• torildsdotter

9 juli 2011?

Idag har vi bokat kyrka - vilken härlig känsla! 9 juli blev det. Någon annan som gifter sig då? Hur långt har ni kommit i planeringen? Hur tänker ni kring blommor - vilka är "i säsong"?

• Svar på tråden 9 juli 2011?
  • Hanna blomman

Vi ska också gifta oss den 9/7 =)
    Vi har bokat präst, kyrka och prel. lokal. Kan inte riktigt bestämma oss om vi vill ta lokalen eller ha trädgårdsbröllop, men det börjar väl bli dax att bestämma sig.
    Färgtemat bli mörkröd, grön och silver
    Gästlistan är klar
    Är ff osäker på vilken catering men det lutar åt grillbuffé

Mamma ska sy min klänning och dotterns klänning - ska ut och kolla på kostym till mannen och sonen nästa helg.

Åhhh allt är sååå spännande =)

• J och J

bara bestäm och boka eller inte boka.
    det är sååå skönt att få det avklarat och bestämt. och hur man än gör blir det nog ett fantastiskt bröllop bara lite olika =) men vi velade och till slut bestämde vi oss. då kan man lättare fundera över alla detaljer och dukning osv. och man har en stor grej avklarad och det är ju alltid skönt.

så roligt!! va ska du ha för sorts klänning?

jagochminfina.blogg.se fråga mig om anvnamn och lösen
  • Sammet

ni som ska ha borgerligt ute....vad har ni för upplägg för vigseln? 
    tack för tips 

• Ronille

Nu har vi skickat ut inbjudningarna! Skönt att ha det gjort. 

Väntar ännu på min klänning som jag beställde i oktober! Hur lång tid ska det ta...?

Filar lite på menyn. Funderar på att skippa efterrätten o servera tårtan ist. Det blir lite "kaka på kaka". Vad tycker ni? 

• EJMO

Vi har nu skickat inbjudningskorten och har kommit en bit på väg. Kan ni förstå att det är mindre än fem månader kvar? Det kan inte jag. :) 
    Vi ska ha vigseln ute, borgerligt, men har vi inte riktigt bestämt hur vigseln ska läggas upp då vi inte kan boka vigselförrättaren förrän vi fått tillbaka hindersprövningen. Alltså tidigast 9 mars. Den borgerliga akten är väldigt kort så vi funderar på att skriva egna löften men samtidigt kan det vara bra om det går snabbt då vi inte kommer ha stolar och då är det kanske inte så trevligt för gästerna om det drar ut på tiden. Jag har en väninna som ska sjunga ett par låtar. Antagligen en i början och en när det är klart.

Soligt väder och torr mark håller vi tummarna för :) 

• Sammet
    EJMO skrev 2011-02-16 21:12:39 följande:
    Vi har nu skickat inbjudningskorten och har kommit en bit på väg. Kan ni förstå att det är mindre än fem månader kvar? Det kan inte jag. :) 
    Vi ska ha vigseln ute, borgerligt, men har vi inte riktigt bestämt hur vigseln ska läggas upp då vi inte kan boka vigselförrättaren förrän vi fått tillbaka hindersprövningen. Alltså tidigast 9 mars. Den borgerliga akten är väldigt kort så vi funderar på att skriva egna löften men samtidigt kan det vara bra om det går snabbt då vi inte kommer ha stolar och då är det kanske inte så trevligt för gästerna om det drar ut på tiden. Jag har en väninna som ska sjunga ett par låtar. Antagligen en i början och en när det är klart.

Soligt väder och torr mark håller vi tummarna för :) 
    undrar, om jag skriver egna löften och tal, vad har vigselförättaren att säga då?
    är lagtexten typ "tager du x din y vice versa till döden skiljer oss åt"??

• EJMO

Jag tror att det är helt upp till den enskilde förrättaren att komma överrens med brudparet. 
    Så här ser vigselakten ut i Landskrona kommun (som de kör om man inte har egna idéer):

Ni vill ingå äktenskap med varandra. Äktenskapet bygger på kärlek och tillit. Genom att ingå äktenskap lovar ni att respektera och stötta varandra.

Som makar är ni två självständiga individer som kan hämta styrka ut er gemenskap

Eftersom ni har förklarat att ni vill ingå äktenskap med varandra, frågar jag: Vill du  NNNN NNNNNNNN  ta denna  NNNN NNNNNNNN  till din hustru, att älska henne i nöd och lust?

