Underhållning för barnen?
Vi kommer att ha en del barn med på bröllopet. kan man ha en separat liten underhållning för dem någon stund på festen
Vi kommer att ha en del barn med på bröllopet. kan man ha en separat liten underhållning för dem någon stund på festen
dom barnen som är med på vårt bröllop kommer känna varandra, och därför gissar jag på att dom kan roa sig bra själva. Men om inte annat så kommer vi ha deras bord med papperduk, och kritor, så dom får färglägga och rita på duken
Vi ska ha barnfritt men har själv serverat på flera bröllop där det varit många barn, då fixade vår(de jag jobbade för) catering firma, barnvakter som såg till att barnen hade en kul kväll: Egen mat (minipizzor, korv m bröd, sallad mm) massor av snacks o godis, filmer, leksaker och hade fixat flera lekar mm. Väldigt lyckat. Men om något barn blev ledsen el ville sova fick föräldrarna ta över. De var i en anhängnade stuga på ett ställe och i källaren på ett annat!
Vi kommer göra om ett rum till lekrum. Vi har köpt lite leksaker och målarböcker mm. Film och tv finns med.
låter som en bra idé
Vi har ett tv-rum i lokalen som kommer bli lekrum. Föräldrarna ansvarar för att ta med leksaker och filmer till barnen och så kommer vi eventuellt ta med wii eller guitarrhero till dom lite äldre.
Vi hade kritor och målarduk på barnbordet, eget godis och sen blev det film.....funkade klockrent:)
Vårt bröllop var en rätt avslappnad tillställning på en hembygdsgård med massor av utrymme både inne och ute för ungarna att springa omkring på. Vi märkte dem knappt under middagen för de roade sig själva. Vi hade också ordnat lite småpyssel och dessutom två "LEGO-spel" (sådana nya som först ska byggas ihop av legobitar). Ritsakerna var helt oanvända efter festen men spelen roade de lite större killarna (11-13 år) under senare delen av kvällen när de mindre åkt hem/gått och lagt sig. Dessutom hade jag köpt några buntar med begagnade serietidningar på loppis och de var mycket populära. Allra bäst var dock pinatan från Buttericks som jag stoppat pinfull med godis och småsaker. Min underbara brorsdotter med sambo tog hand om det under kvällen och de höll till i logen på gården. Sedan kunde ungarna ägna tid åt att jämföra/byta/mumsa godis under kvällen.