• pluttenimagen

Hur ska jag fria?

Jag och min kille har femårsdag den 10/10/10 och jag har då tänk ut att vi ska gå till hagabadet här i gbg för bad och brunch, men jag skulle också vilja fria lite mer på riktigt då vi förlovade oss redan som 16åringar (är 20 nu), men köpte då inga ringar eftersom vi inte ville ta första bästa. Nu kommer vi inte heller kunna köpa ringar förrän i januari då jag är gravid och inte vet om mina fingrar är svullna eller inte då jag inte använder ringar i övrigt. 

Men hur ska jag fria, jag är lite kluven, det ska ju vara fint men vad kan man lägga i istället för ringar? Funderar på att ha ett kort där det står "Vill du gifta dig med mig?" och två rutor ja och nej som han får fylla i, som man kan ha som ett litet minne sen. 

Tacksam för alla tips ni kommer på! :D

• Svar på tråden Hur ska jag fria?
  • mjlove

Oj va roligt att ni ska förlova er på hagabadet. Det var precis där vi förlovade oss. Det är sååå himla mysigt där.

Kortet låter som en toppen ide!!

• Dannedo

Om det var jag skulle jag skaffa ett par billiga,enkla ringar i silver. Det är klart att det inte är det viktigaste med förlovningen, men det är ändå en speciell känsla när man har den där ringen på fingret:). Ringarna kommer ju bli ett fint minne även om ni byter dom sen.

Kortet är väl en fin idé. Varför inte göra ett stort paket så han tror att han ska få en vanlig present (lägga lite fejktyngd i??) och när han öppnar ligger kortet där, och en penna att kryssa i rutan med. Och ringar, om du känner för det :)

• Annan brud

enkla silverringar som är omlott finns på www.alskadebarn.se
    Jag fick en av min kille därifrån med "jag älskar dig" , nästan så om jag skuylle fria skulle jag skriva "vill du gifta dig med mig" på en!
    Det vor coolt tycker jag!

Eller så köper du en gullig bok och skriver det ipärmen! Nån bra "inför äktenskapet!bok!

• Fröken T

Min sambo friade till mig utan ringar och sen gick vi tillsammans och valde ut ringar. Man behöver ju faktiskt inte köpa ringar på en gång... Den som väntar på nåt gott... :)

• pluttenimagen

Tack för alla svar, vi har tänkt skaffa ett par silverringar som förlovningsringar sen, men jag vågar inte köpa några än eftersom jag inte vet om mina fingrar är svällda eller inte pga att jag är gravid (även om de inte känns svullna). 

Men nu blev jag riktigt sugen på att göra en "Vill du gifta dig med mig?" ring till honom, nackdelen är bara att jag dels inte vet hans storlek, han använder inte heller ringar och jag är bortrest tills på torsdag så hinner inte mäta när han sover eller något sådant. ;) 

Det är ju om exakt en vecka nu så jag hinner inte beställa från nätet, men om jag går in i en silver/guld butik tror ni att de kan gravera på plats så att säga? En sådan ring kan man kanske ha om halsen om den inte skulle passa trots allt?

Ser verkligen fram emot detta! :D

• pluttenimagen

Ringde och kollade med flera smyckesbutiker och hittade en som graverade själva så nu har jag tittat ut en silverring som ska graveras med "Vill du gifta dig med mig *hans namn*? <3" på insidan då. Jag är supernöjd, ska hämta den om 2 dagar och det kostade allt som allt 550:- vilket jag tycker är super! Tack för all hjälp. :)

• Tube

Lycka till, det låter som en supermysig idé!

Jag hoppas att ni får en underbar dag!

• walma

Gud vad spännande, du måste skriva sen och berätta hans reaktion :)

Lycka Till!!!!

• tågjäntan

Var romantiskt det låter .
    Jag har bara ett litet tips innan du köper de riktiga ringarna till dig; när jag var gravid svällde jag väldigt mycket och fick tidigt ta av mig mina ringar. Så om du sväller mycket under graviditeten tror jag det är bra att du väntar tills du känner att du är tillbaka i "normal form". Vilket tar olika lång tid för olika personer. En del har knappt svällt alls. Andra tar det typ 1,5 år eller mer innan de är tillbaka.
    Ett stort lycka till med både frieri och det lilla Livet! =)

• pluttenimagen

Ska absolut skriva hur det gick sen! :)

Åh, jag som hoppades att allt svullnande försvann direkt, men tjejen i smyckesbutiken sa att man kan dra ihop silverringar utan att gravyren förstörs, så det får nog bli ganska snart inpå, men ska vänta någon månad iaf! :)

• tågjäntan

Det låter ju bra i så fall.
    Förresten, en sak till . Jag har hört att guld bredvid silver inte är så bra, för att guldet skaver mot silvret - i fall ni funderat över att ha en guldvigselring. Men det har ni säkert hört.

• pluttenimagen

Vi ska ha silver rakt igenom, men tack ändå, det visste jag inte. :)

• Ocean Bride

Om ni inte vill ha kvar de ringarna du använder till frieriet utan vill ha andra förlovningsringar efter din graviditet så kan du ju, för att ändå ha kvar de första ringarna, göra ett smycke till dig - en berlock i en halskedja eller ngt för att ändå ha kvar minnet av ringarna?!

Stort lycka till - både till frieriet och det lilla livet!! Vad spännande!!

• pluttenimagen

Det är bara en ring, en ring till honom och jag chansade lite på storleken så passar den inte så kan han självklart ha den i en kedja som du skriver. :)

• ordinaryisle

pluttenimagen skrev 2010-10-02 14:02:47 följande:
    Jag och min kille har femårsdag den 10/10/10 och jag har då tänk ut att vi ska gå till hagabadet här i gbg för bad och brunch, men jag skulle också vilja fria lite mer på riktigt då vi förlovade oss redan som 16åringar (är 20 nu), men köpte då inga ringar eftersom vi inte ville ta första bästa. Nu kommer vi inte heller kunna köpa ringar förrän i januari då jag är gravid och inte vet om mina fingrar är svullna eller inte då jag inte använder ringar i övrigt.  Men hur ska jag fria, jag är lite kluven, det ska ju vara fint men vad kan man lägga i istället för ringar? Funderar på att ha ett kort där det står "Vill du gifta dig med mig?" och två rutor ja och nej som han får fylla i, som man kan ha som ett litet minne sen.    Tacksam för alla tips ni kommer på! :D

Jätteroligt tips med krysslappen!!!! :)

Svar på tråden Hur ska jag fria?