• förlovadflicka

Mitt bästa skönhetstips!

Måste bara berätta om en upptäckt jag nyligen gjort.
    Kokosfett är hur bra som helst att ha i håret som inpackning över natten och att använda som bodylotion! Både mitt hår och min hud mår super nu efter bara några dagar. Tydligen använder kvinnor i indien det mycket också och det är ju därifrån det mesta löshåret kommer... Så ett tips- prova! kostar en tjuga i närmsta mataffär! :) (silvrigt "margarinpaket") 

• Svar på tråden Mitt bästa skönhetstips!
  • mattiasFästmö

åh, vad intressant! går det att skölja ur sen också? eller är det som hårinpackning med olja att håret är fettigt sen tre fyra tvättar efteråt innan det ger sig?

• moonlightgirl

säger som mattiasFästmö, vad intressant. Hur många gånger måste man tvätta håret för att det ska sköljas ur?? Men kokosfett är ju hårt, har du smällt det innan eller hur har du gått tillväga???

• förlovadflicka

Jag mikrar det så det smälter. Och det går att tvätta ur på en gång, knepet är att ta i schampoot innan vattnet, vilket man alltid ska göra om man har oljeinpackning :)

• förlovadflicka

Mattiasfästmö: grattis till giftermålet förresten :D

• mattiasFästmö

förlovadflicka skrev 2010-11-01 09:44:25 följande:
    Mattiasfästmö: grattis till giftermålet förresten :D

Tack!

men schampoot innan vattnet? detta har jag helt missat :-O blir det löddrigt då ändå? eller hur fungerar det? detta måste ju helt klart testas, ska åka och köpa kokosfett idag när jag ändå ska handla

• Jessan83

Finns ett bra shampoo på lush även lush.se som heter curly wurley med kokos och kokosflingor i, underbar doft efter som sitter hur länge som helst. 

lush.se/

• förlovadflicka

mattiasFästmö skrev 2010-11-01 09:46:23 följande:
      Tack! men schampoot innan vattnet? detta har jag helt missat :-O blir det löddrigt då ändå? eller hur fungerar det? detta måste ju helt klart testas, ska åka och köpa kokosfett idag när jag ändå ska handla

Ja, det blir löddrigt men du tillsätter ju lite vatten sen och tvättar det som vanligt. :)

• förlovadflicka

Jessan83 skrev 2010-11-01 09:51:27 följande:
    Finns ett bra shampoo på lush även lush.se som heter curly wurley med kokos och kokosflingor i, underbar doft efter som sitter hur länge som helst.  lush.se/

Det ska jag prova när mitt nuvarande schampoo är slut, tack för tipset :)

• Sebastiána
    förlovadflicka skrev 2010-10-31 08:56:40 följande:
    Måste bara berätta om en upptäckt jag nyligen gjort.Kokosfett är hur bra som helst att ha i håret som inpackning över natten och att använda som bodylotion! Både mitt hår och min hud mår super nu efter bara några dagar. Tydligen använder kvinnor i indien det mycket också och det är ju därifrån det mesta löshåret kommer... Så ett tips- prova! kostar en tjuga i närmsta mataffär! :) (silvrigt "margarinpaket") 
    Har du håret i nån duschmössa eller så. Annars blir det väl väldigt kletigt på örngottet...
  • förlovadflicka
    Sebastiána skrev 2010-11-01 11:09:15 följande:
    Har du håret i nån duschmössa eller så. Annars blir det väl väldigt kletigt på örngottet...
    soppåsar kör jag med,det är det bästa som finns :P
  • TheJohanna

Okej, nu har jag köpt kokosfett.. Nåt särskilt jag ska tänka på...? Är det fler som hunnit testa det och har några kommentarer?

• förlovadflicka

TheJohanna skrev 2010-11-15 19:47:42 följande:
    Okej, nu har jag köpt kokosfett.. Nåt särskilt jag ska tänka på...? Är det fler som hunnit testa det och har några kommentarer?

Det är lite rinnigt, dra igenom håret med en kam så det fördelar sig och sätt på en soppåse över o fäst med en hårsnodd o ta sedan en handduk och fäst likadant över (men inte över öronen, inte så skönt :P)

• Fishkiss

Det finns något som heter cocoa butter. Använde det som bodylotion för några år sedan och det fungerade jättebra..kanske ska börja igen

• themandys

Tack så mycket för tipset! Ska jag absolut testa =) Ska även berätta för min syster som älskar allt som har med kokos att göra :P

• mattiasFästmö

sitter med det i nu! fast jag har lindat in skallen med gladpack och ser ut som en alien, och så en mössa ovanpå det. Känner mig lite som dendär svampen i supermario, todd!

Svar på tråden Mitt bästa skönhetstips!