• GeneralElectric

Lioras catering?

Någon som har erfarenhet av Lioras i Stockholm/Hägersten? Berätta!

• Svar på tråden Lioras catering?
  • GeneralElectric

Någon måste det väl ändå finnas..!?

• Lugn

Nu är det lite sent för dig men jag kan kommentera eftersom vi också letade efter info om dem. Maten blev helt fantastisk och även de mest matintresserade gästerna lovordade det! Blommorna var också bra i stil med de bilder vi hade skickat och personalen var mycket trevlig. Dock kan man ibland tycka att de hade kunnat vara trevligare under planeringen och att de inte riktigt följde vissa anvisnigar mao mycket bra men var mycket tydliga!

• GeneralElectric

Tack, Lugn! Det är inte för sent, eftersom vi ofta får frågor om festlokaler från vänner och bekanta -- och rekommenderar då ofta Skeppsholmsgården (som Lioras samarbetar med). Vi var i fjol gäster på ett bröllop där, och både vi och brudparet var mycket nöjda (inte minst med maten)!
    Vi valde dock av olika anledningar ett annat arrangemang för egen del – en liknande lokal och med en egen cateringkontakt. Dels passade det inte med datumen på Skeppsholmen, dels upptäckte vi att Lioras hade något svajig ekonomi och ville inte riskera något. Men det låter toppenbra att ni var så nöjda!

• Jojjan

@ GeneralElectric: av nyfikenhet, vilken lokal valde ni? Vi snokade lite utanför Skeppsholmsgården och gillade läget/lokalen. Dock vill vi fixa egen dryck, vilket inte var ett alternativ via Lioras i maj nästa år, så nu är vi ff på jakt efter lokal.

• GeneralElectric

Långholmens folkhögskola! Och en annan tillställning några månader senare på Kristinehofs malmgård. Vi fixade egen dryck, vilket också bidrog till att det inte blev Skeppsholmsgården (även om datum + finansstrulet var avgörande).

• mulder

jag var där på fest när Lioras skötte arrangemanget, och deras mat var superb, att få mat fint presenterad på tallrik för 90 pers som smakar gott och är varm är inte ofta på en festvåning,

Jag har funderat på att hyra för mitt bröllop och det var lite mycket info som dom skickade som inte var lätt att hålla isär, men efter att pratat med dom så förstod vi bättre, som jojjan skriver ovan har vi inte fattat det, man får ta med egen dryck men dom erbjuder att köpa in på systemet och inte ha nått påslag på drycken, däremot tar dom en hanteringskostnad på 25 kr/gäst för att åka och handla och returnera.

som sagt vi kommer ev att boka där, nån annan som har erfarenhet från Lioras?

• NewMan

Blir lite osäker på om jag är för sen med svar här, men vi gifte oss på Skeppsholmsgården i våras.
    Arrangemanget som helhet var klockrent! Vi kunde (efter lite strul) ta in en kompis som lagade maten, man fick ha med sin egen sprit och vin och serveringen var riktigt bra. Alla våra gäster har varit idel lovord över festen!

Vissa problem uppstod ändå med den offert vi fick då det var mycket små kostnader att räkna in, vilka inte alltid var helt överskådliga. Jag och min fru satt i timtal med en excel-budget där vi försökte ringa in alla saker och räkna ut vad slutnotan kunde tänkas bli. Många kommunikationsmissar blev det också med vår bröllopskoordinator under planeringen och han gjorde dessutom två ganska grova fel med slutfaktureringen. Det första var på det vin han köpte in på Systemet åt oss, där han först angav dubbelt så många flaskor förrättsvin innan vi ifrågasatte uträkningen.

Det andra var någon bokföringsmiss som gjorde att förskottet vi betalade in inte drogs av på slutfakturan.
    Hade vi inte upptäckt en mail-påminnelse om att betala in resterande hyra till föreningen som äger lokalen (vilket fick slutnotan att hamna långt över vår tidigare avstämda och, som vi tyckte, korrekta budget) så hade vi inte upptäckt problemet med förskottet. Nu har vi fått tillbaka de pengarna och vår slutnota hamnade nästan 10% under budget :) Alla dessa saker var de mycket snabba med att korrigera när vi påtalade dem, men det hade nog varit skönt om det blivit rätt från början.

Summa summarum kan jag intyga det Lugnet skrev ovan. Lokalen är jättefin och serveringen 100%, men man måste vara väldigt tydlig och ha koll i planering och ekonomi. Särskilt för de som vill hålla kostnaderna nere genom att undvika deras helhetskoncept.

• Gissi

Hej!

Vad kostade det att hyra skeppsholmsgården och vad ingick i priset?

Svar på tråden Lioras catering?