• Catrin­Fjäll
    Äldre 14 Oct 18:22
    10535 visningar
    36 svar
    36
    10535

    Eskilstuna brudar 2011

    Hej Alla Eskilstuna Brudar!

    Tänkte se om det fanns fler än jag som gifter sig 2011 i Eskilstuna.
    Perfekt forum att utbyta tankar, tips & ideer.

    //Catrin

  • Svar på tråden Eskilstuna brudar 2011
  • LSJS
    Äldre 9 Feb 15:21
    #21
    dobbenochister skrev 2011-02-08 21:03:42 följande:
    Vad roligt att se att det är en del Eskilstuna brudar Vi gifter oss i Stenkvista kyrka den 11 juni
    ja, vi är några stycken! Vi hade också tänkt och gifta oss den 11 juni först men kom på att min kusin och en massa av våra gästers släktingar tar studenten då så vi fick tänka om. Vi gifter oss den 28 maj i näshulta kyrka! Har ni kommit långt i planeringen?
    20110528
  • Äldre 21 Feb 15:45
    #22

    Vill gärna ha tips på bra festlokaler i området!  Var ska ni hålla bröllopsfest?

  • turbov­ampyri­a
    Äldre 22 Feb 12:15
    #23

    Vi har ska ha brollopsfesten på odd fellow.

  • Äldre 22 Feb 13:31
    #24

    Hur många får plats där?  

    Jag skulle egentligen vilja ha lokalen lite ute på landet...  

  • turbov­ampyri­a
    Äldre 23 Feb 10:52
    #25

    Det får plats max 93 till att äta. Sedan tror jag man får vara 110st i pubdelen. Så jag räknar max 90.

  • LSJS
    Äldre 24 Feb 19:52
    #26

    Vi gifter oss på landet i Näshulta kyrka och har festen i Kommunalhuset som ligger precis bredvid kyrkan. Lokalen tar 120 personer, det finns porslin, bestick och kaffekoppar, drickglas, ljusstakar etc  men vinglas får man ordna själv. Det kostar 3000 kr att hyra lokalen mellan fredag - söndag! För bokning kontakta husby-rekarne församling!


    20110528
  • turbov­ampyri­a
    Äldre 25 Feb 13:36
    #27

    Jag testade själv den lokalen tror jag. Man får bara hyra den om man gifter sig i kyrkan., alltså näshulta kyrka. De sa så till mig iaf.

    Det finns ju däremot den i skjulsta, barva bygdegård och lite andra bygdegårdar. Det är ju naturnära och på landet.

  • Äldre 2 Mar 08:37
    #28

    Nu har jag bokat Julita Skans Kyrka & Båsenberga hotell & konferens (för festen)!! Känns verkligen toppen.

    Men VAR fixar man håret? Jag bor i Stockholm numera, och har inte alls koll på frisörerna i  Eskilstuna längre....
    Jag gick på Salong Hårdesign förr, men när jag var i stan sist så verkade det tomt i deras lokaler...   

  • turbov­ampyri­a
    Äldre 3 Mar 16:02
    #29

    Jag tror de finns kvar men den ligger väl vid kriebsengatan nu för tiden. Nu är jag inte på att gatan heter kriebsengatan men tror det. En kompis ska fixa mitt hår så jag har igentligen ingen aning vilken frisör som är bra. Men det finns väldigt bra frisörer nere i centrum.

  • uppoch­hoppa
    Äldre 30 Mar 10:44
    #31

    Info och bilder från vårt bröllop den 12 februari finns på www.brollopslycka.blogspot.com

    grymma tips på bästa frisören (frisör tingsgården) och duktig florist (decoflor)!


    Ta ett kliv mot dina mål! - uppochhoppa.se
  • Äldre 30 Mar 10:53
    #32

    Vad kul! Ska läsa litegranna på din blogg för att få inspiration

    Grattis till äktenskapet!

     

  • Äldre 16 Apr 17:18
    #33

    Nu är jag på jakt efter en veteranbil (med tak) eller liknande.... några tips???

     

  • LSJS
    Äldre 9 Jun 11:28
    #34

    Nu är vi gifta och vi fick en alldeles underbar dag! Se bilder i mitt bildgalleri! Lycka till alla ni andra som har eran dag framför er. Jag tycker det är så skönt att inte längre behöva planera och att jag äntligen är jannes fru och han är min man, det känns faktiskt annorlunda och mycket stort och vi är så lyckliga! Det var helt klart en av de bästa dagarna i mitt liv (barnens födelse är fortfarande det största jag varit med om) som jag/vi kommer minnas med glädje och kärlek och det var värt alla timmars planering, slit och pengar!!


    20110528
  • Äldre 22 Sep 18:39
    #35

    Nu är jag också gift!

    Läs gärna min berättelse:  
    www.brollopstorget.se/Forum-1-88/m4066010.html

     

  • JNT
    Äldre 22 Sep 19:09
    #36

    Vill bara tipsa er som inte gift er än om Peporoncino catering, fantastiskt god mat!! :) Tror de bakar bröllopstårtor också, men inte helt säker på det. Bara ett litet tips! ;)

Svar på tråden Eskilstuna brudar 2011