• Jag han

    När ska man boka fotograf?

    Vi gifter oss i augusti och jag o min sambo har lite olika åsikter om när man ska boka fotograf. Jag tänker att man ska göra det nu, eftersom många gifter sig under sommarmånaderna samt att det är semester tider.
    Sambon tror att det är på tok för tidigt och tror att fotografen kommer skratta om vi bokar nu.. 

    Och vad på ett ungefär kan det kosta att ha en fotograf?

  • Svar på tråden När ska man boka fotograf?
  • RockTroll

    Tycker ni kan boka på en gång :) Fotografen lär inte skratta åt er för att jag vet många som bokat fotograf sedan länge och gifter sig nästa sommar. Speciellt om ni är ute efter en speciell fotograf då kan det vara bra att vara ute i tid. Jag bokade igår och vi gifter oss i maj men vi ska bara ha en fotosession och inget heldagskoncept. Pris varierar MYCKET ibland står det på fotografens hemsida.

  • mrsJR

    Om man vet vilken fotograf man vill ha så är det bra att boka så tidigt som möjligt. Populära fotografer blir snabbt uppbokade! 


    Vi gifter oss i maj och bokade för ca två månader sedan och då var den vi helst ville ha redan upptagen. Nu blir det andrahandsalternativet men det blir säkert bra det också Jag trodde verkligen inte att man skulle behöva vara ute i så god tid. 

  • Jag han

    okej, tack för era svar, Fotosession, då är det inget i kyrkan och så eller?

  • RockTroll
    Jag han skrev 2010-10-27 12:34:18 följande:
    okej, tack för era svar, Fotosession, då är det inget i kyrkan och så eller?
    Vi har inte det då vi inte gifter oss i kyrka...men de flesta fotograferna har olika "paket" man kan välja på som tex inkluderar även vigsel och mingel.
  • Jag han

     


    RockTroll skrev 2010-10-27 12:36:43 följande:
    Vi har inte det då vi inte gifter oss i kyrka...men de flesta fotograferna har olika "paket" man kan välja på som tex inkluderar även vigsel och mingel.

    okej. då ska jag kika runt lite. Tack!

  • ClaraH

    Vi bokade fotograf för en månad sen och vi gifter oss 30 juli. Vi fotar oss före, under och efter (miglet) vigseln. Jag tycker inte du är ute i för god tid.

  • Skumboll

    Definitivt inte för tidigt! 


    Vi gifter oss i aug och bokade fotograf för flera månader sedan. 

  • Jag han

    jaja.. då är det bara att försöka få tag i en och visa denna sida för sambon som bevisar att jag (som vanligt) har rätt ;) haha

  • Junibrud2011

    Jag bokade fotograf i augusti (gifter oss i juni) innan jag bokade kyrka och festlokal, hade bytt datum om inte fotografen kunnat. Kommer att ha "heldagsfotografering"

  • Midvinterflicka

    Vi gifter oss i augusti och bokade fotograf för ca en månad sedan. Enligt en annan fotograf som vi pratade med var vi "ute i god tid - men inte jättegod tid!" Så ni kan nog gott boka nu.

  • BrideBecks

    Boka så tidigt som möjligt! Jag fick ringa runt till ett 20-tal innan jag hittade en för alla var uppbokade. Jag bokade ca 8 månader för vigseln.

  • MKF

    Att man bokar t.ex. ett år i förväg är absolut inget konstigt och inget som fotografer skulle skratta åt.

  • Invincible

    Vi bokade vår fotograf nästan exakt ett år i förväg (gifter oss i sep. 2011.) och nog var vi tidigt ute, men det förenklar ju bara hans egen planering! Idag skickade jag in avtalet till honom! Jag ville verkligen-verkligen ha just vår fotograf!


  • Fenixx

    dem bra fotograferna blir oftast bokade 1år innan, så vill man ha någon speciell så ska man boka snabbt.


    vi bokade åran 2år innan. varför vänta när vi hade hittat rätt.

Svar på tråden När ska man boka fotograf?