• litet hemligt bröllop

Vad kan tre liljor och en corsage med en vit ros kosta?

Se rubrik ;)

• Svar på tråden Vad kan tre liljor och en corsage med en vit ros kosta?
  • Glamourama

5 liljor brukar kosta 99:- och ett crousage brukar kosta mellen 75-195:-
    Men ska du ha liljorna bundna så kostar det extra.

• litet hemligt bröllop

Egentligen vill jag inte ha det så avancerat :)

• passionsblomman

Glamourama skrev 2010-10-31 09:23:02 följande:
    5 liljor brukar kosta 99:- och ett corsage brukar kosta mellan 75-195:-Men ska du ha liljorna bundna så kostar det extra.

? Vadå fem liljor för 99? Pratar du om buntar i plasten kvar då, som bara står hinka i butiken? Som med tulpaner?
    Jag har aldrig jobbat i någon butik där vi haft buntpris på just liljor som något regelbundet. Vita longiflorumliljor på styckepris varierar ganska mycket utifrån kvalité, och man kan hitta små och ganska pyttiga likaväl som magnifika. Ofta är det flera klockor på samma stängel dessutom. Priset avgörs helt av vad man fått betala hos grossisten.

Det du efterfrågar TS, låter som att du  vill ha tre stjälkar, men vill du ha endast tre klockor också, eller tänker du på dem med flera klockor på varje? För du kan nog räkna med att priset på liljan ligger på mellan 20-30 kr/klocka ungefär, beroende på var i landet du bor och hur hög kvalité du tänker dig.
    Jag skulle personligen inte ta mer betalt för att binda ihop dem åt dig än vad sidenbandet och pärlorna kostar (eller vad du nu vill ha dem bundna med)

Ett coursage brukar ligga på mellan 150-175 kr.
    Så även om du skulle ta de bästa/största liljorna med flera klockor på varje, så kommer dina brudblommor inte att kosta mer än max 400 kr.
    Är det små liljor du tänker på så handlar det om någon hundring mindre. 

• passionsblomman

Kom ihåg att priser varierar stort över landet och ofta även mellan stad och landsbygd. Naturligtvis även mellan butiker. De priser jag talar om baserar sig på erfarenheterna från Sthlmsområdet. I Småland och Skåne har jaginsett att priserna är helt andra. På det mesta, inte bara blommor.

• litet hemligt bröllop

Dyrare eller billigare i Skåne? Kan man själv ta med band som floristen kan binda med? Så att kostnaden går ner :) Jag vill nog bara ha tre klockor och kanske någon knopp :)

• passionsblomman

litet hemligt bröllop skrev 2010-10-31 15:22:01 följande:
    Dyrare eller billigare i Skåne? Kan man själv ta med band som floristen kan binda med? Så att kostnaden går ner :) Jag vill nog bara ha tre klockor och kanske någon knopp :)

Billigare. Prata med en lokal handlare så får du en bra uppfattning om totalen.
    Angående bandet så lär du ju behöva skaffa det någonstans ifrån hur som helst, så någon tia för band får du ju räkna med ifall du inte råkar ha det hemma redan. Men visst kan du ta med ditt eget.

• litet hemligt bröllop

Har ett fint grönt band hemma :) ska göra det imorgon! :)

• litet hemligt bröllop

Var hos floristen idag :) 300-350 kr ungefär för både bukett och corsage :)

• SnuttisSessan

litet hemligt bröllop skrev 2010-11-04 19:26:28 följande:
    Var hos floristen idag :) 300-350 kr ungefär för både bukett och corsage :)

Jättebilligt och bra ju =)

• litet hemligt bröllop

Hann inte med att boka det idag så ska tillbaka imorgon :)

Svar på tråden Vad kan tre liljor och en corsage med en vit ros kosta?