• Yohanna och Anders

vad har värdparet och toastmaster för uppgifter??

jag och min blivande man skall bli ett i juni nästa år och allt är bokat och nu kommer vi till diskussionen kring värdpar och toastmaster! vi kommer förmodligen att ha ett par som kommer att vara både värdpar och toastmaster, pga av att de skulle passa så otroligt bra till detta och de är erfarna :) men vad är det vi skall ge dem för uppgifter. är så rädd att glömma något.

är det någon som har någon gammal/ny lista på de uppgifter som de skall ge till värdpar/toastmaster??

vore tacksam....

tack! :)

Kär och galen
  • Svar på tråden vad har värdparet och toastmaster för uppgifter??
  • mattiasFästmö

vi skrev inte direkt ned en lista på olika saker de ska göra, utan det kom lite eftersom. Vi kommer ha en toastmaster bara, och hon ska hålla i brudskålen, hon ska hålla i och organisera kvällen med tal och sånt, och vet allt så folk frågar henne och inte oss om något är oklart eller vad taxi har för nummer eller liknande. Sen nu innan så har hon väl fått lite uppgifter som vi delegerat, men det är ju inget som är direkt typiskt för toastmastern

• 1700tal

Värdparet är ju traditionellt brudens föräldrar/den som betalar men idag ger man ibland hela den "potten" till några i bekantskapskretsen med gott sinne för organisation. De brukar ha uppgifter som att sköta o.s.a., alltså gästlistan och man kan skriva deras telenr/e-mail för det på inbjudan, sköta önskelistor (om man har en manuell sådan), svara på frågor vid festen, taxi, se till att serveringspersonal har koll på vem som ska ha särskilt mat m.m.

Toastmastern brukar även vara den som håller i sångerna om man har sådana, utöver talen.

• ClaraH

Eftersom vi bjuder till festen så anser vi att det är vi som är värdpar. Vår toastmaster håller i brudskålen när vi kommer och sen tänte jag vid förrätten säga välkommen och därefter lämna över till toastmastern som håller i middagen med sånger, bingo mm. ev. håller jag sedan ett tacktal till toastmaster och alla andra som hjälp till.

Svar på tråden vad har värdparet och toastmaster för uppgifter??