bleka tänderna.. hur?
jag vill ha ett kritvitt leende på dagen D men vill inte att det kostar en förmögenhet.. har ni gjort det hemma och hur och med vad? priset? blev det bra resultat?
jag vill ha ett kritvitt leende på dagen D men vill inte att det kostar en förmögenhet.. har ni gjort det hemma och hur och med vad? priset? blev det bra resultat?
Du ska gå till tandläkaren tycker jag. Det gjorde jag.
Det kostar visserligen 3000 kr men det är det minsann värt!
Hos tandläkaren får du lera gratis undersökningar idetta priset och du får utmätt exakta skenor att ha i munnen, annars kanske det inte blir jämt blekt samtidigt som det kan vara grymt obekvämt med en annan skena.
Det är skenorna som kostar de mesta. När du väl har fåt dessa skenor kan du gå tillbaka och få blekningsmedel för några hundralappar när det behövs och du kommer aldrig behöva betala mer en jättesumma. Det är bara första gången.
Tänk på att man faktiskt får det man lägger pengarna på!
Köper man på internet är risken att dom har underliga blekningsmedel i själva sprutorna du får, till och med klorin och annat skit kan dom ha stoppat i. Självklart kanske det inte är så i alla fall, men som sagt. Är det inte bättre att vara säker?
För många är lurendrejare och bleker man från internet och det inte är rätt grejer i så kan det framför allt skada dig och det håller inte alls på långa vägar så länge.
Jag tycker inte du ska riskera ditt leende till den stora dagen. Gå till tandläkaren, det är värt ALLA pengar!
Jag blev jättenöjd med mitt resultat! Dessutom är tandläkaren helt ärlig mot dig och visar dig redan från början vad ditt resultat du kommer få. alla kan inte få Kritvita tänder, men man behöver inte alltid ha kritvita,
mina blev inte det enligt tandläkaren, men jag tycker dom är det ändå, och alla mina vänner och snorgula tänder jämfört med mig ;)
så helt kritvita kan man ju inte eftersöka. Det blir nog bara fult :)
Dom som får "kritvita" tar väl bort emaljen eller vad det är och fixar på något konstgjort. Men det ska du inte göra för det förstör dina tänder så mycket!
Prata med tandläkaren - dom vet trots allt bäst!
Lycka till!
Där jag bor är det en privattandläkare som gör detta som heter "Zoom" - nån som har erfarenhet av det? Kostar omkring 3-4000 tror jag.
Gå dit och prata om det, det kostar inget, så får du mer information!
Hittade dennes hemsidan nu. De använder både Zoom och skenor och gel som du pratar om. Zoom kostade 3700 och skenor kostar 3100.
Hmm, tål att tänkas på..
Fördelen med skenor som man använder själv hemma, är att du själv kan styra resultatet. Om man går och ljusbleker hos tandläkaren, ser du ju inte resultatet för än det är för sent... Alla har ju olika uppfattning om hur vita tänder man vill ha, men jag ville iaf inte riskera att se sönderblekt ut...
Jag har köpt kit på nätet med hemmablekningar. Har inte ändra ett dugg. Gick till tandläkaren och zoomade tänderna. Fantastiskt resultat! Jag har itne heller kritvita tänder men mina var väldigt gula före. Jag körde zoom och köpte skenorna med och blekte extra. Dessutom kan jag fräscha upp tänderna 1ggr/året själv hemma när jag har skenorna. Kostade 3300kr allt som allt. En veckas uppfräschningsfärg kostar bara 400kr.
Fördelen med zoom är att det bara tar två timmar. Skenor tar längre, sova med dom i en vecka.
Jag fick jättejobbiga ilningar! Usch vad hemskt det var! Men det gick över till dagen efter. Min fru gjorde det förra veckan och kände knappt av några ilningar alls.