Ni som sminkade er själva på bröllopsdagen!
Hur tycker ni det blev? Är ni nöjda med er sminkning? Eller ångrade ni er att ni inte lät nåt "proffs" göra det?
Höll sminkningen? Har ni tips?
Vad behöver jag tänka på?
Vad får jag inte missa? :)
Hur tycker ni det blev? Är ni nöjda med er sminkning? Eller ångrade ni er att ni inte lät nåt "proffs" göra det?
Höll sminkningen? Har ni tips?
Vad behöver jag tänka på?
Vad får jag inte missa? :)
Det finns en tråd som handlar om en slags kräm man skall använda under, som får allt att fästa OTROLIGT bra..
OBS. Jag har ej testat denna själv, men det verkar ju vara en bra grund i alla fall!
.brollopstorget.se/Forum-1-20/m3844817.html
Ja just det...
Min syster sminkades av ett "proffs". Hon liksom alla vi andra som såg henne önskade att hon gjord det själv istället.
Eftersom hon sminkades allldeles för hårt till både hennes stora ögon och hy.
(massor av svart runt ögonen, vilket gjorde henne sjukligt blek, och att hon såg konstig ut)
Jag är ingen tokexpert, men jag vet ju åtmindstonde hur jag vill ha det själv, så jag vågar själv absolut inte lämna över det till någon annan.
Men det är ju för att jag såg min syster. Det kanske blir jättefint för det mesta, och att folk är nöjda!
Men ja...ett till tips som JAG fått från en som jobbar mycket med bröllop på olika vis, och som själv ÄLSKAR smink; Det finns en kräm på make up store, som får ögonskuggan att fästa extra bra! Den skall enligt henne vara SUPERbra!.
Usch, gillar inte riktigt att göra reklam för saker...låter som värsta försäljaren, vilket jag INTE är!
Lycka till i alla fall!
Jag ska sminka mig själv, tycker inte det har blivit så bra gjort när andra gör det på mig, blir lisom inte jag riktigt. Jag sminkar mig varje dag och tränar på brollopssminkningen redar, så jag tror det blir bäst så. Jag tog en rådgivning på MAC i alla fall och köpte lite produkter i samband med det.
Det kan du läsa om här: http://carinpeter.blogspot.com/2010/09/sminkradgivning-pa-mac.html
Jag sminkade mig själv och var jättenöjd, men jag är rätt van vid olika sminkningar eftersom jag uppträder ibland.
Om ni ska låta ett proffs sminka så gör en provomgång först.
Jag har sett helt söndersminkade brudar tyvärr.
Tack snälla ni för svar! Är så rädd att jag ska känna mig översminkad. Vet vad jag trivs i så jag vill gärna försöka göra det själv. Men är dålig på att veta vilka produkter man bör använda osv för att det ska hålla, men nu har jag fått hjälp o tips!
Tusen tack!
Till bröllopet ska en make-up-utbildad vän sminka mig, vilekt känns bra. Hon vet hur jag brukar se ut vid festliga tillfällen och hur jag vill ha det.. När jag gick på min bal sminkades jag av ett proffs och jag blev inte nöjd.. Jag ville verkligen ha markerad make up men det blev det inte alls, fick till och med i efterhand sätta på mer mascara. Det enda som dock vart väldigt bra var underlaget, foundation hon satte blev jättebra. Har aldrig fått till det så bra själv. Så nu till bröllopet känns det som att jag får det bästa av två världar; sminkösen är utbildad och duktig + att hon känner mig , dvs vet hur jag vill ha det!
Jag sminkade mig själv o ångrar mig absolut inte! Jag var på en sminkrådgivning där jag fick prova olika skuggor o hur de passade ihop innan jag köpte dom och även väldigt tydliga tips på hur jag skulle lägga skugga o rouge mm. Plus att jag naturligtvis övade min brudsminkning några gånger på mig själv innan dagen D!
Ett tips är att ta kort på sig själv i sminkningen för att se hur det ser ut på kort!
Jag tänkte också sminka mig själv, men tänkte lyxa till det lite och köpa like finare smink... :)