atavas försäkring och har erfarenheter av den?

  • Svar på tråden Brölloppsförsäkring - var finns villkoren??
  • themandys

    Hej!


    Jag har också försökt att kolla vilkoren för deras försäkring och fick upp samma dokument som du som inte alls har med bröllopsförsäkringar att göra!


    Därför mailade jag till bröllopstorget och berättade att de lagt upp fel dokument, men jag fick ett (auto?)svar tillbaka som sa att det var något fel på min webbläsare, och inte på deras dokument. Jag mailade tillbaka igen och förklarade att så inte var fallet, men har aldrig hört nåt mer efter det (detta var flera månader sedan)!


    Ganska korkat tycker jag eftersom de förlorar intäkter på ett fel som är väldigt lätt att åtgärda, och dessutom ett nonchalant bemötande när jag påpekade att jag var intresserad av att teckna deras försäkring men inte innan jag läst villkoren.


    Men men, förr eller senare borde de upptäcka misstaget själva, så länge rekommenderar jag Solid försäkringar och Svensk bröllopstjänst/Sveland försäkringar. ;)

  • Mrs June

    Ja, inte verkar de särskilt seriösa iaf med tanke på vad du berättar... Jättetack för tipset! :)

Svar på tråden Brölloppsförsäkring - var finns villkoren??