• Ocean Bride

Förlag på Läppstift som håller?!

Hej på er!

Jag är ute efter ett bra läppstift, i mitt fall rött =) . Jag skulle vilja få tag i ett som sitter bra, som jag inte måste fundera på om tänderna blivit röda eller om jag måste gå och fylla i hela tiden....
    Självklart måste man ju fylla i färgen ibland, men det jag har testat nu har behövt påfyllning ca 1 gång/timma och kladdat av sig på tänderna =( ...

Tacksam för tips!!

• Svar på tråden Förlag på Läppstift som håller?!
  • Uttan

Max Factor har ett läppstift som jag kan rekommendera väldigt starkt, det sitter även när man äter och dricker.

"Max Factor Lipfinity 3D Maxwear" Heter det om jag inte har fel. Är först ett matt läppstift som blir grunden, när det torkat tar man på andra delen på läppsitftet som är glans. Det sitter jättebra. Min favorit bland läppstift.

• Ocean Bride

Är det glansigt som ett läppglans? Skulle helst vilja ha ett som är lite "matt" eller iallafall inte glansigt som ett läppglans.. Är du med hur jag menar?! =)

• mattiasFästmö

håller också med om detta lipfinity av max factor. det blir matt och inte glansigt, så det är lugnt det enda är ju att det sitter ju som sten, sålänge man inte äter fett typ, man måste ha ögonmakeup remover för att få bort den. Saken är den att iallafall jag upplevde att man blir så satans torr om läpparna, eftersom det typ 'torkar in' vilket gör att det sitter, men det är ingen skön känsla tycker jag. Men då sitter det något galet istället, så man kanske får köra nackdelar mot fördelar

• Ocean Bride

Oj! haha ja då sitter det verkligen!! Kanske det inte blir lika torrt om man tar på glanset? Eller använde du det också?

Har ni använt ngn läpp-penna som varit bra eller behövs det kanske inte till detta läppstiftet?

• mattiasFästmö

Ocean Bride skrev 2010-10-09 18:36:28 följande:
    Oj! haha ja då sitter det verkligen!! Kanske det inte blir lika torrt om man tar på glanset? Eller använde du det också?Har ni använt ngn läpp-penna som varit bra eller behövs det kanske inte till detta läppstiftet?

Ja det gör det verkligen :P ja jag hade på glanset också. Men det kanske är en smaksak, du kanske inte alls tycker att det blir lika torrt som jag tyckte dom är ju inte så jättedyra så du kan ju köpa hem och prova lite! jag har aldrig riktigt förstått mig på läpp penna, så jag tycker inte att det behövs, men jag vet inte riktigt varför man ska ha det öht så :P

• Ocean Bride

Ja, det får bli att testa =)

Jag kan tycka att läpp-penna kan vara fint för att mer markera linjerna, men det beror lite på läppstift också.. =)

Tack snälla för rådet!

• Moster Stina

Kanebo läppstift använde jag förr på tiden. De hade i alla fall då, ett SUPERstarkt och fantastiskt bra! MYCKET snyggare på, än Max Factors.

Men annars gör så här:

Underlagskräm på läpparna
    läppenna
    läppstift
    puder
    bit av
    läppstift
    puder
    bit av

Detta sitter också VÄLDIGT bra! Och ser snyggt och matt ut!

• Ocean Bride

Tack för ännu ett bra tips!
    Får helt enkelt köpa hem lite olika och kolla vad som sitter bäst =)

• Emelie 87

Ifall läppstiftet behöver påbättring ofta kan du lägga en bas med underlagskräm, konturpenna och puder. Då fäster det bättre. :)

Och för att förhindra att läppstiftet färgar av sig på tänderna kan du alltid stoppa pekfingret i munnen och forma läpparna kring det medan du drar ut det. Då kommer nämligen det läppstift som annars skulle hamna på tänderna att hamna på pekfingret. :)

En fästis, två barn, oändligt med kärlek
  • pixel

Jag rekommenderar också Lipfinity. Finns i en mängd färger och jag har använt det varje dag i säkerligen 5 år nu utan några större problem med att bli torr om läpparna. Flera av mina vänner (normalt sett icke läppstiftsanvändare) har kört Lipfinity på sina bröllop och varit fantastiskt snygga. Riktigt bra om man t.ex. vill ha rött läppstift. Dessutom har det fördelen att inte heller färga av sig på brudgummen...  
    Jag har bokat makeupartist till mitt bröllop i sommar och hon kommer få väldigt fria händer ang. produkter förrutom just när det gäller läppstiftet för det kommer vara lipfinity :)

• Kattpoet

Lipinfinity  är den bästa jag har använt, den röda sitter kvar även dagen efter ibland  och   om man tar  glanset som kommer med som inte är glittrit så  ser det bara ut som normal fuktade läppar.

• Zelmah

Lip Finity funkar tyvärr inte alls på mig! Trodde jag hittat det utimata läppglanset med färg som sitter men icke funkade det för mig tyvärr.
    Bara smular av sig och lossnar liksom, inte alls snyggt med massa smul på läpparna och fruktansvärt torrt och obehagligt. Smular även med glanset på. Så man får nog prova sig fram, allt funkar inte på alla, för mig var det pengarna i sjön och glanset i soptunnan.

Jag änväder nu MakeupStores läppstift, de matta, de sitter bäst. Och MÅNGA färger att välja mellan för att hitta en bra nyans. Rekommenderar! Just nu använder jag färgen ALARM till vardags men den är mer korallröd så jag ska byta till en mer djup röd nyans till bröllopet. Röda skor, röda naglar o läppar o kanske röda rosor med...Flört

Som även många andra skriver är grunden A och O. Underlag, puder och läpppenna är viktigt för att få det att sitta bra och även hindra att det "rinner" ut.

Läppstift djungeln är inte lätt, idag köpte jag ett nytt läppstift från Lumene (!) i perfekt röd nyans (nr125) som jag håller på och testar, hittills verkar det bra, men oljig salladsdressing fick det att släppa en del, men vilket läppstift gör inte det? Men jag är mkt positivt överaskad över hur lätt färgen gled på, att det är matt utan att kännas torrt och verkar sitta bra tack vare sitt rika pigment. Men än är det inte färdig utvärderat... hehe

Svar på tråden Förlag på Läppstift som håller?!