• julialexandra

Förlovningsringar i palladium?

Jag & min kille har pratat om förlovning en längre tid och har just börjat kolla på ringar.. Det är verkligen hur roligt som helst, men val av material till ringen är ett orosmoment.

Vi är nästan säkra på att det ska bli palladium eftersom jag sett riktiga skräckexempel på ringar av vitguld. Skulle nu SÅ gärna vilja se en ring av palladium som inte är helt ny. Har någon en aning om ifall palladium ändrar färg på samma sätt som vitguld? Och har någon en bild att visa på sin palladiumring som inte är ny/nyputsad?

Tacksam för hjälp :)

• Svar på tråden Förlovningsringar i palladium?
  • Västvind

Har ingen bild men palladium och platina ändrar inte färg, blir bara repiga med tiden.

Vitguld ändrar egentligen inte heller färg det är bara ytbehandlingen (rhodiumet) som nöts bort och vitguldets naturliga färg som kommer fram och vitguld är grått.

Hos guldsmeder kan man ofta beställa vitguld orhodierat om man gillar vitguldets gråa färg

Vi valde platina och är jätte nöjda

• julialexandra

Skulle gärna välja ringar av platina, men jag tror de är lite över vår budget för tillfället. Det blir troligen palladium, det verkar bra :) Tack!

Svar på tråden Förlovningsringar i palladium?