• Silver lining

har och smink "hemma" eller aka ivaeg till Salong? erfarenheter?

Hej all ni som gift er och vill dela med er av erfarenheter:
    jag inte saeker om det aer baettre att ha frisoer/make up artist som kommer "hem" till mig (=till hotellet; ligger centralt)
    eller

om jag ska aka ivaeg till salong foer att fa har och make up gjorts, samt att byta om pa salongen (tillsammans med mina taernor...)

Hur gjorde ni? Vad tyckte ni?

Att aka till en salong verkar ju laettare (naer man inte kaenner nagon i stan daer man gifter sig)...eftersom man kan g till en proffs salong, men det skulle kaennas mer avslappnat att inte behoeva "aka" ivaeg foer att goera sig i ordning..

TACK foer asikter och erfarenheter!!!!

• Svar på tråden har och smink "hemma" eller aka ivaeg till Salong? erfarenheter?
  • Moster Stina

Hej! Jag är ännu ogift.... Men jag har fattat här på BT att brudpar som har gäster boende hos sig, önskar att de INTE valt att få håret gjort hemma. Blir rätt rörigt med alla människor då. Och folk verkar över lag nöjda med att få åka iväg, och "andas ut" några timmar på salong.

• Sörön10

Vi var uppe på min hemort och hade bröllopet. Vi var alltså "tvingade" att bo hos min mamma! haha! Min hår- och sminktjej kom dit och det var underbart!! Vi satt ensamma i gillestugan och pratade och hade trevligt! Jag tyckte det var skönt att slippa flänga runt till olika ställen. Vår marskalk och tärna kom också dit, de var dock mycket mer uppe i varv än jag och min man! Vi var kolugna! =)

Dock sprang våra mammor runt som yra hönor på övervåningen, men det kunde vi bara skratta åt! ;) De åkte iväg till vigselplatsen sen så vi fick lugn och ro!

Svar på tråden har och smink "hemma" eller aka ivaeg till Salong? erfarenheter?