• La Litchi

Hur lång tid tid brukar middagen ta?

Hej!

Ni som gift eller ni andra som varit på bröllop, hur lång tid har middagen tagit (med trerätters)? Framför allt om det varit lite tal och spex. Ange gärna hur många gäster det var också.

Har hört talas om en snittid på 4 h, men vore tacksam för lite input från er.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Hur lång tid tid brukar middagen ta?
  • Sebastiána

Undrar också... och hur har ni gjort med musiken på festen. Vårt band spelar 3 x 45 minuter. Vad gör man sedan? Slutar festen eller ska man köra på med musik via Spotify?

• Amor in aeternum

När jag var på min kusins bröllop så tog det i runda svängar + eller - runt 5 timmar med middag, tal och en del spex! Men en sak som var väldigt uppskattat var att de tog en paus innan desserten kom in så vi kunde sträcka på benen och gå och pudra näsan och lite sånt.

• La Litchi

Tack för input!

Jag har varit på några bröllop, men det är bara på det senaste jag tänkte på hur lång tid middagen tog eftersom man nu själv ska gifta sig.

Sebastiána: Vårt band får bara spela till kl. 01.00 och försöker därför räkna baklänges. Därför tror jag inte vi behöver någon musik sen, men kommer nog att ladda en mp3 spelare eller nåt som backup. Har ni ingen tidsbegränsning hade jag ordnat med något utifall att era gäster vill dansa på såvida de inte blir hungriga och vill ha nattamat? :o)

Inga fler som kan dela med sig om hur lång tid middagen tagit?

• SnuGry

vår middag med tre rätters, tal och lite sång tog ca 3 timmar. Ca 50 gäster

• Emblas Mamma

Vi var på ett bröllop där vi bärjade middagen ca. 18.00 och var färdiga vid ca. 23 då bandet började spela. Dock så hade dom pauser så man fick röka och röra på sig. Och innan bandet började spela var ändå middagen över, och då hade dom lekar en stund.

Kan därför tänka mig att:

Middagen buffé med huvudrätt + efterrätt + tårta tog ca 4 timmar med många pauser i,

en timme innan bandet spelade så lektes det med brudparet.

Ungefär så tror jag :)

• ClaraH

SnuGry skrev 2010-10-07 15:34:43 följande:
    vår middag med tre rätters, tal och lite sång tog ca 3 timmar. Ca 50 gäster

Ungefär hur många tal hade ni då?

• La Litchi

Emblas mamma:
    Hur många gäster var det på det bröllopet ungefär?

Gissar att det flesta tar mellan 3-5 timmar. Det är just bara stor skillnad i tidsschemat om det tar 3 eller 5 timmar. Antal gäster och antal tal och spex i kombination där man ser över tidsdödare är nog de faktorer som spelar störst roll.

• EmmaochTommy

åh, bra tråd. Har vart på sååå många bröllop men vet ändå INTE hur vi ska tajma tiden. kommer väl ha ca 100 pers till middag och spexen senare till tårtan men ändå?? svårt alltså

Svar på tråden Hur lång tid tid brukar middagen ta?