• Äldre 29 Oct 14:39
    1932 visningar
    9 svar
    9
    1932

    några brudar i oslo?

    Hej! finns det någon som bor i oslo som jag?

  • Svar på tråden några brudar i oslo?
  • CStar1­1
    Äldre 29 Oct 14:43
    #1

    Här är en till Oslobo! Men vi ska gifta oss i Stockholm

  • Äldre 29 Oct 18:56
    #2

    vad kul! vi ska gifta oss i strängnäs 30/7  2011   är din man Norsk? 

  • Thinke­rbelle
    Äldre 29 Oct 21:18
    #3

    Hei:) er norsk, og skal gifte meg med en svenske i Stockholm:) vi bor i Oslo..

  • CStar1­1
    Äldre 30 Oct 17:04
    #4

    Nej min blivande man är svensk Vi ska gifta oss 20/8 2011.

  • Äldre 1 Nov 19:29
    #5

    Vad kul med nån mer:) Min blivande är norsk är det nån som vet om man måste söka hinderprövning både i norge och sverige fast man är skriven i norge?

  • Thinke­rbelle
    Äldre 1 Nov 22:53
    #6

    Jkbr: det lurer jeg på også:) tror man må søke begge steder, syns jeg hørte det en plass tidligere..

  • CStar1­1
    Äldre 2 Nov 09:46
    #7

    Det vet jag faktiskt inte.. vi är båda skrivna i Sverige fortfarande och hoppas att vi ska kunna vara det fram till sommaren också!

    Vet ni hur länge man får bo i Oslo innan man måste skriva sig här?

  • Tovlin
    Äldre 4 Nov 17:16
    #8

    Hej!
    En till som bor i Oslo! Jag ska gifta mig i  Sverige i Januari 2011. Både jag och min blivande man är svenska men bosatta i Norge sedan ett par år. Precis som ni andra konstaterat verkar det inte helt självklart hur man ska göra för att få äktenskapet registrerat både i Norge och Sverige. Finns en hel den bra info i denna tråd:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1499344.html

    CStar11: Ganska säker på att man måste folkbokföra sig i Norge om man bor här längre än 6 mån.

    Jag har fått uppfattningen att det kostar 1800 SEK att namnändra i Sverige men är gratis i Norge, nån som känner till detta? Tror nämligen det räcker att man namnändrar i Norge och sedan söker nytt pass på ambassaden

  • JustMe­AndMyL­ove
    Äldre 4 Nov 17:34
    #9

    Bor i Hölen utanför Vestby en bit från Oslo :)


    Men vi ska gifta oss i Gävle eller Hudiksvall sommaren 2012, hehe

Svar på tråden några brudar i oslo?