Första kyssen som gifta
För er som väljer kyrklig vigsel (andra får naturligtvis ha en åsikt också):
Kyssen under vigseln eller på kyrktrappan, vad tycker ni?
För er som väljer kyrklig vigsel (andra får naturligtvis ha en åsikt också):
Kyssen under vigseln eller på kyrktrappan, vad tycker ni?
Jag minns faktiskt en tjej som gifte sig för ett par år sedan här på BT vars präst hade sagt så. De ville egentligen inte, för de hade tänkt kyssas på kyrktrappan, men nu blev de ju tvungna att kyssas inne i kyrkan. De kunde ju inte gärna säga nej...
Hon var lite besviken.
vi kom på det efteråt.. ja just dte vi kysstes inte i kyrkan men många kyssar på kyrktrappan blev det
Vad kul att så många har svarat i tråden, det verkar finnas olika önskemål här :)
Själv tycker jag att vi ska kyssas på kyrktrappan medan sambon säger inne i kyrkan. Vi får väl se hur det blir....
varför inte inne o utanför
spelar inte mig så stor roll (även om jag röstar för utanför och sambon inne) bara jag slipper "du får nu kyssa bruden" eller nått i den stilen.
Blir så snurrig?? Är det inte vanligt med "kyss" inne i kyrkan?? Alla bröllop jag gått på har brudparet kysst varann i kyrkan men oxå ute på kyrktrappan... Måste man tänka på det oxå... Jag som trodde jag hade koll på allt
Jag tycker den stora frågan egentligen är: OM man ska kyssas i kyrkan, Hur?!
Det får ju inte bli för "ytlig" puss och det får ju inte bli något"hångel" heller.
Vad är rätt balans? :D
efter ringväxlingen utbytte vi en liten puss på munnen, trevligt och lite avslappnande faktiskt. Sen blev dte mååånga kyssar på kyrktrappen
vår präst sa inget utan vi kom överens innan att efter att jag satt ringen på mannens finger pussades vi och sen fortsatte vigselakten
blir förvånad! Här ser man hur dåligt uppdaterad man är!
Jag har också bara sett brudpar kyssas i kyrkan, och sen på trappan med naturligtvis:)
Jag kommer nog göra båda, det känns mest naturligt eftersom jag alltid tänkt de så!
Det är väldans vad lite som är svensk tradition när man tittar i alla trådarna! Till och med det där med någor blått, lånat, gammalt osv.
det var jag 100% säker på att det var en svensk tradition.. men tydligen inte:)
www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3292559-1.html
Jag tror min man sett för många amerikanska filmer så han va så söt när vigseln var över och vi var klara, han tog tag i mig och såg lite sött förvirrad ut och såg på prästen och frågade,,"ehmm får jag kyssa henne nu?" Prästen: "Jaaaarå visst varsågod, så mycket du vill",jag själv hade ingen riktig koll på puss-timing, men äsch, det spelar väl inte så stor roll, pussas så mycket som möjligt
Vi kysstes ratt bra dar efter vi bytt ringar :) Prasten sa att vi kunde kyssas dock, o det var forbestamt men val dar framme blev vi lite snurriga men sa snart hon sa till oss kysstes vi nagot for lange for folket borjade smaskratta lite.
Sen smapussades vi vigseln igenom under psalmer o sant. Vi kunde inte halla oss!