• liiine89

Ska alla ha ett live band på bröllopsfesten?

Undrar bara om alla ska ha Live band på bröllopsfesten? För jag själv kommer inte ha det, dels för att platsen finns inte i lokalen, sen priset.

Men hur mycket kostar det egentligen? Finns det hemsidor? så man kan kanske kolla.

• Svar på tråden Ska alla ha ett live band på bröllopsfesten?
  • Noella

Jag drar hellre ner pånågot annat för live band är ett måste för oss. Kostar 8000 kr men är värt det!

• blomtroll

Vi kommer använda oss av spotify. Liveband är helt enkelt inte viktigt för oss.

• Emblas Mamma

Bryr mig inte ett skit om liveband personligen! :)

Tycker bara det är läskigt faktiskt. Skulel aldrig lägga dom pengarna! Min kompis lade 10.000 kr på ett liveband som spelade i två timmar bara. Särskilt bra var dom inte heller. Så nej tack :) Det är inte värt pengarna.

Vi ska köra på sportify istället! Pengarna unnar vi på lite lyx på bröllopsresan istället.

tror det går att kolla upp hemsidor lite varstans men jag vet inga, däremot om man vill ha det billigt så är esteterna på gymnasiet superbra ofta! Hör med dom vetja! I min klass var dom super på att sätta upp livemusik och annat roligt. Ett billigt och bra alternativ om man nu måste ha liveband :)

• Sörön10

Liveband var självklart för oss! Tycker att det höjer nivån på festen otroligt! DJ känns inte alls lika roligt. 

dock hade jag aldrig lagt en massa pengar på ett band som jag inte VISSTE MED SÄKERHET var bra musiker. Är musiker båda två så vi är väl rätt kräsna kanske! haha! 

Vi hade ett band bestående av ihopplock av vänner! Superbra! 

• oh yeah

Vi är själva musiker ( och de flesta av våra vänner också ... )
    men vi kommer faktiskt att köra på spellista på datorn och KARAOKE!!!
    Det blev en succé sist vi hade med detta på mitt 30-årskalas.

Då det finns en flygel i salen kommer det antagligen också bli några sköna spontannummer kvällen till ära ( hoppas jag iallafall, får spela själv annars .. ;) )

• Flodis Hjärtat

Liveband och när de har paus så kör vi på spotify.

• MrsT2011

Jag har retat ihjäl mig på alla självutnämnda DJ:s som kladdat på spellistorna på olika fester, och skillnaden i pris mellan en riktig DJ och en trubadur är så liten att det var självklart för oss att unna oss lyxen att ha livemusik på den stora dagen.

Han fixar utrustning, pausmusik, rubbet! Effektiv speltid blir ca 3 timmar, räcker gott och väl då vi måste lämna lokalen 02.00. Han har till och med lovat att öva in vilken låt vi än väljer som första dans (vi ska inte dansa vals).

Vi får väl se om han är lika duktig och trevlig i verkligheten som han verkar vara efter genomlyssning av ljudprov på hemsidan samt regelbunden mailkontakt. Priset? 4000 kr, som jämförelse kan nämnas att jag har inte lyckats hitta nån DJ under 3000 kr.

• Planer

Vi kommer att ha liveband, sen när dom har paus kör vi oxå spotify. tror att dom tar ca 5000:- för ca 3 h.

• LillieMae

Vi kommer har festival, efter vigseln, med en massa band men det är oxå som vi känner så de gör de för den goda gärningen.

• 2010 2010

Vi ska inte ha det, blir spotify för vår del. Var på ett bröllop som det var det och det var kanon ändå!

• Liina86

Vi funderade på trubadur först men har nu bestämt oss för ett superduktigt liveband. Det kostar hela 15 000 men vi har bestämt oss för att det är det värt.

Min syster hade liveband på sitt bröllop i våras och stämningenen var så mycket bättre än  på min bästa väns bröllop veckan efter som hade spotify.

Jag tror att oavsett vad man väljer så kan det bli både bra och dåligt beroende på hur duktiga de som sköter musiken är

• Lev idag

Som jag skrivit en del gånger nu så ska jag o min kille inte slå till med bröllop förrän sommaren 2012. Men jag vet redan vilka som ska spela!!
    Det blir liveband! :D Ett måste för oss :)

• Emblas Mamma
    liiine89 skrev 2010-10-26 19:14:42 följande:
    Undrar bara om alla ska ha Live band på bröllopsfesten? För jag själv kommer inte ha det, dels för att platsen finns inte i lokalen, sen priset.Men hur mycket kostar det egentligen? Finns det hemsidor? så man kan kanske kolla.
    men OM du vill ha lite live, kan du inte kolla med es på gymnasiet då?

Dom är ju superduktiga och spelar säkert för ett rimligt och bra pris! jag vet att dom älskar att visa hur duktiga dom är, och roligt är det också för dom! jag vet för jag är själv en gammal estet :)

• jompen

Vi ska ha liveband :) Har inte funderat på pausmusik, antingen kör vi oxå spotify eller så blir det tid för reflektion, kisspaus, rökpaus & skitsnack ;) Det är ett rockabilllyband (eg inte my cup of tea, men på fest är det urkul tycker jag + att m2b är från en liten värmländsk håla så det är väl så det ska vara ;) ) Kostar 7500 men det är min kära blivande svärmors bröllopspresent till oss, så då är det ju inget att fundera på :)

• Catlife

Liveband var självklart för oss! Det gällde att hitta något som var verkligen bra musikaliskt (extremt viktigt eftersom halva släkten inklusive m2b är riktiga musiknördar) men också något med en spellista som funkar för alla, från farmor/mormor till partykungarna till vänner. Tror att vi har lyckats nu! Kostar oss 10 500 kr, men så är det också ett band som är lokalkändisar i Skåne och har spelat på bröllop i över 20 år, så vi kommer få kvalitét! Livemusik kommer att lyfta hela festen, det är jag ganska övertygad om!

• 2010 2010

Tror nog iof att stämningen beror mer på vilket folk som är på bröllopet än om man har liveband eller inte.

Fast är liveband viktigt så är det klart att man ska lägga ner pengar på det, och känner man att man inte direkt behöver det för att bli nöjd så ska man ju skippa det. De flesta får ju prioritera ino sin budget och saker är ju olika viktigt för olika personer. Tycker inte det ena alternativet är mer rätt än det andra.

Som gäst skulle jag iaf inte bry mig så värst mycket hur musiken framfördes, bara det var glad och medryckande musik för alla smaker!

• Diamanten90

Inget liveband för oss inte. Det blir nog bara musik från datorn:)

• förlovadflicka

Emblas Mamma skrev 2010-11-18 20:01:03 följande:
    men OM du vill ha lite live, kan du inte kolla med es på gymnasiet då? Dom är ju superduktiga och spelar säkert för ett rimligt och bra pris! jag vet att dom älskar att visa hur duktiga dom är, och roligt är det också för dom! jag vet för jag är själv en gammal estet :)

Det stämmer ^^

Svar på tråden Ska alla ha ett live band på bröllopsfesten?