• Karamellen

Ska man boka "bruduppsättning" fastän man har kort hår och bara vill få det lite stylat?

Hur gör man? Jag har rätt så kort hår och kommer se till att klippa mig ännu kortare om ett par eckor. Dock kan det vara svårstylat då det blivit väldigt lockigt efter jag fick barn... Vill gärna få en proffesionell styling på den stora dagen. Ska man boka en såkallad "bruduppsättning" ändå? Jag vill ju inte ha en massa löshår? Hur funkar det? Har verkligen ingen koll!

• Svar på tråden Ska man boka "bruduppsättning" fastän man har kort hår och bara vill få det lite stylat?
  • Moster Stina

Så fort man säger att det är något med bröllop så kostar det MYCKET mer!

Säg att du skall gå på fest bara, eller något...

• Karamellen
    Moster Stina skrev 2010-10-10 08:37:08 följande:
    Så fort man säger att det är något med bröllop så kostar det MYCKET mer!Säg att du skall gå på fest bara, eller något...
    Ja, det var det jag tänkte också.... Ditt förslag är nog bättre. Vi hade tänkt beställa catering och vi kommer beställa vanlig grillbuffé eller varmrättsbuffé eller vad det nu blir. Det som hette "bröllopsbuffé" var ju plötsligt flera tusen kr dyrare och inte vet jag om det verkade så speciellt

• Miss Sofie

Jag håller med, säg inte att det är bröllop.
    Jag ville bara ha lockigt hår, inget avancerat liksom, jag förklarade för frisören att jag skulle på fest och vad jag ville ha och det tog hon som "styling", det blev mycket billigare och hon gjorde ju det som jag ville.
    Tycker att det är galet att det skulle kosta mer bara för att man är brud istället för gäst.

• Karamellen

Det lutar åt att göra så!

Jag vet att jag gick till frissan och fick mitt hår stylat inför min svägerskas bröllop! Kostade kring 400 och det höll hela kvällen! Jag till och med duschade efter jag hade fått håret gjort och det höll i alla fall! Blev jättefint!

• Karamellen

Hmm, då kom förresten nästa fråga - ska man göra sminket på samma ställe?? För när det gäller sminkningen skulle jag vilja ha en konsultation först...

Svar på tråden Ska man boka "bruduppsättning" fastän man har kort hår och bara vill få det lite stylat?