• nyckelhål

min kusin gifter sig...

Min kusin gifter sig och alla vi kusiner (ca 11 stycken) har bestämt att vi ska göra något roligt tillsammans för att hylla brudparet. Har ni några förslag för jag har totalt hjärnstopp.

Vi vill inte skriva en sång om henne eller göra en lek eftersom det redan kommer att vara mycket av det på festen men andra förslag! Gärna påhittiga! :)

• Svar på tråden min kusin gifter sig...
  • Piiiip

någon film med tips eller minnen av brudparet?

• lolinda

Hmm...ja det är lite svårt. Det senaste bröllopet jag var på så var den en väldigt käck lek som någon gjorde. Det var ett paket som hade en liten bok på sig. På varje sida var det ett roligt rim om brudparet men det sluta med att man skulle ge vidare det till t.ex. den person med finast klänning, störst näsa, läckraste rumpan etc, så det gick runt till massa gäster, sen skulle det såklart till sist hamna hos brudparet som fick öppna det och i detta paket var det jättefina inramade bilder på deras barn. Men det kan ju vara en rolig grej från kusinerna...som symboliserar er kanske, jag vet inte...

• lolinda

Det blev en lek ändå....men väldigt rolig =)

• nyckelhål

film är alltid roligt men det kommer vara andra som ska göra detta och då känns det lite upprepande. annars en rolig idé!

det låter som en rolig lek! vi tänkte mer ett framförande av något slag. att alla är delaktiga och gör något från scenen, dock inte ett spex eller liknande. Usch vad jag är jobbig nu!

• Moster Stina

Skriv ihop ett tal, som ni alla försöker läsa tillsammans.Samtidigt! Typ... Ja...hm...hmmm...harkel.... jag är ju ingen talare men... Det kan bli rätt kul att lyssna på den samlade koncentrationen av er alla! Talet behöver ju inte vara långt, och bjuda på annat än att ni ska höja en skål till brudparet! Lycka till!

• nyckelhål

Tack för idén! Ja vi får se vad det blir för något men det lät som en ganska rolig idé!

Svar på tråden min kusin gifter sig...