Hemlig vigsel med endast föräldrar som vittnen
Vi har bestämt oss för att ha en liten vigsel. Våra föräldrar kommer att bli bjudna hem till oss på födelsedagsmiddag (jag fyller år), där kommer de mötas av en lapp - alternativt en god vän - där de får en timme på sig att ta sig till kyrkan för att bevittna vårt bröllop!
En god vän som är präst kommer att viga oss i samma kyrka där hon döpt våra två barn.
Det är i kyrkan som mina funderingar uppstår.
Jag vill att vårt bröllop ska vara litet, innerligt, personligt, kärleksfullt, överraskande, vackert...
Hur gör man?
Kyrkan är ganska liten, en gammal medeltida kyrka. Det är den 25 februari som vigseln äger rum, en fredag alltså. Kl 16.
Jag har en kollega som är musiker, har spelar in skivor och turnerat i hela världen. Jag är lite fundersam på om jag ska be honom att spela och sjunga för oss i kyrkan - självklart så vet han inte om att det är jag som ska gifta mig förrän han kommer dit (risk för att han golar för kollegorna annars)...
Min blivande man vill att orgeln ska spela samtidigt som vi tågar in i kyrkan fram till altaret. Jag är tveksam. Med två personer på varsin sida i främre bänkraden.. det känns kanske lite konstigt? Tomt? Eller?
Som ni märker så snurrar det i huvudet.. Kan jag få lite tips och ideer från er!!!
Kram och tack på förhand!