• Blivande fru Bergström

MOrgongåva i vintagestil

Hej

Jag skulle vilja fota mig som en pinup eller i vintage stil som en hemma fru eller något liknande. Är det någon som har gjort detta i Stockholm? Skulle vilja få hjälp med detta.

tack i förhand
    Blivande fru Bergström

• Svar på tråden MOrgongåva i vintagestil
  • hoodilady

*puffar*, vill också veta!!

• Klantus

Läste om det i nån blogg.. Ska kika å leta reda på det :)

• hoodilady

Åh vad dyrt det va där, bara för 10 bilder! Och "kläder till viss mån" ..synd..

• ConnyD

synd men den enda jag känner till som gör det är i skåne. finns säkert fler men har bara koll på skåne.

• hoodilady

Nu har jag hittat en som kan fota mig som en pinuppa!!
    Hon ska även vara vår fotograf på bröllopet, så det blir lite roligt! Hon är supertrevlig.
    www.malin-fotograf.com, kolla på hennes morgongåva portfolio.

1500 inkl alla foton. Sen kommer vi att fotas på en söndagsstängd herrgård som hon har tillträde till! Hon ska hjälpa mig med lite outfits, men jag ska ta med några, så ska jag fixa håret på mig själv och försöka sminka mig pinuppigt!

• LillieMae

Vill tillägga oxå att även om dessa bilder nu inte är pin-up bilder så kan man i viss mån få en känsla för stilen. 

• Sebastiána
    ConnyD skrev 2010-10-13 19:27:46 följande:
    synd men den enda jag känner till som gör det är i skåne. finns säkert fler men har bara koll på skåne.
    Vem i Skåne kan du tipsa om?!
  • annaochmias
    LillieMae skrev 2010-11-23 21:51:11 följande:
    Det finns en tjej som är jätteduktig på vintagestil, Martina Ankarfyr.  Hon jobbar även som retuchör så jag vet inte riktigt hur hennes schema o så ser ut men det kan man nog kolla upp.  Se länk nedan för reportaget som är fotat i vintagestil.   miriamskafferep.blogspot.com/2010/03/martina-...  
    Vet du om Martina har någon hemsida? Jag har försökt googla men hittar inget. Bilderna var helt underbara! :)
  • ConnyD

Sebastiána skrev 2010-11-27 19:56:59 följande:
    Vem i Skåne kan du tipsa om?!

tipsar inte gärna om specifika fotografer eftersom det i detta fallet är fotografer som jag personligen känner. vill inte få reklamproblem.

• Hoppe
    hoodilady skrev 2010-11-23 14:38:26 följande:
    Nu har jag hittat en som kan fota mig som en pinuppa!!Hon ska även vara vår fotograf på bröllopet, så det blir lite roligt! Hon är supertrevlig.www.malin-fotograf.com, kolla på hennes morgongåva portfolio. 1500 inkl alla foton. Sen kommer vi att fotas på en söndagsstängd herrgård som hon har tillträde till! Hon ska hjälpa mig med lite outfits, men jag ska ta med några, så ska jag fixa håret på mig själv och försöka sminka mig pinuppigt!
    Vad kul, jag har också tagit bilder med Malin! Superduktig och trevlig!
  • Sebastiána
    ConnyD skrev 2010-12-01 19:22:37 följande:
      tipsar inte gärna om specifika fotografer eftersom det i detta fallet är fotografer som jag personligen känner. vill inte få reklamproblem.
    Du kanske kan inboxa mig? Eller gäller samma regler för det?
  • hoodilady
    Hoppe skrev 2010-12-01 21:52:49 följande:
    Vad kul, jag har också tagit bilder med Malin! Superduktig och trevlig!
    Åh va kul! Var du i den tomma herrgården och fotades? Hade hon kläder att låna ut eller tog du med dig själv? Hade du nåt slags tema eller gjorde du mer sensuella bilder i fina underkläder?
    Jag funderar på att göra 60tals/Pinup tema typ eller nåt sånt. Typ FarbrorSid farbror-sid.se/home/
    Tog ni även bröllopsfoton med Malin? Blev det som ni ville? Alla tips är välkomna! :)
  • Hoppe
    hoodilady skrev 2010-12-02 16:59:16 följande:
    Åh va kul! Var du i den tomma herrgården och fotades? Hade hon kläder att låna ut eller tog du med dig själv? Hade du nåt slags tema eller gjorde du mer sensuella bilder i fina underkläder? Jag funderar på att göra 60tals/Pinup tema typ eller nåt sånt. Typ FarbrorSid farbror-sid.se/home/Tog ni även bröllopsfoton med Malin? Blev det som ni ville? Alla tips är välkomna! :)
    Nej, jag var i Gamla stan klockan 5 på morgonen och fotade! Jättekul och lite spännande att smyga omkring där halvnaken :)

Jag hade med mig lite olika underkläder och lite lånade jag av Malin.

Mitt bröllop är i maj nästa år och jag har bokat Malin då också, tror att det kommer att bli jättebra.

• LillieMae

annaochmias skrev 2010-11-30 20:14:03 följande:
    Vet du om Martina har någon hemsida? Jag har försökt googla men hittar inget. Bilderna var helt underbara! :)

Jag ska kolla upp det o så återkommer jag :)

• annaochmias

LillieMae skrev 2010-12-06 09:19:06 följande:
      Jag ska kolla upp det o så återkommer jag :)

Tack! :)

• LillieMae
    annaochmias skrev 2010-12-06 11:36:58 följande:
      Tack! :)
    Dessvärre verkar hon ha fullt upp med jobb nu och har därför ingen hemsida tillgänglig. Hade ingen aning om detta, hade ju självklart inte tipsat om henne då. 

Kanske längre fram i tiden när det inte är lika mkt. 

• annaochmias

Ok, tack ändå, LillieMae! :)

• moule

I stockholm skulle jag tipsa om www.karinfroom.se, hon fotograferade min morgongåva - blev supernöjd!

Den 22 Maj blev jag fru!
Svar på tråden MOrgongåva i vintagestil