• Greeneyes

byta till annan långklänning på kvällen?

Hej!

Jag har ett litet dilemma... Min älskade brudklänning har alldeles för långt och otympligt släp för att jag ska kunna dansa loss i den på kvällen. Det kommer inte att gå att fästa upp eller ha ögla då den är ganska tung.
    Jga har därför, som många andra, funderat på att köpa en annan mer partyvänlig klänning till kvällen. Men jag tänkte fråga er om råd... Jag har nämligen gått och blivit kär i sjöjungfrubrudklänningar, typ den nedan, och undrar om det skulle vara konstigt att byta om från min stooora princessklänning till en sån på kvällen? Jag var så i valet o kvalet om jag skulle ha en sån som brudklänning från början, tycker ju att den är så fin! I s f beställer jag nog en från kina, så jag inte behöver lägga allt för mycket pengar på den.
    Vad tror ni, skulle folk tycka att det var konstigt? Är en klänningperson i vanliga fall, och därför känns en kort partyklänning inte som något speciellt, har typ tjugo såna i min garderob redan...

Skottland maj 2011
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-05 09:20
    ...Glömde säga att jag tänkte mig i s f en klänning liknande Maggie Sotteros Phillipa fast utan släpet...
  • Svar på tråden byta till annan långklänning på kvällen?
  • Ezna

Det gick utmärkt att dansa i min stora klänning med släp! =)
    Har du inget kort på din?

Nog skulle jag tycka att det var konstigt om bruden bytte från en brudklänning till en annan!!! Och till en helt annan modell dessutom..!!

Du behöver väl inte ha en kort klänning på dig!!?
    Finns jättefina klänningar som är långa men för den delen inte en brudklänning!

Lycka till!

• Greeneyes

Ezna skrev 2010-10-05 09:16:42 följande:
    Det gick utmärkt att dansa i min stora klänning med släp! =)Har du inget kort på din? Nog skulle jag tycka att det var konstigt om bruden bytte från en brudklänning till en annan!!! Och till en helt annan modell dessutom..!! Du behöver väl inte ha en kort klänning på dig!!?Finns jättefina klänningar som är långa men för den delen inte en brudklänning! Lycka till!

...Fast jag har ryggproblem som gör att jag inte kan bära runt på släpet på armen tex, och släpet är större och tyngre än vad det ser ut som på bilden. Så att ha klänningen hela kvällen känns uteslutet tyvärr.

• mattiasFästmö

min klänning är liknande och jag har då tänkt svänga runt i den hela kvällen. Släpet går ju förvisso inte riktigt att hänga upp, så man kanske inte kan rocka loss helt. men samtidigt så gifter man ju sig bara en gång och då vill man ju ha klänningen hela dagen

• Moster Stina

Fin klänning!

Men det är ju DIN dag ju!
    Jag skulle inte bli besviken om du byter om till en annan bekvämare dress. Det är väl bara spännande att få se en till!!!

Däremot är det ju DU som ska trivas, och må bra under kvällen.
    Men jag antar att det skall ätas några timmar innan det blir dans. Då rör du dig väl inte så mycket alls, antar jag. Om ni inte har buffé förstås.
    Smyg iväg efter middagen och byt om vet jag!

DU mår ju inget vidare om du dessutom skall få känna av dina ryggproblem.
    Det finns faktiskt många andra brudar som byter om till festen, så du är inte ensam!

Lycka till!

• liiine89

Jag håller med Moster Stina, du ska såklart ha det du trivs bäst i. Dvs om du vill ha en lättare klänning på kvällen så ska du självklart ha det. Jag själv ska också ha det. För att gå runt med en stor klänning hela kvällen kan vara klumpigt och jobbigt. Då är det också smartare att bröllopsklänningen är billig. Så man inte slänger ut hur mycket pengar som helst om man nu bara vill ha den i kyrkan och förhoppningsvis bröllopsvalsen. Men jag kan förstå att du är fundersam över det, för det är jag med. Men som sagt, jag är nästan säker på att jag byter om. :)

Svar på tråden byta till annan långklänning på kvällen?