• Äldre 17 Oct 10:34
    4029 visningar
    11 svar
    11
    4029

    Trycka sitt festprogram på tryckeri, Sthlm eller nätet?

    Vi har bestämt oss för att vi ska trycka inlagorna till festprogrammet någon annanstans är hemma på vår egen skrivare. Har någon ett tips på tryckeri i Stockholm eller om det finns någon som kan trycka som har en hemsida på nätet?

  • Svar på tråden Trycka sitt festprogram på tryckeri, Sthlm eller nätet?
  • Skumbo­ll
    Äldre 18 Oct 12:27
    #1

    ABA ska vara bra på sådant har jag hört. Då jag mailade runt till några andra tryckerier var det flera som, trots att det är en konkurrent, rekommendera dem.


    Jag använder sollentuna offsettryckeri, de har bra priser tycker jag!

  • Äldre 18 Oct 14:31
    #2

    Tack så mycket. Jag bor ju i Sollentuna så det passar ju bra. Jag ska kolla bda.

  • Fröken T
    Äldre 27 Oct 19:55
    #3

    Bra tips med ABA. Letar själv tryckeri till mina inbjudningar. Gör Sollentuna Offsettryckeri digitaltryck också?


     

  • Skumbo­ll
    Äldre 27 Oct 21:14
    #4

    Ja, de använder digitaltryck. 


    Har dock fått lite provtryck därifrån nu och färgerna är rätt bleka, och konturer tenderar bli lite otydliga. Bra priser, men är man petig kanske man ska provtrycka innan. 


    Stor skillnad iaf om man jämför med Kista snabbtryck som jag också fått provtryck från, där är färgerna klara och tydliga. 

  • Äldre 21 Jul 08:03
    #5

    Någon mer med erfarenhet från tryckerier?

  • Hidalg­o
    Äldre 21 Jul 08:20
    #6

    USAB ligger på KTH:s område, har tryckt massor av festprogram där. De sätter även ihop inlagan med omtaget och skär kanterna om man vill. Billigt!

    Lycka

  • Äldre 21 Jul 11:59
    #7
    Hidalgo skrev 2011-07-21 08:20:01 följande:
    USAB ligger på KTH:s område, har tryckt massor av festprogram där. De sätter även ihop inlagan med omtaget och skär kanterna om man vill. Billigt!

    Lycka
    Tack för tipset. Hur blir kvalitén och blir det i färg också?
  • Äldre 27 Jul 21:04
    #8

    Digaloo gjorde våra inbjudningar, och jag använder mig av dem i jobbet. De gör vad de kallar "Digital offset" vilket egentligen inte alls finns såklart, men de gör digitaltryck med fantastiskt fint resultat! Vi har fått otroligt mkt komplimanger för våra inbjudningar - dock vill jag iofs ta åt mig av det som designer... ;)


    And tonight we can truly say - Together we are invincible
  • Hidalg­o
    Äldre 28 Jul 10:04
    #9
    ClaraH skrev 2011-07-21 11:59:28 följande:
    Tack för tipset. Hur blir kvalitén och blir det i färg också?
    USAB kan trycka precis vad du vill. Givetvis är det dyrare att trycka i 4färg (som det heter när man har alla färger) och resultatet blir bra.

    Jag köpte färgat papper till omtagen där och de satte ihop allt. (inlaga: vitt med 4färgstryck, omtag:  blått, lite styvare med svart tryck.) Jag minns inte exakt vad det kostade men kommer ihåg att jag tyckte det var billigt. Jag lämnade in en minnessticka med pdf:er, fick ettt provtryck att kontrollera, gav dem ok och allt blev bra.

    Om du känner någon som läser på KTH tror jag att de har lite rabatt.
    Lycka till!
  • fru201­1kansk­e
    Äldre 28 Jul 10:28
    #10

    Har USAB någon hemsida?

  • Äldre 11 Apr 10:21
    #11

    Något mer bra tryckeri i Stockholm?

    Jag har precis mailat ABA för en offert.
    Tänkte kontakta Kista snabbtryck efter rekommendationer här. 

Svar på tråden Trycka sitt festprogram på tryckeri, Sthlm eller nätet?