• Midvinterflicka

Bröllopshemsida

Vi funderar på att skapa en bröllopshemsida för att slippa skicka med en massa information i inbjudningskortet.

Vilken sida rekommenderar ni, ska man välja www.projectwedding.com, www.weddingannouncer.com eller skapa en egen sida på bröllopstorget?

Jag skulle också vilja veta om man kan skapa sina egna "flikar" eller om man måste använda någon typ av standardmodell? Helst skulle vi vilja ha med info om boende, lite vägbeskrivningar, en karta osv, inte en massa tjafs om hur vi träffades och så, det tar vi i festprogrammet sedan ;)

Jag undrar också om man kan skapa en helt svensk sida, utan en massa flikar eller rubriker på engelska?

Om det funkar skulle jag vilja se exempel på fina bröllopshemsidor.

Tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-01 08:17
    Jag skulle också vilja veta om det kostar något och om det går att lösenordsskydda sidan.
  • Svar på tråden Bröllopshemsida
  • Alorna

Jag har en sida på weddingannouncer.
    Jättebra sida där man kan döpa om flikarna till svenska och välja hur många eller hur få flikar man vill ha.
    MEN det finns några buggar, bla. när det gäller bilder och det finns ingen admin längre för denne har gått upp i rök.
    Går även att lösenords skydda sidan.
    Om du skickar ett PM så kan du få ett tillfälligt lösen till min sida som är under produktion :)

• NorthernTrekker

Vi har skapat en sida på wordpress.com! Superlätt att bygga upp sin egen hemsida för den som inte kan knacka kod så bra! Du fixar först ett användarnamn och lösen, väljer sedan en grundmall (de ser riktigt proffsiga ut!), fixar lätt till sidorna/flikorna som du vill ha och börjar skriva texten för varje sida.

Det jag tycker är bra är att man kan välja att antingen visa sin blog/hemsida för alla eller - bjuda in folk så att endast sina gäster ser och kan skriva på hemsidan! Vill du ha exempel på hur vår hemsida ser ut för tillfället, säg till så bjuder jag in!

Lycka till!

• mattiasFästmö

vi har också weddingannouncer som vi tycker är toppen. om du mailar mig så kan du få adressen

• themandys

Hej hej!

Vi skapade vår egen hemsida från scratch, mest för att vi hade en ganska bestämd idé om hur vi ville att den skulle se ut, och för att helt fritt kunna välja vilka rubriker och sidor vi skulle ha.

Gå gärna in och titta om du vill ha tips och ideér till er sida ;) themandys.com/ är adressen.

• Midvinterflicka

themandys skrev 2010-10-01 09:20:17 följande:
    Hej hej! Vi skapade vår egen hemsida från scratch, mest för att vi hade en ganska bestämd idé om hur vi ville att den skulle se ut, och för att helt fritt kunna välja vilka rubriker och sidor vi skulle ha. Gå gärna in och titta om du vill ha tips och ideér till er sida ;) themandys.com/ är adressen.

Cool!

• Midvinterflicka

Alorna skrev 2010-10-01 08:27:09 följande:
    Jag har en sida på weddingannouncer.Jättebra sida där man kan döpa om flikarna till svenska och välja hur många eller hur få flikar man vill ha.MEN det finns några buggar, bla. när det gäller bilder och det finns ingen admin längre för denne har gått upp i rök.Går även att lösenords skydda sidan.Om du skickar ett PM så kan du få ett tillfälligt lösen till min sida som är under produktion :)

Hjälp, hur PM:ar jag? Gästboken?

• Knektarna

www.brollopsguiden.se har en jättenkel sida där man kan välja grundmallar och sedan jobba vidare. Måste dock registrera medlemsskap först.

• Alorna

Midvinterflicka skrev 2010-10-01 15:11:20 följande:
      Hjälp, hur PM:ar jag? Gästboken?

Har skickat  ett meddelande till din inbox :)

• lule

Vi kommer använda en i bloggformat istället, funkar minst lika bra!

Svar på tråden Bröllopshemsida