• majflicka

Dolly couture - ngn med erfarenhet?

Jag är förälskad i flera av hennes klänningar och läst på ordentligt på facebook och tittat på över hundra bilder på "riktiga brudar" som haft hennes klänningar men vore ändå roligt att få höra från ngn i Sverige som har ngn slags erfarenhet=)

• Svar på tråden Dolly couture - ngn med erfarenhet?
  • Violett

Åh vad de klänningarna är fina!! Vill också veta om nån har beställt därifrån och vad de tyckte om klänningen! Vilken har du fastnat för? Jag vill såååå gärna ha den med spetslivet. De är ju lite dyra bara... Och visst tillkommer det tull och moms på priset eftersom det inte är en europeisk site?

• majflicka

Spetsen verkar väldigt fin! Ett tips är att titta på facebook såsom de tipsar om på hemsidan, där finns mkt bilder där man kan se närbilder av klänningar och spetsen är superfin! Precis Avila Bay är en ganska ny klänning och det finns inte så många bilder på den, de har precis kommit upp med de första bilderna på "avila-bay"-brudar;)

Personligen älskar jag San marino!

• RockTroll

Brukar också kika på facebook och dom kläningarna är helt underbara :) bara att maila och fråga hur det är om man vill beställa från sverige skulle jag tro.

• majflicka

mmm de levererar till Europa utan problem så den biten löser sig nog men skulle gärna vela höra med ngn som sett kvaliten. Kan vara svårt att bedömma från bilderna hur tygen faktiskt är. Fått prover hemskickade iofs...Men som sagt spetsen verkar ha fin kvalitet:)

• JärvaJossan

Jag har beställt från Dolly, så nu hoppas jag att det kommer funka fint.
    Det blev en Beverlywood för min del.. :)

• majflicka
    JärvaJossan skrev 2011-01-05 13:49:12 följande:
    Jag har beställt från Dolly, så nu hoppas jag att det kommer funka fint.
    Det blev en Beverlywood för min del.. :)
    Järvajossan: Vad roligt! Jag har hoppats från att höra ifrån ngn som beställt därifrån! Vore roligt om du kunde tänka dig att lägga ut en bild på klänningen sen när du fått den alt bara skriva en rad om ifall du trivs med den! Lycka till! Beverlywood är en av mina favoriter!
  • JärvaJossan

Idag har den kommit!! Tjihooooo.... Hoppas den sitter som en smäck!

• Lysdioda

JärvaJossan - hur var klänningen? Är väldigt nyfiken på att höra hur det blev.

• knyttan

Jag är oxå sugen på just en "Beverlywood"!! Så jag skulle bli jätteglad om man kunde få lite info från någon som sett den på riktigt!!

• knyttan

gammal tråd, men jag är fortfarande inne på att beställa en beverlywood... och nu börjar det bli dags att slå till så jag puffar lite i tråden... Kom igen nu, all info mottages tacksamt!!

• majflicka
    knyttan skrev 2011-09-25 18:48:09 följande:
    gammal tråd, men jag är fortfarande inne på att beställa en beverlywood... och nu börjar det bli dags att slå till så jag puffar lite i tråden... Kom igen nu, all info mottages tacksamt!!
    Blev ingen Dolly för mig, fegade ur med internetköp och köpte en hellång klänning som sedan kortades av till 3/4 längd ;) Bilderna på facebook på deras riktiga brudar har dock varit min inspiration hela vägen =)
  • ardnaxela

Bumpar den här tråden några år senare :D

Är det kanske någon ny brud som beställt? jag är så galet sugen på två av klänningarna :D

• Aliwa

Tack för bumpen, hade inte sett den här gamla tråden. Ovanligt men roligt med länkar till såna klänningar här. Jag har inte köpt något från Dolly Couture så hoppas  också att det kanske finns någon annan här med erfarenhet. Det är inte aktuellt för mig att köpa något där just nu, men det är en sida jag återkommer till med jämna mellanrum. Priserna är lite höga för mig, men det finns i alla fall en klänning där som jag överväger. 

Vilka klänningar är det du har fallit för? 

• knyttan

Hej!
    Jag beställde aldrig från Dolly Couture, däremot skickade jag efter tygprover och de var inte riktigt vad jag förväntade mig. Jag har dem fortfranade någonstans tror jag om det är någon som vill att jag ska skicka dem så kan man PM:a mig (med förbehåll att jag inte är inne på sidan så väldigt ofta längre...)

För mig blev det tillslut en kinaklänning med inspiration från femtio- sextiotalsstilen, jag beställde den i sidentaft och det blev ändå hälften av vad en klänning från Dolly Couture kostar. Om man är ute efter en klänning i lite annorlunda stil så tycker jag det defenitivt ka vara ett alternativ.

• ardnaxela
    Aliwa skrev 2013-01-19 01:17:48 följande:
    Tack för bumpen, hade inte sett den här gamla tråden. Ovanligt men roligt med länkar till såna klänningar här. Jag har inte köpt något från Dolly Couture så hoppas  också att det kanske finns någon annan här med erfarenhet. Det är inte aktuellt för mig att köpa något där just nu, men det är en sida jag återkommer till med jämna mellanrum. Priserna är lite höga för mig, men det finns i alla fall en klänning där som jag överväger. 

Vilka klänningar är det du har fallit för? 
    Jag har fastnat för beverlywood! så sööt och hade passat mig perfekt :D men samtidigt gillar jag verkligen the avila bay with lacy skirt. Men jag vill gärna har lite ärm så det blir nog beverlyn.. Men jag såg att den fanns på en kinasida för betydligen bättre pris.. men det är ju också ett risktagande...

• ardnaxela

Knyttan, funkar inte att citera ditt inlägg.. alla dessa buggar :/
    Men vad menar du med att det inte motsvarade dina förväntningar?  Dålig kvalitet? 

• knyttan
    ardnaxela skrev 2013-01-29 12:14:31 följande:
    Knyttan, funkar inte att citera ditt inlägg.. alla dessa buggar :/
    Men vad menar du med att det inte motsvarade dina förväntningar?  Dålig kvalitet? 
    Ja jag tycket inte tyget kändes bra, tyckte det kändes plastigt faktiskt, kan inte riktigt förklara. Den är det ju en smaksak också , jag är rätt petig och tycker inte alls om konstgjorda material så som polyester, akryl mm, utan använder alltid bomull, ylle och andra naturmaterial i mina kläder så då kändes det fel att ha en brudklänning i polyestertaft. Att jag kunde få en klänning i siden till ett så pass mycket billigare pris var en stor anledning till att jag beställde från Kina. Sen att det inte syns någon skillnad för ett otränat öga, är ju en sak, (jag trodde först att jag hade fått hem en klänning i polytaft från Kina faktiskt, jag fick prova tyget innan jag blev övertygad om att det var siden.. ) men det var en sån där grej som var viktig för mig (antar att alla brudar har sina hang-ups!) Om man kanske inte är så petig som jag med olika tygkvalitéer så kanske man inte alls skulle reagera?
Svar på tråden Dolly couture - ngn med erfarenhet?