• medoxa
    Äldre 19 Oct 00:55
    8172 visningar
    3 svar
    3
    8172

    Köpa ringar på Möllan i Malmö

    Det finns ju massa små guldsmeder och smyckesaffärer runt Möllan i Malmö. Någon som har erfarenhet av att köpa vigselringar där? Är det billigt? Är det bra? Inget fejk eller fuffens?


    Alla tips mottages tacksamt! Kanske vet du nån annan bra guldsmed i Malmö/Skåne?

  • Svar på tråden Köpa ringar på Möllan i Malmö
  • litet hemlig­t bröllo­p
    Äldre 29 Oct 22:22
    #1

    Det undrar jag oxå :)

  • Äldre 31 Oct 13:41
    #2

    Kan tyvärr inte säga något om guldsmederna kring Möllan, mer än att jag tror att det är många som är 14 k guld. Det är det vanligare i Sydeuropa t ex, och mycket av guldet i skyltfönstren tycker jag ser annorlunda ut än det som vi brukar ha i Sverige. Men jag kan verkligen rekommendera guldsmed Björn Nilsson i Kristianstad - fästmannen och jag åkte upp till honom från Malmö för att få våra förlovningsringar gjorda. Jättebra bemötande, proffsigt och fantastiskt vackra ringar!

  • Äldre 8 Aug 22:52
    #3

    Har köpt flera guldsmycken från butikerna på Möllan. De har inte ett proffsigt bemötande MEN det är mycket billigare än våra vanliga svenska guldbutiker. Dessa köper sitt guld främst från Dubai så designen är annorlunda men man kan hitta väldigt fina och unika smycken där. I Dubai är 14k inte populärt alls och köps därför inte av de i Möllan...de säljer däremot 21k guld. Man får vanligt kvitto med garanti och öppet köp så inga konstigheter. Men som sagt inget proffsigt bemötande över huvud taget.

Svar på tråden Köpa ringar på Möllan i Malmö