• Moster Stina

    Norrtäljebrudar 2011?

    Hej!
    Är det fler än jag som ska gifta sig nästa år i Norrtälje kommun?

  • Svar på tråden Norrtäljebrudar 2011?
  • LisaHenze

    Hej hej!

    Vi ska också gifta oss i Norrtälje men letar för fullt efter festlokal och catering för festen... Någon som har tips?
    Vi gifter oss i Roslags-Kulla Kyrka den 11-11-11. Kyss

    vilket kollo var det som något par hade hyrt? Vi har en del långväga gäster och det verkar ju vara som en kul idé...

  • Yatzy1978

    Hej tjejer!

    Började en ny tråd idag om det fanns några i Norrtälje som skulle gifta sig. Visserligen frågade jag om 2012 men då hakar jag på här istället.
    Planerar maj/juni bröllop för nästa år. Malsta kyrka och sen offensiven för middag och fest.

  • Anna B
    LisaHenze skrev 2011-03-15 15:23:01 följande:
    Hej hej!

    Vi ska också gifta oss i Norrtälje men letar för fullt efter festlokal och catering för festen... Någon som har tips?
    Vi gifter oss i Roslags-Kulla Kyrka den 11-11-11. Kyss

    vilket kollo var det som något par hade hyrt? Vi har en del långväga gäster och det verkar ju vara som en kul idé...
    Hejsan :)

    Vi har hyrt storholmen kollo som ligger ut mot Vätö. Finns tyvärr ingen hemsida, det är Stockholms stad som har det. Vi har hyrt det hela helgen, från fredag till söndag, så att alla långväga kan sova två nätter om de vill :)
  • LisaHenze

    Hej Anna B,

    Vad betalar ni för det kalaset om man får fråga? Solig
    Låter som en superbra idé!

    Funderar annars på Bergshamra bygdegård, nån som varit där på fest? Vi har landställe inte så långt därifrån...

  • Matilda Bäcker
    LisaHenze skrev 2011-03-15 15:23:01 följande:
    Hej hej!

    Vi ska också gifta oss i Norrtälje men letar för fullt efter festlokal och catering för festen... Någon som har tips?
    Vi gifter oss i Roslags-Kulla Kyrka den 11-11-11. Kyss

    vilket kollo var det som något par hade hyrt? Vi har en del långväga gäster och det verkar ju vara som en kul idé...
    Gällande catering kan jag varmt rekommendera Lipperts Catering. Vi har anlitat honom till vårt bröllop i juni och intrycket när vi träffade honom var en varm personlighet som brinner för det han gör och som är serviceinriktad ut i fingerspetsarna!
  • Anna B
    LisaHenze skrev 2011-03-16 15:48:27 följande:
    Hej Anna B,

    Vad betalar ni för det kalaset om man får fråga? Solig
    Låter som en superbra idé!

    Funderar annars på Bergshamra bygdegård, nån som varit där på fest? Vi har landställe inte så långt därifrån...
    Hejsan :)

    Vi betalar 15 000 för att hyra hela stället från fredag till söndag. Då ingår alla byggnader, ca 70 sovplatser, bastu, kök mm.
    Sovplatserna är fördelade på rum med 6, 4, 3 och 2 sängar. Flest 4 bäddsrum.
    Vi kommer att ta ett självkostnadspris på boendet på 200kr/natt och person, men då ordnar vi så att dt finns frukost på plats:)
    Det är en helt perfekt lösning för oss, när det är så många långväga gäster. Även flera som bor nära vill sova kvar, när de endå har barnvakt :)
    Det ligger även väldigt avskilt, så att man kan ha fest hela natten!!

    Vi kommer inte att ha catering, utan en egen kock på plats :) Gäller att utnyttja sina kontakter! I annat fall hade vi helt klart valt Lipperts catering.

    Tårta har vi beställt på Flygfyren och dryck inhandlas av svärföräldrarna i Tyskland.

    Hör av dig om du vill veta mer!
  • Yatzy1978

    Hej!

    Tänkte bara höra om ni har en solist för kyrkan ni kan rekomendera?
    Tack

  • Danehl

    Hej alla Norrtäljebrudar!
    Här är en till som gifter sig i Norrtälje i år. Den 21/5 i Estuna kyrka är det som gäller för oss. Sen blir det middag och fest på Åtellet :) 

  • Anna B
    Danehl skrev 2011-03-18 16:41:54 följande:
    Hej alla Norrtäljebrudar!
    Här är en till som gifter sig i Norrtälje i år. Den 21/5 i Estuna kyrka är det som gäller för oss. Sen blir det middag och fest på Åtellet :) 
    åh va roligt :) En till med Estuna kyrka :)
  • Bubblor

    Hej alla Norrtanbrudar!

