• akina
    Äldre 18 Oct 19:42
    2489 visningar
    7 svar
    7
    2489

    Tema flamenco

    Jag och min blivande har en idé om att köra spanskt tema och närmare bestämt med flamencoinslag. Vi träffades i Spanien, i Sevilla, där flamencon är stor och jag är dessutom född i Spanien. Vi vill göra nått kul av det men behöver lite tips och råd med vad man kan göra av det temat. Det får inte bli för mycket. Jag vill fortfarande att det ska vara smakfullt och fint. Är det någon där ute som sett liknande tema nånstans eller har några idéer? Tacksam för alla svar!

  • Svar på tråden Tema flamenco
  • theman­dys
    Äldre 18 Oct 21:30
    #1

    Åh va roligt! Du får väl ha en flamenco-inspirerad klänning (går nog även i vitt..), en stor blomma i håret och kanske god tapas till middag. Och sangria, mums! :)


    Mer saker som jag förknippar med flamenco är: solfjäder, röda läppar, musiken (såklart), varma färger. Googla så hittar du säkert ännu mer, lycka till!

  • Silla6­9
    Äldre 18 Jun 21:52
    #2
    wow så coolt....jag älskar det...
  • Äldre 18 Jun 21:59
    #3

    Googla, vestido de novia flamenca ;) ...så hittar du massa inspiration!


     


     

  • Äldre 18 Jun 22:00
    #4

    Exempelvis.... ;)


  • johann­a suarez
    Äldre 7 Jul 09:19
    #5
    akina skrev 2010-10-18 19:42:47 följande:

    Jag och min blivande har en idé om att köra spanskt tema och närmare bestämt med flamencoinslag. Vi träffades i Spanien, i Sevilla, där flamencon är stor och jag är dessutom född i Spanien. Vi vill göra nått kul av det men behöver lite tips och råd med vad man kan göra av det temat. Det får inte bli för mycket. Jag vill fortfarande att det ska vara smakfullt och fint. Är det någon där ute som sett liknande tema nånstans eller har några idéer? Tacksam för alla svar!


    Va spännande. Flamenco är så vackert. Ett förslag är att hyra in någon som gör en dansshow för er i ren flamenco eller flamenco oriental som jag dansar. Den sistnämda är en blandning mellan flamenco och magdans. Man använder kjolen mycket och gör vackra rörelser.
    Svart och rött är verkligen de färger som hör till flamencon. Kanske en dukning med de färgerna. En buffe med inslag från latinamerika och spanien. Sök via google så  kan ni hitta mycket. Lycka till =))
  • Kendra
    Äldre 8 Jul 21:56
    #6

    Ni kanske kan ha någon som spelar ingångsmarchen på typisk akustisk gitarr som används vid flamenco med lite flamencoinspirerad version av ingångsmarchen. Tror jag hade kunnat vara superfint och lite annorlunda :)

  • SloveP
    Äldre 8 Jul 22:29
    #7

    Gipsy kings.....Bamboleo..Ååh!! Vilket tema, det låter himla bra. Man tänker på det ni skrivit ovan, och sangria :)

Svar på tråden Tema flamenco