Vill du  NNNN NNNNNNNN  ta denne  NNNN NNNNNNNN  till din man, att älska honom i nöd och lust?

Jag förklarar Er nu för äkta makar.

När ni nu går ut i livet och åter till vardagen så minns den vilja till gemenskap, den kärlek till varandra och den aktning för varandra som ni känt i denna stund och som lett er hit.

Låt mig önska er lycka och välgång i ert äktenskap.

• Sammet

super! tack för hjälp! har mest undrat för att det inte ska krocka med egna talet/löftet

• EJMO
    Sammet skrev 2011-02-16 22:01:09 följande:
    super! tack för hjälp! har mest undrat för att det inte ska krocka med egna talet/löftet
    Det är säkert inga problem. :)
  • smeden89

Vi ska också gifta oss den 9 juli! :)

Planerar för fullt.. ska ringa konditor, kläder, smink och hår idag :P 

• JBEC

Varit lite väck från sidan någon månad nu. haft en massa att pyssla med Glad

Vi har äntligen kommit överens om var vi ska fira bröllopsnatten, bokade två sviter och diskuterades det. Dom var ju lika fina!
    Vi har bestämt att vi kommer sova på hotellet även kvällen före då vi annars måste sova hos mina flräldrar och det skulle nog bli jobbigt med allt tjatande hela kvällen om att allt ska vara ordnat.. Skönt om man kan ta det lugnt och njuta istället.

Förre veckan var jag och provade in klänningen. Var helt underbart att se den igen, har väntat sen oktober! Sömmerskan var väldigt hjälpsam och det känns bra med både längd och de nya axelbanden hon ska sy dit (ville inte ha axelbandslös..) Kommer nog vara rätt vacker ändå...Flört

Just nu funderar vi på musik i kyrkan utöver psalmer. Har ni några fina förslag? Vi ska ha en kvinnlig solist..

• Loche

Här är ett par till som gifter sig detta datum. Glad
    Det blir borgerligt utomhus, men vi har en plan B om det skulle regna den dagen.

Upplägget på själva vigselakten funderar vi på lite fram och tillbaka just nu och har lite olika förslag.

Lokalen bokad, gästlistan klar, klänningen är på G, inbjudningskorten är nästan färdiga, catering fixad - det blir buffé, solisten är spikad.

Färgtemat blir blått, vitt och silver. Tror att blåklint och prästkragar funkar vid den tiden.

• Gopplan

Vi ska också gifta oss då. Kul att se att det är så många som har valt samma datum. Vi har bokat kyrkan, festlokalen, köpt klänning (som måste justeras lite när jag väl hittat mina skor), catering är beställd, service är beställd och en del inbjudningskort är skickade. Nu är det bara resten kvar

• Zarah81
    JBEC skrev 2011-03-10 11:15:12 följande:
    Varit lite väck från sidan någon månad nu. haft en massa att pyssla med Glad

Vi har äntligen kommit överens om var vi ska fira bröllopsnatten, bokade två sviter och diskuterades det. Dom var ju lika fina!
    Vi har bestämt att vi kommer sova på hotellet även kvällen före då vi annars måste sova hos mina flräldrar och det skulle nog bli jobbigt med allt tjatande hela kvällen om att allt ska vara ordnat.. Skönt om man kan ta det lugnt och njuta istället.

Förre veckan var jag och provade in klänningen. Var helt underbart att se den igen, har väntat sen oktober! Sömmerskan var väldigt hjälpsam och det känns bra med både längd och de nya axelbanden hon ska sy dit (ville inte ha axelbandslös..) Kommer nog vara rätt vacker ändå...Flört

Just nu funderar vi på musik i kyrkan utöver psalmer. Har ni några fina förslag? Vi ska ha en kvinnlig solist..
    Vi ska oxå ha en kvinnlig solist som ska sjunga en sång och det bli "För kärlekens skull" med Ted Gärdestad. En helt underbar låt tycker jag.
  • Gopplan

Jodå, det går framåtSkrattande Idag köpte jag mina brudunderkläder och snart är min klänning klar. Längtar så tills jag får den.

• Sammet

Hur ser väder prognosen ut för dagen tro? gulp

Svar på tråden 9 juli 2011?