• Troligen

Hur ska ni göra?

Vi ska gifta oss runt 3, och sen vi 4 har vi hyrt en resturang.

Det blir bara familjen och våra 4 närmsta vänner, så sammanlagt blir det bara

25 per.

Vi ska ha 3-rätters med tårta som efterrätt och när kvällen är slut ska vi åka och sova på hotell.

Men hus ska man hålla bröllopskänslan uppe, det blir ju inte precis en bröllopsfest-fest. Men jag vill ju inte att det ska känna som ett vanligt kalas förutom att vi har klätt upp oss lite finare och sitter fint dukat..

Hur tänker ni som har små bröllop...?

• Svar på tråden Hur ska ni göra?
  • Thinkerbelle

Kanskje kan dere få restauranten til å pynte bordet slik dere ønsker, dersom dere har noe tema? Eller at dere kan lage menyer til gjestene som er litt "bryllupete", hvor dere kanskje skriver litt om dere, kjærligheten etc..

• pyrro

JAg tror faktiskt inte att det blir några problem det är så speciellt i sig:)
    Vi var 26 vuxna och 10 barn på vårt bröllop. Vi var i en bygdegård och hade lagt mkt krut och energi på att dekorera och duka med mkt detaljer. Sen blir det ju säkert nått tal och man skär upp bröllopstårtan (ett tips är att satsa på en riktigt fin bröllopstårta det gör mkt).
    Vi hade vigesln kl 16 och vi och dom sista gästerna begav sig hemåt kl 04

• Troligen

oj det låter roligt.

Ja vi ska göra dukningen fin. Ska ha lite ljusblått som tema. Resturangen som vi ska vara på är väldigt mysig och intim. får väl ungefär bara plats 40 per som kan sitta och äta.

Tal blir det nog inte, det ligger nog inte för våra gäster tror jag. Men det hade ju varit en trevlig överraskning. :P

Det blir väl mycket sittandes. Men jag tror att det kan bli hur rtevligt som helst. Hoppas jag!! :)

• RockTroll

Vad roligt att du startat en sån här tråd för vi har precis skrotat hela våran idé om att ha stort bröllop och är liiite rädda att vi ska ångra oss. Men det känns ganska bra ändå. Först ska vi på fotosession, sedan vigsel i rådhuset och därefter middag med släkt på restaurang. På kvällen funderar vi på att ha bröllopsfest hemma för vännerna som inte fick komma på middagen :)

• Troligen

Vi har tänkt att vi ska ha fest någon månad senare. Bröllop i maj och fest i slutet på augusti. Bara hyra en bygdegård och dj. Och bjuda på öl och cider och senare bara korv i bröd när alla börjar bli hungriga på kvällen och ett stort buffebord med chips, popcorn, godis ostbågar m.m.

För då känner vi att vi slipper stå så i centrum och att vi verkligen kan bjuda alla vänner vi har utan att behöva tänka på att alla ska ha plats att sitta m.m.

Tycker ni att det låter bra? :)

• Moster Stina

Troligen skrev 2010-11-02 09:03:23 följande:
    Vi har tänkt att vi ska ha fest någon månad senare. Bröllop i maj och fest i slutet på augusti. Bara hyra en bygdegård och dj. Och bjuda på öl och cider och senare bara korv i bröd när alla börjar bli hungriga på kvällen och ett stort buffebord med chips, popcorn, godis ostbågar m.m. För då känner vi att vi slipper stå så i centrum och att vi verkligen kan bjuda alla vänner vi har utan att behöva tänka på att alla ska ha plats att sitta m.m. Tycker ni att det låter bra? :)

Det tycker jag låter toppen!
    Då får ni ju ändå en härlig och trevlig fest! Tag med er bilder från vigseln då, och visa!

• Troligen

Ja det var smart. Kan göra ett litet album som alla kan få titta i. :)

• MrsT2011

Mitt tips för bröllopskänslan under middagen är sånghäften med många bordsvisor specialskrivna för bröllop! Bland annat ska vi ha en välkomstvisa som skrivits på melodin till "fjäriln vingad", den är toppen. Kolla förslagen under BT:s rubrik "bröllopsplanering" och gör en google-sökning. Jag kan maila några förslag till dig också om du känner att bordsvisor är er grej.

En kompis hade samma dilemma som du, tight budget men gigantisk bekantskapskrets med studentkör, fotbollslag etc etc. De valde en stor kyrka där alla kunde vara med under vigseln, sedan var det en liten middag med de 20 närmaste och efter middagen slöt "vigselgästerna" upp och förvandlade festlokalen till ett stort disco!
    Kanske ett alternativ för er?

Men tänk på att bröllopskänslan inte sitter i antalet gäster, den romantiska och personliga tonen tycker jag är lättare att hitta när man är färre personer!

Svar på tråden Hur ska ni göra?