• Fjosok

Bästa färgen på tärnklänningar

Då kollar vi upp vilken färg på tärnorna som ni har som favorit. Jag har valt dom färger jag oftast sett på bröllop i denna omröstning, inte dom jag själv tycker "borde" förekomma. Bara så ni vet ...

Lets have your say! Motivera gärna dina tankar om du vill!

// Fjosok

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bästa färgen på tärnklänningar
  • Niini

Äsch, skulle svara mörkrosa för att jag tycker det är en helt underbar färg i kombination med vitt :) Men så råkade jag trycka på fel knapp så det blev ingen röst..

• Fjosok

Intressant att fler. hittils verkar gilla svart än nån form av rosa (om man inte slår samman rosanyanserna) :)

• Sebastiána

Jag tycker att rött är väldigt fint på tärnklänningar!

• Sebastiána

Min tärna kommer i och för sig troligtvis att ha en klänning i en slags silvernyans (eller mycket omättad guldfärg) så jag borde väl egentligen röstat på "Annan".

• Violator

Min tärna kommer att ha en marinblå klänning och rosa blommor så min röst faller på mörkblå. =)

• Loppansson

mina tärnor kommer att ha stålgråa klänningar :)

• Fjosok

stålgrått och svart?!!

inte fjollrosa nånstans?

tänka sig

• Semlorna

Nu ska jag inte ha tärna men OM så hade grått eller någon grön nyans varit aktuell.

• Lissie84

Röstar på en vacker ljusgul färg! 

• Emblas Mamma

Älskar ALLA färger som är glada som rosa, gula, lila, gröna,

jag är en väldigt rosa tjej annars MEN jag har drömt om Limegröna klännignar, eller ljusgröna:) Så det ska min tärna ha!

Vårt tema är Vitt, Ljusgrönt, Ljusgult

Själv skulle jag nog inte vilja ha svart eller grått, lite trist, men självklart tycker vi olika allihop :)

• Sebastiána

Det skulle vara intressant att ställa samma fråga om några år. Jag tror att min mammas tärna hade ljusblåklänning, men det var ju ett antal decennier sedan. Jag är ändå förvånad över att ingen röstat på det.

• Emblas Mamma

Men mossgrön verkar vara inne,

hehe :P Kanske snyggt?

• themandys
    Emblas Mamma skrev 2010-10-11 17:06:47 följande:
    Älskar ALLA färger som är glada som rosa, gula, lila, gröna,   jag är en väldigt rosa tjej annars MEN jag har drömt om Limegröna klännignar, eller ljusgröna:) Så det ska min tärna ha!   Vårt tema är Vitt, Ljusgrönt, Ljusgult Själv skulle jag nog inte vilja ha svart eller grått, lite trist, men självklart tycker vi olika allihop :)
    Åh va fint ditt tema låter! :) Precis som du älskar jag också alla glada härliga färger och röstade därför på mörkrosa.

Vårt tema är tropisk-inspirerat med cerise och orange och vi älskar det! :D Kika gärna i mitt galleri om ni vill se exempel, eller på vår hemsida themandys.com/

• Sörön10

Min tärna hade en mörklila klänning med ett ljuslila band i midjan! Snyggt som tok! =)

• Fenixx

mossgrönt, då min tärna hade det och var jättefin.

• ClaraH

Jag röstade på Annan färg, jag tycker lila eller mellanblått(lavendel) är vackert.

• Iseika

Jag gillar mörklila och hoppas att mina tärnor gör detsamma.

• Klockarbol

Jag röstade ljusrosa för det är favoritfärgen!

Äldsta dottern hade en ljusblå 'Alice i Underlandet-klänning' och yngsta hade en mörktplommonlila långklänning.
    Själv bar jag en guldbrun klänning.

Yngsta dottern (8 år) förkunnade att vi visst hade färgtema på bröllopet:

"Alla färger utom gult" ^.^

• Semlorna

Emblas Mamma skrev 2010-10-11 17:06:47 följande:
    Älskar ALLA färger som är glada som rosa, gula, lila, gröna,   jag är en väldigt rosa tjej annars MEN jag har drömt om Limegröna klännignar, eller ljusgröna:) Så det ska min tärna ha!   Vårt tema är Vitt, Ljusgrönt, Ljusgult Själv skulle jag nog inte vilja ha svart eller grått, lite trist, men självklart tycker vi olika allihop :)

Fast det är just för att jag ska ha så starka färger i temat som jag tycker grå tärnklänning vore så fint! Vill ha klara, lysande färger och hade gärna haft fler färger i temat än vad det troligtvis blir (lime, gul, vitt och ljusgrått) men sambon sätter sig på tvären. Tycker ljusgrått gör sig fint mot vitt och sen färg i form av blommorna, mm!

• Fjosok

Smaken är ju som baken. Sen görs ju vissa klänningar för att passa i vissa färger.

En klänning som ser bra ut i rosa eller lila behöver ju knappast funka i grönt?

Eller?

Svar på tråden Bästa färgen på tärnklänningar