• mmaddee

Bjuda lesbiska

Pratade nuss med en kussin och hon frågade om jag skall bjuda Anna med sin fru Camilla (de heter något annat egentligen). Anna är ju vår kussin så varför skall jag inte bjuda henne.  Min kussin jag pratade med tyckte inte att man bjuder lesbiska som är gifta på ett hetro bröllop?

Självklart Bjuder jag anna o camilla

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 16:22
    Jag var inte bjuden på annas ovamillas bröllop för de gifte sig utan att någon visste om de

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 16:37
    de skall stå camilla och inget annat
  • Svar på tråden Bjuda lesbiska
  • snorrehver

vi tänkter bjuda våra lesbiska vänner på vårt hetrobröllop. Vi gör inte skilnad på folk och folk, vart tog de mänskliga rättigheterna vägen???

• mmaddee

snorrehver skrev 2010-10-24 19:37:27 följande:
    vi tänkter bjuda våra lesbiska vänner på vårt hetrobröllop. Vi gör inte skilnad på folk och folk, vart tog de mänskliga rättigheterna vägen???

ja jag gör ingen skilnad i heller

• Junibrud2011

Herregud lever homofobikusinen på stenåldern?

Känner själv inga nära lesbiska par, men om jag hade kompisar/släktingar som var lesbiska så skulle jag med glädje bjuda dem.

• Norrskensflamman

Men gud vilket jävla svammel! Vilken urbota dum fråga från kusinen! HÅller med Aleta, skulle man inte bjuda blondiner på brunetters bröllop då?

Nä, stå på dig du  och bjud Anna o Camilla. Kusinen däremot skulle jag överväga om hon är värd en inbjudan...

Ha ett underbart bröllop

• Etheleglin

Klart du ska bjuda din kusin om det är det som du vill! Sedan är det väl strunt samma vilken sexuell läggning hon har (eller inte har, för den delen - det finns ju faktiskt en hel del asexuella människor också).

Om en bisexuell kvinna gifter sig med en bisexuell man - så får de bara bjuda andra bisexuella? Jobbigt att ringa runt till hela tjocka släkten och fråga vem som är vad...

• moonlightgirl

Jag håller med de andra här. Nu har jag inte (vad jag vet iallafall)någon anhörig eller vän som är homosexuella. Om jag nu hade det skulle jag inte göra någon skillnad på dem mot någon annan. De jag bjuder är folk jag tycker om och vill ha med på min och älsklingens stora dag och vad de har för sexuell läggning bryr jag mig inte om.

Jag tycker att du ska stå på dig och förklara för din andra kusin att du bjuder folk du/ni vill ha med på eran dag och att hon inte har att göra med vilka de är.

Hoppas att ni får en underbar dag.

• Aleta

Usch, så ledsen man blir av att höra sådant som din kusin säger. Speciellt efter det jag hörde på radion, att i Uganda så hetsar medierna mot homosexuella. 
    En tidning publicerade bild, namn och adress på folk som påstods vara homosexuella. Rubriken var: "Hang them". 

När ska människor i världen börja respektera varandra?

• jazzie78

Min kusin är lesbisk och är tillsammans med en tjej sedan 5 år... de är ett självklart par på vårt bröllop!!!!

Stå på dig!!!! Det är ditt bröllop och du och din tilltänkta får välja exakt vilka ni vill bjuda!!

• Sebastiána

Enligt etiketten ska man bjuda etablerade par. Om de här kvinnorna är gifta med varandra så är de ju ett etablerat par.

• mmaddee

Sebastiána skrev 2010-10-25 09:07:14 följande:
    Enligt etiketten ska man bjuda etablerade par. Om de här kvinnorna är gifta med varandra så är de ju ett etablerat par.

mm just de

• Maxiander

Tycker tråden är konstig, klart man bjuder alla de par man står nära och känner väl?!?! Och det är väl enbart upp till brudparet att besluta om vilka detta är och ingen annan ?!?!

www.maxiander.se

• MiraJ

Om inte heterosexuella par skall bjuda homosexuella par på sina bröllop antar jag att det borde va lika åt andra hållet. Tur att inga av mina eller fästmöns vänner och familj resonerar såhär, för då skulle vi få ett rätt ensamt bröllop. Men för oss alla är det en självklarhet att man bjuder dem man håller av och vill ha på sitt bröllop, oavsett deras sexuella läggning! Något annat skulle juh kännas urbota dumt och konstigt.  

Svar på tråden Bjuda lesbiska