    Hur går det för er med allt? Här har det hänt mycket som inte har med själva bröllopet att göra så planeringen har legat lite på is ett tag... Vi har varit på semester och det största som hänt är att vi blivit gravida. Spännande och superroligt, men det har blivit lite ändrade planer... =)

    Nu har vi kvar att boka catering och frisör och smink... Någon som har lite tips?? Ser att många tipsat om Lipperts, är det någon som har lite exempel på menyer och priser hos dem? Kunde inte hitta det på nätet...

    kramis

  • Bubblor
    LondonLove skrev 2011-01-15 12:23:49 följande:
    En vecka efter ska vi ha en brollopspicknink for alla vanner och bekanta som vi vill ska komma, ca 70-100 personer med da far alla ta med sin egen picknick och filt, vi bjuderb pa champagne och kanske hyr in en glassbil...haller pa och undersoker vad det kostar bara.
    Hej LondonLove!

    Har ni fått nåt pris på glassbilen?? Vi har lite funderingar på att göra samma sak... Vilka har ni kontaktat? =)
  • Anna B
    Bubblor skrev 2011-03-27 18:30:16 följande:
    Hej alla Norrtanbrudar!

    Hur går det för er med allt? Här har det hänt mycket som inte har med själva bröllopet att göra så planeringen har legat lite på is ett tag... Vi har varit på semester och det största som hänt är att vi blivit gravida. Spännande och superroligt, men det har blivit lite ändrade planer... =)

    Nu har vi kvar att boka catering och frisör och smink... Någon som har lite tips?? Ser att många tipsat om Lipperts, är det någon som har lite exempel på menyer och priser hos dem? Kunde inte hitta det på nätet...

    kramis
    Hejsan :)

    Jag har bokat smink hos Therese på Roxenmo skincare www.roxenmoskincare.se Hon kommer hem till mig på morgonen, hon ska även sminka tärnorna.
    Först hade jag tänkt fixa håret själv, men vid närmare eftertanke så tror jag inte det blir så bra när man endå är nervös! Så nu har jag bokat Victoria på Hårstället, så himla trevligt! Ska dit två veckor innan på provuppsättning och lite färg och klipp. Även hon kommer hem till mig på morgonen och fixar mitt hår, samt ev. gör något med tärnornas frisyrer. Hon tar 1700 för bruduppsättning inkl provuppsättning.

    Lycka till :)
  • Matilda Bäcker
    Bubblor skrev 2011-03-27 18:30:16 följande:
    Nu har vi kvar att boka catering och frisör och smink... Någon som har lite tips?? Ser att många tipsat om Lipperts, är det någon som har lite exempel på menyer och priser hos dem? Kunde inte hitta det på nätet...

    kramis
    Vi har bokat Lippert och man träffar honom för en pratstund och han gör menyn helt efter era önskemål och efter ert tycke och smak. Han har förslag på menyer hos sig som man får bläddra i när man åker dit. Men det är bara som inspiration, sedan skräddarsyr han er meny efter hur ni vill ha den. Otrolig service, rekommenderas verkligen!!
    Vad det gäller priser så betalar vi 230 kr / kuvert för trerätters. Mycket prisvärt!! Dessutom kan man hyra dukar, ljusstakar, porslin etc av honom om man vill. Han fixar även serveringspersonal. Helt toppen!
    Det var som fästmannen sa efter att vi hade träffat Lippert och bestämt meny; "Nu ser jag nästan mer fram emot middagen än själva bröllopet". Haha Tungan ute
  • Bubblor

    Tack för hjälpen, nu har vi bokat möte med Lipperts, och det kändes jättebra när jag pratade med dem... Så det blir spännande att komma fram till en meny... =)

  • Anna B

    Hejsan Norrtäljebrudar!
    Nu börjar det närma sig för oss! 1 månad kvar idag! Hjälp, börjar bli riktigt nervös. Men jag tror vi har koll på det mesta... Festprogram och lite annat kvar att fixa.
    Hade planeringsmöte med "mina" kockar igår, gick så himla bra. De får praktiskt taget fira händer och jag tror de kan åstakmma mästervärk!

    Men hur går det för er??

    Lite nervös är jag även att gästerna ska fastna i bilkö när de passerar Norrtälje, detta ständiga vägarbete!! Men det ska vara klart till Krisi himmelfärd, så jag håller tummarna.

    Kram på er!

  • Matilda Bäcker

    Ja vägarbetet är ju hopplöst, vi var i Norrtälje i helgen och herregud vad rörigt det var!
    Idag gjorde jag i princip klart festprogrammet, det kommer bli bra! Gästpresentationerna är lite meckiga att få ihop med med vilja, tålamod och fantasi går det! Vi använder Tryck o Data till att trycka våra trycksaker!

    1 månad kvar idag!

Svar på tråden Norrtäljebrudar 2011?