• LisaEl­eonor
    Äldre 11 Oct 09:40
    4661 visningar
    6 svar
    6
    4661

    Nouvaring någon?

    Är det någon som har använt nouvaring och känt av biverkningar av dessa?

    Jag har använt dem i lite mer än ett halvår och är egentligen supernöjd, slippa komma ihåg att ta ett piller varje dag är jätteskönt. Men jag har börjat misstänka att ringarna har sabbat min sexlust.

    I början trodde jag bara det berodde på stress. Jag pluggar på heltid på en väldigt krävande linje och har flyttat tre gånger det senaste året. Men nu har vi bott i vår lägenhet ett tag, och stressen i skolan är inte så överhängande. Ändå kommer inte sexlusten tillbaka.

    Det gör att jag nojjar över det vilket ju gör det hela ännu värre. Jag har ingen lust att byta ut ringarna till något annat preventivmedel, speciellt när min barnmorska avrådde från p-stav. Men jag vill ännu hellre ha tillbaka min sexlust.

    Vad har ni för erfarenheter?

  • Svar på tråden Nouvaring någon?
  • Vi2all­tid
    Äldre 4 Dec 11:56
    #1

    Jag upplever samma sak som dig, är skitnöjd med ringen men tror också att den dämpat min sexlust.. tror tyvärr att det inte är så bra för kroppen att stoppa i sig hormoner...  kanske kopparspiral är ett alternativ?

    jag funderar på att sluta med min p-ring och köra kondom ett tag, om nu sexlusten kommer tillbaka. Vi funderar ändå på att skaffa barn inom en hyfsad snar framtid

  • Dejli
    Äldre 4 Dec 16:58
    #2

    Jag upplever exakt samma sak med Nuvaring :( Har haft dem ca 1 år nu. Bytte för att jag är dålig på att komma ihåg tabletter, och för att jag tycker det var så fruktansvärt drygt att svälja dem (trots att jag inte har problem med tabletter annars.


    Både jag och sambon har haft en ganska stressig höst, men jag är inte riktigt nöjd som det är. Jag borde ha mer lust och ork än jag har. Dessutom upplever jag att slemhinnorna inte riktigt är vad de borde, men misstänker att det delvis har med lusten att göra.

  • Vi2all­tid